الان وقت خرید خانه در تهران است؟ | وضعیت قیمت مسکن در شهر تهران

کد خبر: 1247403

وزارت راه و شهرسازی به نقل از بانک مرکزی اعلام کرد که شهریور امسال قیمت مسکن در شهر تهران ۳.۳ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

الان وقت خرید خانه در تهران است؟ | وضعیت قیمت مسکن در شهر تهران

وزارت راه و شهرسازی به نقل از بانک مرکزی اعلام کرد: رشد بخش ساختمان در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ معادل منفی ۱.۹، در شش ماهه اول ۱۴۰۱ معادل منفی ۰.۶، در ۹ ماهه ۱۴۰۱ معادل منفی ۱.۸ و در سال ۱۴۰۱معادل منفی ۲.۳ ثبت شده است. این آمار در ۳ ماهه نخست امسال به مثبت ۴.۷ رسیده است.

همچنین بر اساس آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در ۱۸ روز شهریورماه در مقایسه با ۱۹ روز ماه قبل در مناطق شهری تهران ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

این گزارش همچنین حاکی است که تغییرات قیمت مسکن در برخی از مناطق همچون منطقه ۴ معادل ۱۸ درصد، منطقه ۷ معادل ۷.۸ درصد، منطقه ۱۱ معادل ۱۲.۹ درصد، منطقه ۱۲معادل ۵.۷ درصد، منطقه ۱۴ معادل ۰.۴ درصد، منطقه ۱۵معادل ۷.۲ درصد و منطقه ۱۷ معادل ۱.۳ درصد افزایش بوده است.

با این‌حال، دولت سیزدهم هدف‌گذاری کرده تا قیمت مسکن و اجاره مسکن در ماه‌های آتی روند کاهشی داشته باشند.

هفته گذشته، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از پلمب ۵۶۰۰ بنگاه مشاور املاک متخلف توسط پلیس امنیت اقتصادی  خبر داد و گفت: طبق آمار، بیش از ۸۰ هزار بازرسی از بنگاه‌های املاک سراسر کشور انجام شد و بعد از تماس‌ها، پیگیری‌ها و تذکرهای لازم ۵۶۰۰ بنگاه مشاور املاک توسط پلیس امنیت اقتصادی پلمپ شد. هم اکنون نظم بهتری حاکم شده است و اصناف نیز همکاری مناسبی دارند.

وی در خصوص سکوهای انتشار آگهی و ساماندهی آگهی‌ها در فضای مجازی، گفت: در جلسه گذشته مصوبه‌ای داشتیم که نسبت به مقررات‌گذاری برای سکوهای انتشار آگهی مسکن و ساختمان تصمیماتی گرفته شد و جلسات خوبی با وزارت صمت و وزارت ارتباطات برگزار شد، سکوهای انتشار آگهی، مقررات را پذیرفته‌اند. مقرر است تا سکوهای انتشار آگهی‌ها، آگهی انتشار را بعد از تایید هویت مالکان ملک توسط سامانه املاک و اسکان، منتشر کنند.

دو روز قبل نیز بذرپاش در جریان افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید پردیس بیان کرد: عرضه فولاد به طور خاص و پس از آن سیمان در بورس قیمت این کالاها را بالا می‌برد. اگر قرار است سیمان و فولاد در بورس عرضه شود، قیمت پایه آن باید مدیریت شود. قیمت پایه باید از یک الگوی مناسبی تبعیت کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره بازار مسکن گفت:  سامان‌دهی بازار املاک و اجاره و همچنین نظارت بر بنگاه‌های مشاور املاک را از دیگر موارد مورد بررسی دولت است و در تلاشیم سوداگری در بخش مسکن به صفر برسد.

از ۱۵ اردیبهشت سال‌جاری به منظور تنظیم بازار مسکن، عملیات میدانی ساماندهی مشاوران املاک، شناسایی خانه‌های خالی از سکنه و وام‌های ودیعه مسکن در سراسر کشورآغاز شده است.

از خرداد امسال به دنبال ثبات قیمت ارز و بهبود مناسبات بین‌المللی، بازارهای مسکن، طلا و خودرو با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. بررسی‌ها از افت ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت‌های پیشنهادی مسکن در شهر تهران حکایت دارد. تیرماه امسال نیز طبق  اعلام مشاور وزیر راه و شهرسازی قیمت‌های قطعی مسکن در تهران ۳.۸ درصد نسبت به خرداد کاهش پیدا کرد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها