بهره‌برداری طرح انتقال آب از سد درودزن به شیراز‌ /دستور رئیسی برای خط سوم انتقال آب

کد خبر: 1249778

در دومین روز سفر رئیس جمهور به استان فارس، طرح انتقال آب از سد درودزن به شیراز‌ بهره‌برداری شد. پروژه آبرسانی استان فارس ۴۰ درصد آب شرب مصرفی کلانشهر شیراز و حومه آن را تامین می‌کند.

بهره‌برداری طرح انتقال آب از سد درودزن به شیراز‌ /دستور رئیسی برای خط سوم انتقال آب

 پروژه خط دوم انتقال آب شرب از سد درودزن به شهر شیراز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش مهر، طرح خط دوم آبرسانی به کلانشهر شیراز صبح جمعه با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

طرح انتقال از سد سد درود زن در سال ۱۳۹۰ کلید خورد و بر اساس برنامه زمان‌بندی، مقرر شده بود که افق بهره‌برداری از این طرح حدود چهار سال به طول می‌انجامد.

اما وعده افتتاح این طرح در سال ۱۳۹۴ اجرایی نشد؛ روزها و ماه‌ها و سال‌ها سپری شد و انتظار برای تحقق این وعده در طول این سال‌ها بی‌جواب ماند.

همزمان با رشد روز افزون جمعیت و گسترش سایر تأسیسات زیربنایی و توسعه شهری در ۲۵ سال اخیر و احتمال آلودگی و کاهش سطح سفره آب‌های زیرزمینی، به‌منظور تأمین آب شرب شهر شیراز و انتقال ۳ هزار لیتر بر ثانیه با ظرفیت ۹۰ میلیون مترمکعب در سال، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) احساس تکلیف کرده و بار دیگر در راستای حل تنش آبی شیراز و تأمین بخشی از نیاز جمعیت کلانشهر شیراز از منابع سطحی پایدار و اجرای طرح انتقال آب از سد درودزن با تمام توان به میدان آمد تا بتواند با اقدامی جهادی و در کمترین زمان ممکن معضلات و مشکلات مذکور را رفع کند.

تأمین آب شرب پایدار بیش از ۴۰ درصد جمعیت کلان شهر شیراز، کاهش وابستگی به منابع آب زیرزمین، کاهش ۲۲ درصد هزینه‌ها با استفاده از مهندسی ارزش و جلوگیری از بروز فرونشست احتمالی دشت شیراز از جمله دستاوردهای پروژه مذکور ست./ مهر

خط سوم انتقال آب از درودزن پیگیری شود

رئیس جمهور گفت: خط سوم انتقال آب از درودزن با مجاهدت پیگیری شود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح خط دوم انتقال آب سد درود زن از تمام نهادهای مرتبط با این پروژه که کار را به سرانجام رسانده اند، تشکر کرد.

وی گفت: طرح‌هایی مثل خط انتقال سوم حتماً با همین مجاهدت دنبال شود.

وی خطاب به فعالان و تلاشگران گفت: دعای مردم پشت شماست، دعا برای شما که بی نام و نشان برای آب و برق و سایر خدمات تلاش می‌کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها