وزیر کشاورزی: در تولید ۵ کالای اساسی خودکفا می‌شویم

کد خبر: 1246685

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در اسناد بالادستی برنامه ریزی شده است که در تولید ۵ محصول استراتژیک گندم، برنج، جو، پنبه و شکر به خودکفایی برسیم.

وزیر کشاورزی: در تولید ۵ کالای اساسی خودکفا می‌شویم

محمدعلی نیکبخت در مراسم آغاز سال زراعی جدید اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سال زراعی جدید پاییز و زمستان با بارش‌های مناسبی مواجه هستیم در صورتیکه بهار هم مناسب باشد می‌توانیم در سال زراعی 1402 - 1403 با افزایش تولید محصولات کشاورزی مواجه باشیم.

وی افزود: تامین امنیت غذایی و غذای سالم در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است و برنامه‌ریزی شده برای تولید محصولات استراتژیک گندم، برنج، جو، پنبه و شکر به خودکفایی صددرصدی برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: امنیت غذایی جزو اولویت‌های کشور به حساب می‌آید و اهمیت آن از امنیت نظامی کمتر نیست. همه دستگاه‌ها برای رسیدن به این مهم باید در کنار ما باشند.

نیکبخت تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع پایه باید از دانش‌بنیان‌ها بیشتر استفاده کنیم و با کمک دانشمندان، نخبگان، مروجان بتوانیم میزان تولید در واحد سطح را افزایش بدهیم.

وی اظهار کرد: رکورد کشاورزان نخبه و پیشرو فاصله زیادی با کشاورزان دیگر دارد که با کمک آنها و متخصصان و دانشمندان می‌توانیم میزان تولیدات کشاورزان را نیز افزایش دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: 18 میلیون هکتار زمین قابل کشت کشاورزی در کشور وجود دارد که تنها 6 درصد آنها در کلاس یک و دو هستند که برای حفظ کاربری آنها تلاش می‌شود.

با صدور اسناد امکان خرد کردن اراضی کشاورزی حتی در قانون ارث نیز وجود نخواهد داشت

نیکبخت گفت: با صدور اسناد برای اراضی کشاورزی از تقسیم شدن و خرد شدن آنها جلوگیری به عمل می‌آید به طوریکه حتی در قانون ارث نیز امکان خرد کردن اراضی کشاورزی وجود ندارد.

نهاده و بذر مورد نیاز کشاورزان برای سال جاری تامین شد

وی با اشاره به تامین نهاده و بذر مورد نیاز کشاورزان برای سال زراعی جاری گفت: موانع و محدودیت‌های پیش روی سرمایه‌گذاری کشاورزان برداشته می‌شود که در این ارتباط دستورالعمل‌ها اصلاح و ابلاغ خواهد شد.

وی در ارتباط با صادرات محصولات کشاورزی تصریح کرد: در صادرات محصولات کشاورزی محدودیت‌ها از پیش روی صادرکنندگان برداشته می‌شود تا ارزآوری بیشتری برای کشور فراهم شود و از طرفی به تولیددر بخش کشاورزی نیز کمک شود.

نیکبخت با اشاره به اینکه ظرفیت‌های زیادی در بخش شیلات وجود دارد که از آن استفاده نمی‌شود افزود: ساحل‌های زیادی در کشور داریم که جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها