تغییرات جدید یارانه ای در مهرماه | خبر جدید درباره شارژ کالابرگ الکترونیکی با نفری 120 هزارتومان اضافه

کد خبر: 1246795

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم به‌زودی می‌توانند در فروشگاه‌های اینترنتی که به سامانه‌های ما متصل هستند، خرید اینترنتی طرح کالابرگ الکترونیکی را انجام دهند.

تغییرات جدید یارانه ای در مهرماه | خبر جدید درباره شارژ کالابرگ الکترونیکی با نفری 120 هزارتومان اضافه

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم به‌زودی می‌توانند در فروشگاه‌های اینترنتی که به سامانه‌های ما متصل هستند، خرید اینترنتی طرح کالابرگ الکترونیکی را انجام دهند.

علیرضا عسگریان با اشاره به استفاده از کالابرگ الکترونیکی در خریدهای اینترنتی افزود: به‌زودی مشمولان هنگام خرید اینترنتی می‌توانند محصولات مورد نظر خود را در سبدی ذخیره کنند و پس از نهایی‌شدن خرید از آن‌ها پرسیده می‌شود که آیا از اعتبارشان استفاده شود؟ در صورت تأیید نهایی فرآیند خرید تکمیل می‌شود و از سطح یارانه کسر و پرداخت خواهد شد.

وی گفت: دهک یک تا پنج درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، مشمول دو امتیاز تشویقی طرح کالابرگ الکترونیک هستند و به عبارتی افراد مذکور در صورتی که مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از یارانه‌شان را از میان کالاهای اساسی تعریف‌شده در طرح کالابرگ الکترونیک، خریداری و مصرف کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی خواهند شد. همچنین تورّمی که تا پایان سال به‌روی این اقلام ایجاد می‌شود، توسط دولت پوشش داده خواهد شد.

عسگریان تأکید کرد: وزارت رفاه در این طرح علاوه بر خرید از میان ۱۲۲ هزار فروشگاه متصل به طرح اقدام به تسهیل در خرید مردم کرده و قرار است امکان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی که به سامانه متصل هستند نیز برای مردم فراهم شود./ ایلنا

اطلاع‌رسانی طرح کالابرگ الکترونیکی برای آگاه‌سازی مردم ضروری است

 سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج گفت: اطلاع‌رسانی طرح کالابرگ الکترونیکی برای آگاه‌سازی مردم ضروری است و باید اقدامات گسترده‌ای در این باره صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رمضانی عصر سه‌شنبه در جلسه تشریح شیوه نامه اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دولت سیزدهم با اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی صورت گرفته است، گفت: این طرح موجب می‌شود تا پول نقد در جای دیگری مصرف نشود و رونق در بازار را به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده نسبت به مزایای اجرای این طرح بیان کرد: صدا و سیما، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان صمت و جهاد کشاورزی به صورت ویژه روی موضوع اطلاع رسانی طرح الکترونیکی کالابرگ کار رسانه‌ای انجام دهند تا عموم جامعه در جریان امتیازات این طرح قرار بگیرند.

رمضانی گفت: نمایندگان فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهرستان نیز اقلامی که طرح کالابرگ را شامل می‌شوند باید با هماهنگی از جهاد کشاورزی دریافت و در سطح شهر فروشگاه‌ها توزیع کنند.

سرپرست فرمانداری کرج همچنین با اشاره به بازدیدهای میدانی خود از فروشگاه زنجیره‌ای شهرک پیام ماهدشت خاطرنشان کرد: این مرکز تنها مجتمع فروشگاهی در این منطقه کم برخوردار است که باید تمامی اقلام اساسی برای رفع نیازهای شهروندان در آن تأمین باشد.

وی افزود: اکثر ساکنان این منطقه شامل دهک‌های اول و دوم هستند با نگاه ویژه ای می‌بایست تأمین کالاهای اساسی در آنجا صورت بگیرد.

رمضانی میزان ذخایر کالاهای اساسی در سطح شهرستان را طی گزارشی از دستگاه‌های مرتبط دریافت کرد و گفت: در زمینه کالاهای تنظیم بازاری در سطح شهرستان مشکلی نداریم و تنها باید سواد استفاده از طرح کالابرگ را در بین مردم ارتقا ببخشیم.

وی با اشاره به مزایای متعدد کالابرگ الکترونیکی، افزود: تثبیت قیمت‌ها و هدفمند و بهینه شدن مصرف یارانه، ازجمله مزایای کالابرگ الکترونیک است که بایستی تلاش کنیم این اقدام توأم با موفقیت باشد.

۶۲۱ هزار و ۷۲۹ خانوار در کرج یارانه دریافت می‌کنند

رمضانی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان کرج ۶۲۱ هزار و ۷۲۹ خانوار یارانه دریافت می‌کنند افزود: شهروندانی که مشمول دریافت یارانه و جزو دهک‌های مرتبط هستند می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به شبکه ملی اعتبار به وسیله هر کارت اعتباری که به نام سرپرست خانوار است کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی بیان کرد: ۱۰ کالای برنج، قند، روغن، شکر، شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ، مرغ و ماکارونی کالاهایی است که مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی خواهد بود و در هنگام خرید بخشی از مبلغ کالا از کارت یارانه کسر می‌شود و مابقی باید به صورت نقدی پرداخت گردد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها