از دم قسط خودرو بخر | با 500 میلیون پش پرداخت اقساط 3 ساله ماهی 5 میلیون صاحب محصولات کرمان موتور شوید

کد خبر: 1246584

شرکت کرمان موتور فروش با اقساط ۳۰ ماهه ۳ محصول خود را ویژه شهریورماه ۱۴۰۲ از روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ آغاز کرد.

از دم قسط خودرو بخر | با 500 میلیون پش پرداخت اقساط 3 ساله ماهی 5 میلیون صاحب محصولات کرمان موتور شوید

شرکت کرمان موتور فروش با اقساط ۳۰ ماهه ۳ محصول خود را از روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ آغاز کرد.

به دنبال موضوعی که در رابطه با تداوم فروش خودروها به صورت یکپارچه و منحصراً برگزاری مرحله سوم مطرح شده، برخی شایعه کرده‌اند که دیگر خبری از فروش خودروها به صورت یکپارچه نخواهد بود؛ در این رابطه مدیر روابط عمومی شورای رقابت این موضوع را رد کرده و ضمن تاکید بر تداوم ادامه روند فروش‌ها در قالب سامانه یکپارچه، موضوع را شفاف‌سازی کرد.

به گزارش ایسنا، به تازگی این موضوع مطرح شده که با توجه به عدم استقبال مردم از فروش اخیر خودروسازان مونتاژی، احتمال دارد سایت سامانه یکپارچه باز هم (برای سومین بار پس از ثبت‌نام مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها) برای تکمیل ظرفیت‌های خالی طی هفته‌های پیش‌رو بازگشایی شود.

همچنین عنوان شد که اجرای مراحل بعدی سامانه یکپارچه بر اساس وجود تقاضا و مشتری خواهد بود و با توجه به اینکه در حال حاضر با مازاد عرضه مواجه هستیم؛ مرحله سوم زمانی خواهد بود که متقاضی وجود داشته باشد؛ اما برخی از این موضوع برداشت اشتباه داشته و مبنای این اظهارات را بر اتمام اجرای طرح‌های فروش‌ یکپارچه گذاشته‌اند و اینکه قرار نیست دیگر مرحله سوم و مراحل بعدی برگزار شود!

مردم نگران عدم اجرای فروش‌های یکپارچه نباشند

در رابطه با بحث‌های اخیر پیش آمده، سپهر دادجوی توکلی – مدیر روابط عمومی شورای رقابت – در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با فروش خودرو در سامانه یکپارچه شفاف‌سازی کرد و گفت: در فروش‌های به صورت یکپارچه عملا دلال‌ها حذف شده‌ و بخش عمده‌ای از تقاضاهای کاذب از بین رفته است؛ این باعث شده که اکنون عرضه در نقطه قابل پیش‌بینی و طبق برنامه‌ها قرار بگیرد؛ بر این اساس در وهله اول ظرفیت‌های خالی موجود خودروسازان (مازاد عرضه) به فروش می‌رسند و سپس نوبت به اجرای مرحله سوم برای متقاضیان جدید می‌رسد.

وی تصریح کرد: اجرای مرحله سوم ممکن است که به‌ زودی باشد یا مدتی دیگر؛ در حقیقت بایستی طبق برنامه پیش برویم. اکنون نمی‌توان اعلام کرد که این عرضه (مرحله سوم) دقیقا چه زمانی خواهد بود؛ اما مردم نگران نباشند؛ طرح‌های فروش حتما برگزار خواهند شد.

این مقام مسئول در شورای رقابت ضمن تاکید بر اینکه اکنون بازار در آرامش به‌ سر می‌برد، خاطر نشان کرد: محدودیت و معذوریتی برای دور سوم عرضه وجود ندارد؛ بنابراین این تلقی که اجرای مرحله سوم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، کاملا نادرست است. در حقیقت طبق برنامه‌ریزی‌هایی که توسط سیاست‌گذاران نظیر وزارت صمت، شورای رقابت، سازمان حمایت و سایر نهادهای نظارتی انجام می‌شود، طرح‌های فروش اجرایی خواهد شد./مکتوب نامه

به گزارش کاماپرس، جی 4 کرمان موتور در اصل از تولیدات اقتصادی گروه خودروسازی جک چین محسوب می‌شود که سال 2012 به بازار عرضه شد. با وجود اینکه مدت زمان زیادی از عرضه این خودرو در بازار می‌گذرد، ولی شرکت چینی جک فعلا تولید این اتومبیل اقتصادی را در برنامه دارد. منتهی این احتمال وجود دارد در سال‌های آینده آپشن‌های جدیدی روی این خودرو پیاده سازی یا با فناوری تازه‌ای به بازار عرضه شود.

حس رانندگی با خودرو JAC J4

این خودرو در بازار ایران نیز جزء قدیمی‌های جک محسوب می‌شود. سال 1397 اولین سری از جک جی4 در بازار ایران عرضه شد و با وجود عرضه محدود، اما جایگاه نسبتا خوبی را در بین دیگر رقبای همرده خود به دست آورد.

این خودرو به دلیل داشتن ارتفاع و امکانات مناسب، حس تسلط نسبتا بالایی را به راننده منتقل می‌کند. رانندگان این خودرو جمع و جور معمولا هنگام رانندگی به آسانی در موقعیت مناسبی قرار می‌گیرند و به راحتی به ادوات مختلف آن دسترسی دارند. با این وجود، این خودرو نیز مانند دیگر اتومبیل‌ها نقاط ضعفی دارد که از جمله آن می‌توان به متریال کم کیفیت و پلاستیکی به کار رفته در کابین و نمای داخلی این خودرو اشاره کرد. البته با توجه به قیمت جک جی4، استفاده از چنین متریالی توجیح اقتصادی دارد و باعث کمتر شدن هزینه تمام شده این خودرو می‌شود.

مشخصات فنی خودرو جک جی4

خودرو JAC J4 در ایران با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی 16 سوپاپ عرضه شده است. موتور این خودرو به اندازه 103 اسب بخار قدرت دارد و نزدیک به 146 نیوتن متر گشتاور را برای گیربکس سی وی تی فراهم می‌کند. این خودرو میان رده از لحاظ سرعت و چابکی نیز توانسته نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند. طبق اطلاعات ارائه شده از شرکت کرمان موتور، شتاب صفر تا 100 این خودرو به 11 ثانیه می‌رسد. بیشترین سرعت جک جی 4 نیز 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نوع شاسی این سدان جمع و جور یکپارچه است و وزن آن به هزار و 110 کیلوگرم می‌رسد. طبق بررسی‌های صورت گرفته از این اتومبیل، حجم صندوق عقب این خودرو 550 لیتر است. گذشته از این امکانات فنی، خودرو مذکور به ترمز ضدقفل آ بی اس، سیستم ضدسرقت، ریموت با کنترل از راه دور، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و … مجهز شده و همین آپشن‌ها از جک جی4 نیز مورد توجه هستند.4

با توجه به رشد قیمت قابل توجه خودروهای مونتاژی و داخلی بازار، خرید این سدان میان رده نیز دشوار شده اما با امکانی که برخی از نمایندگی‌ها و مراکز معتبر فروش اتومبیل فراهم کرده‌اند با خرید اقساطی امکان تحویل این نوع خودروها به راحتی وجود دارد.

نمایندگی 2606 حسینی در شیراز یکی از این نمایندگی‌هاست که امکان خرید نقدی و قسطی جک جی 4 را فراهم کرده است. در صورتی که مایل به آگاهی به موقع از شرایط خرید نقد و اقساط خودرو شیراز JAC J4 از نمایندگی ۲۶۰۶ حسینی کرمان موتور هستید، کافی است به وبسایت این مجموعه مراجعه داشته باشید یا اینستاگرام، واتساپ و تلگرام نمایندگی مذکور را دنبال کنید تا در اسرع وقت از شرایط فروش این خودرو و دیگر اتومبیل‌ها آگاه شوید.

این مجموعه تاکنون توانسته درخصوص خرید و خدمات پس از فروش نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند و سرآمد دیگر نمایندگی‌های کرمان موتور باشد./ کاما پرس

شیوه عرضه خودرو دوباره تغییر می کند؟

مدیر کل صنایع خودرو وزارت صمت، حواشی ایجاد شده پیرامون سامانه یکپارچه فروش خودرو را، شیطنت دو سه رسانه و مرتبط با آگهی خودروسازانی دانست که تمایل دارند محصولاتشان را خارج از سامانه به فروش برسانند.

چند روزی هست که اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره سامانه یکپارچه فروش خودرو حاشیه ساز شده و گمانه‌زنی‌هایی را درباره تغییر احتمالی شیوه فروش خودرو ایجاد کرده است.

عباس علی‌آبادی هفته گذشته با بیان این‌که سامانه یکپارچه خودرو متعلق به وزارت صمت نیست، این سامانه را متعلق به شورای رقابت دانست و با ابراز بی‌اطلاعی در زمینه مرحله جدید ثبت نان در سامانه، اطلاع‌رسانی در این خصوص را در حیطه اختیار شورای رقابت اعلام کرد.

متعاقب این اظهارات، شورای رقابت نیز اعلام کرد که براساس مصوبه کارگروه خودرو شورای رقابت، مسئولیت سامانه بر عهده وزارت صمت است و این شورا متولی سامانه نیست. این تناقض‌ها در شرایطی که متقاضیان منتظر آغاز مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه بودند، در برخی رسانه‌ها با این تیتر که سامانه یکپارچه فروش خودرو متولی ندارد، حاشیه ساز شد و این شبهه را ایجاد کرد که ممکن است وزارت صمت طرح و برنامه جدیدی برای فروش خودرو در نظر داشته باشد، شایعه‌ای که از سوی مدیر کل صنایع خودرو وزارت صمت تکذیب شد.

تغییری در شیوه عرضه خودرو نداریم

عبدالله توکلی لاهیجانی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین، ضمن تاکید بر این‌که فروش محصولات خودروسازان داخلی همچنان بدون کوچک‌ترین مشکل و تغییری، بر بستر سامانه یکپارچه در حال انجام است، افزود: پس از این هم فروش خودرو طبق همین فرایند پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به این‌که وزیر صمت بعد از این اظهار نظر بارها توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد اما رسانه‌ها توجه نکردند، افزود: نکته‌ای که وزیر صمت به آن اشاره کرد این بود که شورای رقابت بر اساس قانون، مسئولیت تنظیم بازار خودرو را بر عهده دارد و مطابق دستورالعملی که وضع کرده در این زمینه عمل می‌کند.

مطابق یکی از بندهای همین دستورالعمل نیز خودروسازان موظف به عرضه تولیداتشان در سامانه یکپارچه هستند و این امر کماکان بدون هیچ تغییری در حال انجام و تعهدات سامانه پابرجاست.

مدیر کل صنایع خودرو وزارت صمت، بر سیاستگذاری یکپارچه در زمینه فروش خودرو تاکید کرد و افزود: بین شورای رقابت و وزارت صمت خلأ یا افتراقی وجود ندارد، وزارت صمت در این شورا نماینده دارد و در آن فرایندی کاملا همگام و همراه در خصوص فروش خودرو طی می‌شود.

زمان مرحله سوم فروش یکپارچه مشخص نیست

توکلی درباره جزئیات و زمان احتمالی سومین مرحله فروش یکپارچه خودروهای داخلی نیز گفت: زمان دقیق شروع ثبت‌نام مرحله سوم هنوز مشخص نیست اما طبق فرایندی که تا به‌ حال جاری بوده باید ابتدا ظرفیت‌های خالی خودروسازان اعلام و قیمت‌ها مطابق دستورالعمل گرفته شود، سپس جزئیات ثبت‌نام مرحله جدید اعلام خواهد شد.

سامانه یکپارچه فروش خودرو سال گذشته و با همکاری مشترک وزارت صمت و شورای رقابت راه‌اندازی شد و هدف از طراحی این سایت این بود که فروش خودروهای داخلی به‌ویژه محصولات ایران خودرو و سایپا که تا پیش از آن با قرعه کشی فروخته می‌شدند، به این سامانه منتقل شود. در ادامه، اما سیاستگذار تصمیم گرفت فروش کل خودروها اعم از داخلی‌ها، مونتاژی‌ها و حتی وارداتی‌ها از مسیر سامانه یکپارچه انجام شود.

شیوه جدیدی برای فروش خودرو نداریم

توکلی در پاسخ به این پرسش که ‌آیا اظهارات وزیر صمت درباره تعلق نداشتن سامانه یکپارچه به وزارت صمت، به این معناست که وزراتخانه برنامه جدیدی برای فروش خودرو دارد، گفت: وزارت صمت هیچ برنامه و روش جدیدی برای فروش خودرو ندارد و مطابق دستورالعمل شورای رقابت در زمینه فروش خودرو پیش می‌رود.

وی با تاکید بر این‌که هیچ‌یک از مسئولان وزارت صمت غیر از آنچه گفته شد، اظهار نظر رسمی‌ای نکرده، اضافه کرد: در کار سامانه یکپارچه هیچ مشکلی ایجاد نشده و کسانی که نوبت دارند مطابق زمانبندی در حال دریافت خودرو هستند.

تاخیر در تصویب آیین‌نامه، طبیعی است

بیش از یک‌ماه از زمانی که آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم از سوی وزارت صمت برای بررسی و تصویب به هیات دولت ارسال شده، می‌گذرد اما این آیین‌نامه هنوز به تصویب هیات دولت نرسیده و همچنان در درست بررسی است.

توکلی لاهیجانی درباره این‌که آیا طولانی شدن بررسی آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در دولت دلیل خاصی دارد یا خیر، گفت: بعد از این‌که قانون واردات خودروهای کارکرده ابلاغ شد، وزارت صمت یک ماه برای تدوین آیین‌نامه فرصت داشت اما این آیین‌نامه ۱۰ روز زودتر از پایان فرصت وزارت صمت، تدوین و به هیات دولت ارسال شد، اما تصویب اغلب آیین‌نامه‌ها به این دلیل که در کمیسیون‌های مختلف تخصصی بررسی می‌شود به هیمن میزان ممکن است به طول بیانجامد، به‌خصوص این آیین‌نامه که ذی‌نفعان متعددی مثل گمرک، استاندارد، بانک مرکزی، محیط زیست، وزارت صمت و سازمان برنامه دارد.

 واردات کارکرده‌ها هرچه زودتر اجرایی می‌شود

توکلی، مدت زمان اجرایی شدن آیین‌نامه واردات بعد از تصویب در هیات دولت را وابسته به عواملی مختلفی از قبیل شرایط تامین ارز، استاندارد و محیط‌زیست دانست و اضافه کرد: اصولا تنظیم بازار خودرو و رقابت‌پذیر کردن این امر از اهدافی است که وزارت صمت دنبال می‌کند و قاعدتا هر یک از شیوه‌های واردات نیز کمک شایانی به این امر خواهد بود در نتیجه وزارت صمت در صدد است این آیین‌نامه هرچه زودتر اجرایی شود./همشهری

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها