پیشنهاد دولت درباره پرداخت یارانه بنزین برای همه مردم | شرط پرداخت نقدی یارانه بنزین به حساب افراد

کد خبر: 1250362

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره ایده توزیع یارانه بنزین به هر کد ملی پرداخت و گفت اجرای این کار به عدالت نزدیک تر است.

پیشنهاد دولت درباره پرداخت یارانه بنزین برای همه مردم | شرط پرداخت نقدی یارانه بنزین به حساب افراد

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی درباره ایده مطرح شده در خصوص توزیع یارانه بنزین به هر کد ملی به جای شخص گفت: این ایده که یارانه بنزین به جای خودرو به هر کد ملی تخصیص پیدا کند به این دلیل که ۵۰ درصد مردم از این یارانه برخوردار نیستند و این شیوه توزیع یارانه بی عدالتی است، کاملاً درست است.

وی در ادامه بیان کرد: این یارانه پنهان بنزین فقط به بخشی از جامعه تخصیص پیدا می‌کند و همین بخش هم به صورت متفاوت از این یارانه برخوردار می‌شوند. اینکه یارانه بنزین را به کل مردم تعمیم دهیم کار صحیح و درستی است. البته باید در نحوه اجرا دقت عمل لازم انجام شود به نحوی که به هدفی که می‌خواهیم درست برسیم.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: اعتبار این سوخت در کارت افراد شارژ می‌شود ولی بایستی تاریخ مصرف مشخصی هم داشته باشد که بنزین در کارت حبس نشود و یک مهلت داشته باشد.

حاجی دلیگانی ادامه داد: این حرکت اقدام خوبی است ولی در نحوه انجام نیازمند کار مطالعاتی بیشتری است. ما برای رفع ناترازی بنزین چندین اقدام را با هم پیش ببریم تا به نتیجه برسیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات تخصیص سهمیه بنزین به هر کد ملی است و اقدامات دیگر اجرای قانون هوای پاک است و باید در این راستا خودروهای با مصرف سوخت بالا و فرسوده از رده خارج شوند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: در این ایده مقرر بود دولت سهمیه بنزین افرادی را که فاقد خودرو هستند، در آخر ماه بردارد و به جای آن کارت بانکی افراد را شارژ کند تا آن‌ها بتوانند کالا خریداری کنند. یکی از اهداف اصلی این طرح استفاده همه مردم ایران از یارانه انرژی است. در وضعیت کنونی افرادی که ماشین ندارند عملاً بهره‌ای از یارانه انرژی ندارند، اما با تصویب و اجرای این طرح این افراد می‌توانند یارانه بنزین خود را بفروشند و از این طریق درآمدی حاصل کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس افزود: در بحث خودرو بایستی ارجحیت به خودروهایی داده شود که سوخت کمتری دارند. در بحث نصب موتورهای گاز سوز در خودروها هم باید ورود شود و یک کار تحقیقاتی و پژوهشی برای آن انجام شود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: باید خودروهای مردم گاز سوز شود و هزینه تعمیرات خودرو با این شیوه اگر کاهشی باشد هیچ دلیلی ندارد که مردم از خودروی گاز سوز استفاده نکنند. از سوی دیگر باید به سمت توسعه پالایشگاه‌ها و پترو پالایشگاه‌ها برویم البته لازمه آن این است که در تولید گاز تلاش شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها