این گوشی ۳۷ میلیونی تومانی شیائومی چه مزایایی دارد؟

کد خبر: 1249556

در این مطلب به بررسی قیمت انواع گوشی شیائومی می پردازیم.

این گوشی ۳۷ میلیونی تومانی شیائومی چه مزایایی دارد؟

همه ما می‌دانیم که  این روزها، گوشی‌های موبایل شیائومی به سرعت در حال عرضه و رشد هستند؛ دلیل این امر مناسب بودن قیمت و کیفیت محصولات این شرکت، نسبت به قیمت نهایی آن است؛ در ادامه مقاله مزایا و معایب شیائومی ۱۲T پرو، در این بخش قصد داریم به بررسی نقاط قوت این گوشی هوشمند بالارده بپردازیم.

صفحه نمایش با کیفیت

قطعاً صفحه نمایش با کیفیت یکی از برجسته‌ترین نقاط قوت شیائومی ۱۲T پرو است. برای توضیحات بیشتر باید اشاره کنیم که صفحه نمایش این گوشی ۶. ۶۷ اینچی AMOLED بوده و با وضوح فوق‌العاده جذاب ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل ارائه می‌شود. همچنین رزولوشن صفحه نمایش نیز بسیار عالی بوده و تا ۴۴۶ppi عمل می‌کند که سبب می‌شود جزئیات موجود در نمایشگر خوب و واضح به نظر برسند.

لازم است بدانید که پنل این محصول عالی از کاهش نور PWM همراه با فرکانس ۱۹۲۰ هرتزی استفاده می‌نماید که برای یک OLED مقدار زیادی حساب می‌شود و ممکن است برای کاربرانی که فرکانس پایین کاهش نور OLED ۵۰۰-۸۰۰ هرتز آزارشان می‌دهد، امتیاز بسیار خوبی باشد؛ همچنین نرخ نمونه‌برداری لمسی شیائومی تی ۱۲ پرو ۴۸۰ هرتز است که با سایر گوشی‌های بالارده موجود در بازار موبایل در حال رقابت است.

پنل نمایشگر رده بالای این محصول خاص، به علت دارا بودن گواهی خستگی بصری کم SGS برای استفاده طولانی مدت نیز توصیه می‌شود؛ همچنین این  پنل از نظر رنگ نیز شما را شگفت‌زده می‌کند و امکان نمایش بیش از ۶۸ میلیارد رنگ را فراهم کرده است؛ علاوه بر این موارد، گواهینامه HDR۱۰+ و Dolby Vision را هم دریافت کرده است.

صفحه نمایش با کیفیت قطعاً صفحه نمایش با کیفیت یکی از برجسته‌ترین نقاط قوت شیائومی ۱۲T پرو است. برای توضیحات بیشتر باید اشاره کنیم که صفحه نمایش این گوشی ۶. ۶۷ اینچی AMOLED بوده و با وضوح فوق‌العاده جذاب ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل ارائه می‌شود. همچنین رزولوشن صفحه نمایش نیز بسیار عالی بوده و تا ۴۴۶ppi عمل می‌کند که سبب می‌شود جزئیات موجود در نمایشگر خوب و واضح به نظر برسند.

سرعت شارژ بسیار عالی

Xiaomi ۱۲T Pro یک دستگاه فوق‌العاده و با قابلیت شارژ سریع است. در حالت شارژ پیش فرض، صفر تا صد باتری این محصول در کمتر از ۳۰ دقیقه بود؛ همچنین در این فرایند سطح گوشی دچار افزایش حرارت نشد و با تنظیم گوشی ۱۲T Pro بر روی حداکثر حالت شارژ Boost، مدت زمان شارژ کامل فقط ۲۳ دقیقه طول کشید.

باتری قدرتمند

بررسی مزایا و معایب شیائومی ۱۲T پرو، برای اطمینان از ارزش خرید این محصول ضروری است؛ لذا باید بدانید که یکی از نقاط قوت این گوشی به باتری آن مربوط می‌شود که ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. موضوع جالب اینجاست که دو گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو و شیائومی ۱۲T پرو عملکردی مشابه هم در باتری دارند.

بر اساس تست‌های صورت گرفته، باتری این محصول با کیفیت، تا حدود ۱۱ ساعت برای وب‌گردی و ۱۷ ساعت برای پخش ویدئو مناسب خواهد بود.

بلندگوهای با کیفیت

گوشی شیائومی ۱۲T Pro دو بلندگوی اختصاصی را در اختیار دارد که یکی از آن‌ها روشن و دیگری خاموش می‌شود. علاوه بر این‌ها، هدفون نیز صدا را تولید کرده و به تنظیم استریو  کمک می‌کند؛ همچنین هدفون این گوشی فقط به یک کانال از راه‌اندازی استریو کمک نمی‌کند، بلکه به هر دوی آن‌ها کمک می‌کند. این یک تصمیم جالب است که در عمل نیز به طرز شگفت‌آوری عمل می‌کند. در حالت کلی کیفیت صدا عالی، بسیار بلند و واضح است.

بلندگوهای با کیفیت گوشی شیائومی ۱۲T Pro دو بلندگوی اختصاصی را در اختیار دارد که یکی از آن‌ها روشن و دیگری خاموش می‌شود. علاوه بر این‌ها، هدفون نیز صدا را تولید کرده و به تنظیم استریو  کمک می‌کند؛ همچنین هدفون این گوشی فقط به یک کانال از راه‌اندازی استریو کمک نمی‌کند، بلکه به هر دوی آن‌ها کمک می‌کند. این یک تصمیم جالب است که در عمل نیز به طرز شگفت‌آوری عمل می‌کند. در حالت کلی کیفیت صدا عالی، بسیار بلند و واضح است.

نرم‌افزار و عملکرد رابط کاربری مناسب

در ادامه بررسی مزایا و معایب شیائومی ۱۲T پرو، به سیستم عامل و رابط کاربری آن اشاره می‌کنیم. این گوشی هوشمند با کیفیت با رابط کاربری MIUI ۱۳ و اندروید نسخه ۱۲ راهی بازارهای موبایل شده است. به علت سخت‌افزار قدرتمندی که بر روی این گوشی تعبیه شده، همه چیز روان و نرم اجرا می‌شود و انتظارات کاربران محصول فوق را برآورده می‌کند.

رابط کاربری MIUI ۱۳ نقش بسیار مهمی را روی این محصول ایفا می‌کند و منجر شده تا کاربران با ویژگی‌های جذابی سروکار داشته باشند؛ همچنین از جمله بهبودهایی که MIUI ۱۳ در این گوشی هوشمند بالارده ایجاد کرده، استفاده مؤثرتر از فضای ذخیره‌سازی و مدیریت بهتر CPU و رم است. به همین علت است که گوشی شیائومی ۱۲T پرو ثبات بیشتری در مقایسه با سایر گوشی‌های شیائومی دارد.

دوربین‌ایده‌آل و رضایت بخش

Xiaomi ۱۲T Pro به یک سیستم دوربین سه‌گانه در قاب پشت خود مجهز شده است که روی کاغذ دارای مشخصات بسیارایده‌آلی هستند؛ اما آیا در واقعیت نیز عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهند؟

دوربین اصلی گوشی شیائومی ۱۲T پرو مجهز به حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی شده؛ لذا باید عملکرد بسیار مناسبی را داشته باشد. در کنار دوربین اصلی نیز دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید قابل مشاهده است. دوربین سوم قاب پشتی این گوشی نیز از حسگر ۲ مگاپیکسلی به منظور تشخیص میزان عمق استفاده می‌کند.

لازم به ذکر است که دوربین اصلی از حسگر Samsung HP۱ استفاده می‌نماید که قادر است هر ۱۶ پیکسل را به ۱ پیکسل تبدیل کند. این حسگر بزرگ است و به همین علت نور بیشتری را جذب می‌کند و بر روی کاغذ تصاویر با کیفیتی ارائه می‌نماید. از دیگر ویژگی‌های جذاب دوربین اصلی گوشی هوشمند شیائومی ۱۲T Pro، می‌توانیم به برخورداری از قابلیت لرزش‌گیر اشاره نماییم که در نسخه قبلی این گوشی، یعنی شیائومی ۱۱T پرو این امکان وجود نداشت.

دوربین اصلی Xiaomi ۱۲T Pro با زاویه دید ۸۵ درجه عکاسی می‌کند. دوربین اولترا واید این گوشی نیز به حسگر S۵K۴H۷ ISOCELL مجهز شده که دارای قابلیت فوکوس ثابت بوده و می‌تواند با زاویه دید ۱۲۰ درجه عکاسی نماید؛ همچنین دوربین ماکرو این محصول حسگر ۲ مگاپیکسلی GalaxyCOre GC۰۲ را داراست که فوکوس ثابت نیز دارد. باید بدانید برای دوربین سلفی این پرچمدار هم از حسگر ۲۰ مگاپیکسلی IMX۵۹۶ سونی استفاده شده که بر روی گوشی MIX FOLD ۲ Xiaomi  هم قرار گرفته بود.

دوربین‌ایده‌آل و رضایت بخش Xiaomi ۱۲T Pro به یک سیستم دوربین سه‌گانه در قاب پشت خود مجهز شده است که روی کاغذ دارای مشخصات بسیارایده‌آلی هستند؛ اما آیا در واقعیت نیز عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهند؟ دوربین اصلی گوشی شیائومی ۱۲T پرو مجهز به حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی شده؛ لذا باید عملکرد بسیار مناسبی را داشته باشد. در کنار دوربین اصلی نیز دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید قابل مشاهده است. دوربین سوم قاب پشتی این گوشی نیز از حسگر ۲ مگاپیکسلی به منظور تشخیص میزان عمق استفاده می‌کند.

پردازنده قدرتمند

در ادامه این مطلب از  مزایا و معایب شیائومی ۱۲T پی می‎بریم که این دستگاه از بهترین و به روزترین پردازنده کوالکام یعنی از نسل یک اسنپ‌دراگون ۸ پلاس بهره می‌برد. این چیپ دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای، مودم ۵G Snapdragon X۶۵ و همچنین پردازشگر گرافیکی Adreno ۷۳۰ است که همه آن‌ها بر اساس لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC تولید گردیده‌اند.

وجود چنین پردازنده قدرتمند و جدیدی منجر شده تا کاربران این محصول بتوانند با استفاده از شیائومی ۱۲T پرو در هنگام انجام امور روزمره به هیچ مشکلی برنخورند. همچنین می‌توان بازی‌هایی مانند پابجی و کال اف دیوتی موبایل را با بهترین و روان‌ترین گزینه‌های گرافیکی اجرا کرد و هیچ گونه لگ و یا باگی را در بازی‌ها شاهد نبود.

در مجموع، باید بدانید که شیائومی در بخش پردازنده این گوشی خود هیچ کم و کاستی به جای نگذاشته است و به راحتی می‌توان از Xiaomi ۱۲T Pro با عنوان یکی از  چندین دستگاه رده بالای سال ۲۰۲۲ با پشتیبانی از شبکه ۵G یاد کرد.

معایب شیائومی ۱۲T پرو

نبود جک ۳.۵ میلی‌متری و هندزفری

یکی از معایب محصول شیائومی ۱۲T پرو عدم وجود جک ۳. ۵ میلی‌متری هدفون است. همچنین باید بدانید که در داخل جعبه دستگاه هیچ خبری از مبدل Type-C نبوده؛ لذا برای استفاده از هدفون‌های سیمی باید این گزینه را خود کاربران تهیه کنند.

یکی از معایب محصول شیائومی ۱۲T پرو عدم وجود جک ۳. ۵ میلی‌متری هدفون است. همچنین باید بدانید که در داخل جعبه دستگاه هیچ خبری از مبدل Type-C نبوده؛ لذا برای استفاده از هدفون‌های سیمی باید این گزینه را خود کاربران تهیه کنند.

مجهز نبودن به قابلیت شارژ بی‌سیم

با در نظر گرفتن مزایا و معایب شیائومی ۱۲T و بازه قیمتی آن، یکی دیگر از معایب این گوشی هوشمند بالارده، مجهز نبودن به قابلیت شارژ بی‌سیم است. چرا که در برخی از محصولات هم‌رده، می‌توان این قابلیت را شاهد بود.

ضد آب نبودن

پیش از خرید، لازم است بدانید که شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو  ضد آب نیست. ولی این گوشی دارای IP۵۳ بوده که به معنای محافظت در برابر پاشش گردوغبار و آب است.

گرم شدن بیش از حد گوشی در برخی مواقع

دلیل اصلی مشکل گرمایش در این گوشی مربوط به بهینه‌سازی پردازنده آن است که برخی از کاربران از آن شکایت داشته‌اند. در حالت کلی در نظر داشته باشید که علت این امر استفاده هم‌زمان از چندین برنامه و بازی سنگین بوده و می‌توان به آن غلبه کرد.

گرم شدن بیش از حد گوشی در برخی مواقع دلیل اصلی مشکل گرمایش در این گوشی مربوط به بهینه‌سازی پردازنده آن است که برخی از کاربران از آن شکایت داشته‌اند. در حالت کلی در نظر داشته باشید که علت این امر استفاده هم‌زمان از چندین برنامه و بازی سنگین بوده و می‌توان به آن غلبه کرد.

آیا گوشی هوشمند شیائومی ۱۲T Pro ارزش خرید دارد؟

در حالی که اغلب گوشی‌های پرچم‌دار و بالارده با قیمت‌های بسیار زیادی راهی بازار می‌شوند، گوشی‌های باکیفیت شیائومی در عین حال که سخت‌افزار بسیار خوبی دارند، با قیمت‌های مناسب و به‌صرفه‌ای راهی بازار موبایل می‌شوند. در واقع چنین گوشی‌هایی را می‌توان قاتل پرچم‌دارهای بازار دانست که از ارزش خرید بسیار بالایی نیز برخوردارند.

گوشی Xiaomi ۱۲T Pro هم از جمله همین گوشی‌ها است. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی مقاله بررسی مزایا و معایب شیائومی ۱۲T پرو نیز به آن اشاره کردیم این محصول هوشمند از نمایشگر ۶٫۷ اینچی بسیار باکیفیت وایده‌آل بهره می‌برد که نرخ نوسازی آن تا ۱۲۰ هرتز می‌رسد. صفحه نمایشی که برای بازی کردن و تماشای فیلم عالی است. علاوه بر این‌ها، استفاده از تراشه قدرتمند منجر شده تا این گوشی از پس فعالیت‌ها و برنامه‌های سنگین به آسانی بر بیاید و برای تجربه بازی‌های جدید نیز عالی است.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده برای گوشی شیائومی ۱۲T پرو، سبب شده تا این محصول برای استفاده‌های روزانه عملکرد مناسبی را داشته باشد. کاربران این محصول می‌توانند بدون نگرانی از بابت کم شدن شارژشان، در طول روز از این گوشی استفاده نمایند.

البته سرعت شارژ این محصول به قدری بالا است که قادر است در مدت زمان بسیار کمی بخش زیادی از ظرفیت باتری را شارژ  کند. با توجه به قیمت گوشی شیائومی ۱۲T پرو این گوشی دوربین‌های بسیار باکیفیتی دارد. دوربین‌هایی که در روز و شب عملکرد مناسبی را از خود نشان می‌دهند و تصاویر باکیفیتی در اختیار کاربران قرار خواهند داد؛ بنابراین با توجه به نکات مطرح شده، شک نکنید که گوشی  Xiaomi ۱۲T Pro ارزش خرید بالایی دارد.

در بازار موبایل گوشی شیائومی مدل  ۱۲T Pro دو سیم کارت  با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت  مبلغ ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است این در حالیست که قیمت مدل Redmi Note ۱۱ Pro Plus ۵G ۲۱۰۹۱۱۱۶UG دو سیم‌ کارت با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت  مبلغ ۱۲,۳۳۰,۰۰۰ تومان تعیین شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس "موبایل" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع گوشی شیائومی مدل ظرفیت دوربین / مگاپیکسل قیمت / تومان
 
 ۱۲T Pro دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۲۰۰ ۳۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۲ Pro ۲۲۰۱۱۲۲G دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۵۰
۳۲,۴۰۰,۰۰۰
Poco F۵ Pro دو سیم کارت ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۶۴
۲۴,۷۰۰,۰۰۰
Redmi Note ۱۲ Pro Plus ۵G دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۲۰۰ ۲۱,۴۵۰,۰۰۰
Redmi Note ۱۱ Pro Plus ۵G ۲۱۰۹۱۱۱۶UG دو سیم‌ کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۱۰۸
۱۲,۳۳۰,۰۰۰
۱۱T ۲۱۰۸۱۱۱۱RG ۵G دو سیم‌ کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۰۸
۱۹,۲۰۰,۰۰۰
 
 
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها