ابزار بریکس برای تقابل با سلطه دلار

کد خبر: 1247684

چشم‌انداز بریکس برای سال ۲۰۳۰ میلادی با حال حاضر بسیار متفاوت است؛ زیرا این بلوک اقتصادی قصد دارد با نفت، طلا و ارزهای محلی به مقابله با دلار آمریکا بپردازد.

ابزار بریکس برای تقابل با سلطه دلار

به گزارش وبگاه Watcher. Guru، بلوک اقتصادی بریکس در نشست اخیر خود در ژوهانسبورگ، شش کشور جدید (عربستان سعودی، امارات، آرژانتین، مصر، ایران و اتیوپی) را پذیرفت و در حال حاضر ۱۱ عضو دارد.

پیوستن اعضای جدید به بریکس، این بلوک اقتصادی را از نظر مالی تقویت کرده و بر قدرت تصمیم‌گیری آن افزوده است. ممکن است معاملات تجاری چندجانبه جدید با تمرکز بر استفاده از ارزهای محلی به جای دلار آمریکا صورت بگیرد. بریکس تأیید کرد که ایده رهایی از سلطه دلار آمریکا یک هدف بلندمدت است.

بنابراین، چشم‌انداز بریکس برای سال ۲۰۳۰ میلادی با حال حاضر بسیار متفاوت است؛ زیرا قصد دارد با نفت، طلا و ارزهای محلی به مقابله با دلار آمریکا بپردازد. این احتمال وجود دارد که نظم مالی در سالیان آتی دستخوش یک تغییر اساسی شود؛ زیرا بریکس به استفاده از دلار آمریکا پایان خواهد داد.

ائتلاف بریکس پس از پذیرفتن کشورهای تولیدکننده نفت به عنوان اعضای جدید، به دنبال سود بردن از بازارهای نفت است. عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر، ایران و اتیوپی سالانه میلیون‌ها بشکه نفت به سراسر جهان صادر می‌کنند.

اگر بریکس سایر کشورها را مجبور کند که مبادلات تجاری خود را به ارزهای محلی و نه دلار آمریکا انجام دهند، دلار آمریکا اولین ارزی خواهد بود که به شدت ضربه خواهد خورد.

علاوه بر این، کشورهای بریکس به طور گسترده در حال انباشت طلا هستند و عنوان بزرگ‌ترین خریداران این فلز گرانبها در سال ۲۰۲۳ میلادی را از آنِ خود خواهند کرد.

این نگرانی وجود دارد که بریکس از ارز خود، که هنوز رونمایی نشده است، با طلا حمایت کند تا دلار آمریکا را به چالش بکشد. ارز بریکس با پشتوانه طلا ممکن است به دلیل ثبات بیشتر، در بازارهای فارکس عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد.

در نهایت، بریکس برای به چالش کشیدن دلار آمریکا تا سال ۲۰۳۰ میلادی سه ابزار در اختیار دارد: نفت خام، طلا و استفاده از ارزهای محلی برای انجام معاملات جهانی در برابر دلار آمریکا.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها