وزیر صمت: توسعه نیروگاه میل نادر در دستورکار قرار گرفت

کد خبر: 1248262

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نیروگاه بادی میل نادر ثروت بزرگی است که با همکاری وزارت نیرو اقداماتی را برای توسعه آن انجام خواهیم داد.

وزیر صمت: توسعه نیروگاه میل نادر در دستورکار قرار گرفت

عباس علی‌آبادی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه انرژی میل نادر شهرستان نیمروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از زمانی که این نیروگاه بادی تأسیس شده تاکنون نزدیک به ۵۱ میلیون لیتر گازوئیل صرفه‌جویی صورت‌گرفته که عدد بزرگی است.

وی افزود: این ظرفیت در طول عمر ۱۰ ساله این نیروگاه بادی ثروت عظیمی ایجاد می‌کند که اگر ما بتوانیم ظرفیت این ۵۰ مگابایت را به ۴۰۰ تا ۵۰۰ مگابایت ارتقا دهیم بازگشت سرمایه بهتر قابل ملموس خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نیروگاه بادی میل نادر ثروت بزرگی است که مستمر خواهد بود و می‌تواند برای سیستان و بلوچستان برکات زیادی داشته باشد.

وی اظهار کرد: کار ما در این مرحله جذب سرمایه‌گذار است، به شرکت‌های معدنی که همراه ما هستند توصیه و ابلاغ می‌کنیم که برای تأمین انرژی موردنیاز که مورد تأیید رئیس‌جمهور هست اقدام کنند، این کار را با همکاری وزارت نیرو انجام خواهیم داد تا بتوانیم در توسعه نیروگاه گام برداریم.

به گزارش ایرنا، استفاده از تجدیدپذیرها گرچه هنوز در کشورمان جای کار زیادی دارد اما با این وجود براساس گزارش تازه سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران در مهرماه امسال توانسته مانع انتشار ۷۰۰ تن آلاینده‌های محلی شده اند.

مزیت دیگری که استفاده از این نوع انرژی به همراه دارد صرفه جویی در مصرف آب است زیرا نیروگاه‌های حرارتی برای تولید برق نیاز شدیدی به مصرف آب دارند اما نیروگاه‌های تجدیدپذیر نه تنها نیازی به آب ندارند بلکه مصرف آن را نیز کاهش می‌دهند.

صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی یکی از مهمترین مزیت‌های استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است زیرا این نوع انرژی از منابعی مانند نورخورشید و وزش باد برای تامین برق سود می‌برد.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، نیمروز، هیرمند، زهک و هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان واقع شده و با توجه به وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه سیستان دارای ظرفیت زیادی در تولید انرژی بادی است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها