خبر خوش برای مستاجران تهرانی | امکان خرید متری مسکن در تهران | با خرید متری آپارتمان صاحبخانه شوید

کد خبر: 1245661

طرح فروش متری مسکن از طریق بورس، مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و به زودی شکل اجرایی به خود می‌گیرد؛ از جمله مزایای این طرح می‌توان به نوسازی بافت‌های فرسوده، پوشش ریسک تورم بازار مسکن و امکان خرید آپارتمان برای متقاضیان مصرفی اشاره کرد.

 خبر خوش برای مستاجران تهرانی | امکان خرید متری مسکن در تهران | با خرید متری آپارتمان صاحبخانه شوید

مکان خرید مسکن به صورت متری به زودی فراهم می‌شود. این طرح که از شهر تهران آغاز می‌شود در حال حاضر در سازمان بورس به مراحل نهایی رسیده است. ماه گذشته سازمان بورس اعلام کرد که تا شهریورماه دستورالعمل طرح فروش متری مسکن به تصویب هیات مدیره این سازمان می‌رسد.

گفته ‌می‌شود که طرح مسکن متری مراحل کارشناسی و فقهی را گذرانده و هم‌اکنون توسط  هیات مدیره بورس در حال بررسی نهایی است.

با توجه به نوسانات قیمت مسکن، برخی از خانوارها توانایی خرید یک آپارتمان کامل را ندارند اما ممکن است بتوانند متراژهای مشخصی از یک آپارتمان را خریداری کنند. در قالب طرح مسکن متری، متقاضیان می‌توانند به اندازه‌ی یک یا چند متر از یک واحد مسکونی در یک پروژه را خریداری کنند. در واقع افراد زمین می‌خرند و از ارزش افزوده آن طی تکمیل مراحل طرح استفاده خواهند کرد.

با استفاده از این طرح امکان سرمایه‌گذاری و پوشش ریسک نوسان قیمت‌ها در حوزه مسکن برای عموم افراد فراهم می‌شود و در صورتی که متقاضیان بتوانند یک واحد را در قالب خرید یونیت (واحدی از متراژ) را خریداری کنند نهایتا خانه‌دار می‌شوند.

شهرداری تهران اولین پروژه در قالب فروش متری مسکن را در هلال احمر (نواب) به تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی در نظر گرفته است. کنترل تورم و جذب نقدینگی در جامعه، رشد تولید مسکن و ساخت مسکن استطاعت‌پذیر سه هدفی است که دولت سیزدهم و شهرداری در اجرای فروش متری زمین دنبال می‌کنند.

نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد از جمله مزایای طرح فروش متری مسکن محسوب می‌شود. البته طبق آخرین آماری که محمد آیینی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده به دنبال ارایه بسته تشویقی ۱۹ بندی، نوسازی در کل کشور ۴۴ درصد و در ۱۳۲ شهر کشور ۱۴۰ درصد رشد داشته است. در سه ماهه اول پارسال، پروانه نوسازی ۱۱ هزار و ۵۸۵ واحد در بافت فرسوده صادر شد و امسال این رقم به ۱۶ هزار و ۳۴۲ واحد رسید.

منبع: ایسنا

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها