اطلاعیه مهم درباره یارانه ویژه کارمندان برای مهرماه | واریزی 1 میلیونی بحساب کارمندان | افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در راه است؟

کد خبر: 1243628

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از نبود تناسب بین افزایش قیمت‌ها و دریافتی کارکنان و بازنشستگان، گفت: دولت افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در ۶ ماهه دوم سال را در دستور کار خود قرار دهد و چنانچه نیاز است لایحه‌‎ای مانند سال گذشته با عنوان لایحه ترمیم حقوق به مجلس ارائه کند.

اطلاعیه مهم درباره یارانه ویژه کارمندان برای مهرماه | واریزی 1 میلیونی بحساب کارمندان | افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در راه است؟

محمد وحیدی با اشاره به تورم موجود در کشور و افزایش افسارگسیخته قیمت کالاها و خدمات از ابتدای سال تاکنون، گفت: در حال حاضر دریافتی کارکنان و بازنشستگان تناسبی با افزایش قیمت‌ها ندارد و دولت باید برای این مهم تدبیری داشته باشد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها راهکار دولت برای تحمل پذیر کردن شرایط متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان است، افزود: در برخی از وزارتخانه ‌ها مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی و بخشی از دستگاه‌های زیر نظر وزارت کار مانند سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه‌ای دریافتی‌‎ها هیچ تناسبی با تورم موجود در جامعه ندارد که دولت باید توجه ویژه‌‎ای به این موضوع داشته باشد.

وی ادامه داد: دولت و شخص رئیس جمهور باید به این موضوع ورود کند و با شروع مهرماه که نیم دوم سال آغاز می‌شود انتظار داریم این موضوع ساماندهی شود.

وحیدی یادآور شد: در این زمینه اگر دولت نیاز به ارائه لایحه می‌بیند، می‌تواند مانند سال گذشته لایحه ترمیم حقوق به مجلس ارائه کند و قطعا مجلس نسبت به چنین لوایحی ‎ نظر مثبت خواهد داشت یا اگر نیازی به لایحه نیست دولت رأساً اقدام به چنین کاری کند.

وی یادآور شد: همچنین در رفاهی‌های اعلامی توسط معاون اول رئیس جمهور نیز باید این موارد به همه دستگاه‌ها تعلق گیرد که این مهم نیز به برخی از وزارتخانه‌‎ها از جمله آموزش و پرورش تعلق نگرفته است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: همچنین در زمینه فوق العاده ویژه کارکنان دولت نیز نیروهای آموزش و پرورش همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند که در این زمینه نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد. در مجموع انتظار داریم ترمیم حقوق‌ تمام گروه‌های حقوق بگیر در 6 ماهه دوم سال در دستور کار دولت قرار گیرد و هرچه سریع‌تر نسبت به آن اقدام شود./خانه ملت

پرداخت یارانه ویژه کارمندان برای مهرماه با مبلغ 1 میلیونی 

​صندوق اعتباری هنر با تأکید بر ارائه حداکثر خدمات درمانی با حداقل هزینه پرداختی برای بیمه‌شدگان تحت پوشش این نهاد، توضیحاتی را درباره پرداخت یارانه ویژه برای متقاضیان بیمه درمان تکمیلی ارائه کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، اهتمام ویژه به سلامت جامعه فرهنگی و هنری کشور و توجه به نگرانی آنان بابت هزینه‌های مختلف درمان از جمله مهمترین اولویت‌های صندوق اعتباری هنر محسوب می‌شود که همواره بر این مهم تاکید و مورد پیگیرهای مجدانه قرار گرفته است. از این رو صندوق هنر، ضمن تأمین و پرداخت بیش از نیمی از حق بیمه اعضا، تلاش می‌کند تا با مشارکت شرکت‌های بیمه‌گر توانمند، حداکثر امکانات درمانی را با حداقل هزینه ممکن برای بیمه‌شدگان تحت پوشش مهیا کند.

با توجه به افزایش تعرفه‌های پزشکی و سایر عوامل تاثیرگذار که منجر به افزایش بیش از ۸۰ درصدی نرخ حق بیمه‌های درمان تکمیلی از سوی شرکت‌های بیمه‌گر شد، صندوق اعتباری هنر در طرح بیمه تکمیلی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تلاش کرد مبلغ کمتری از این افزایش به هنرمندان تحمیل شود و با وجود محدودیت‌های منابع، سهم بیشتری از حق بیمه درمان تکمیلی را متقبل شود و توسط صندوق پرداخت کند.

براین اساس در طرح امید، هر عضو، از مبلغ سالانه یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان، ۳۸۲ هزار و ۸۰۰ تومان پرداخت می‌کند و ۷۱ درصد حق بیمه یعنی ۹۳۷ هزار و ۲۰۰ تومان توسط صندوق پرداخت می‌شود.

در طرح آرامش، مبلغ پرداختی سهم عضو، از مبلغ سالانه سه میلیون و ۳۶۰ هزارتومان، یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۸۰۰ تومان است و ۶۲ درصد از کل حق بیمه به مبلغ ۲ میلیون و ۸۳ هزار و ۲۰۰ تومان توسط صندوق پرداخت می‌شود.

در طرح رفاه نیز از مبلغ سالیانه پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ۴۵ درصد آن را صندوق به میزان ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان متقبل شده و هر عضو ۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان پرداخت می‌کند.

اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور متقاضی دریافت خدمات بیمه درمان تکمیلی، می‌توانند از شنبه تا سه‌شنبه (۱۸ تا ۲۸ شهریور) به مدت ۱۰ روز با مراجعه به پیام رسان اختصاصی صندوق اعتباری هنر یا سایت صندوق اعتباری هنر نسبت به ثبت‌نام و بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اقدام کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها