خبر مهم درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان / توافق مهم در راه است؟

کد خبر: 1252619

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیمات در زمینه متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید به هر شکل موجود انجام بپذیرد، گفت: حتی اگر تصمیمات در زمینه حقوق بازنشستگان به دلیل بار مالی مغایر با اصل ۷۵ هم شناخته شود، باید براساس توافق دولت و مجلس مسئله حل شود.

خبر مهم درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان / توافق مهم در راه است؟

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به موضوعات معطوف به متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه گفت:رسیدگی به وضعیت بازنشستگان یک امر مهمی است که به راحتی نمی‌توان از آن عبور کرد.

به راحتی نمی توان از حق و حقوق بازنشستگان عبور کرد

وی با بیان اینکه اگر برنامه هفتم توسعه مسائل مربوط به بازنشستگان را مدنظر قرار ندهد، انصافاً این برنامه قابل ارائه به مردم نیست، گفت: ما نمی‌توانیم به راحتی از حق و حقوق بازنشستگان عبور کنیم.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان مستلزم تصمیم واحد مجلس و دولت است/ اکثریت بازنشستگان قادر به اداره زندگی خود نیستند

رییس کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اکثریت بازنشستگان در سراسر کشور امروز نمی توانند زندگی خود را اداره کنند، گفت: به واقع این مجلس و دولت است که باید در رابطه با موضوعات مربوط به بازنشستگان تصمیمات لازم را اتخاذ کند البته به دلیل برخی فعل و انفعالات ایجاد شده در برنامه هفتم این مسئله مستلزم هماهنگی دولت با مجلس است.

دولت درباره مسایل مربوط به بازنشستگان مخالفت کند، مشکلات باقی می ماند

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این بدین منظور است که اگر ما در این بخش مسائلی را مطرح و مورد رسیدگی قرار دهیم و نهایتا دولت با آن مخالف باشد و این مسئله مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شود، دیگر نمی‌توان این موضوع را مورد مدیریت قرار داد.

تلاش رییس مجلس برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با متناسب سازی حقوق بازنشستگان بیان کرد: به واقع همه ما در تلاش هستیم که بین دولت و مجلس توافقی به وجود بیاید که بر اساس آن متناسب سازی حقوق بازنشستگان ان شاءالله انجام شود.

جنس توافق مجلس و دولت برای بازنشستگان بر پایه حقایق اجتماعی باشد

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: جنس توافق فی مابین مجلس و دولت باید بر اساس واقعیت و واقع بینی باشد.

وی با بیان اینکه این تصمیم باید بر پایه درکی که از وضعیت اجتماعی و معیشتی بازنشستگان شکل می گیرد، گرفته شود، ادامه داد: این مسئله خط قرمز است و اگر حتی این تصمیم به دلیل بار مالی مغایر با اصل ۷۵ هم شناخته شود، باید براساس توافق دولت و مجلس حل شود.

حاج بابایی با بیان اینکه تصمیمات در زمینه متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید به هر شکل موجود انجام بپذیرد، گفت: البته گاهی اوقات بازنشستگان به ما می‌گویند که همواره شما تاکید دارید که این منابع شدنی نیست و نمی شود که باید گفت ما یک نماینده هستیم و مسایل اساسی باید براساس توافق مجلس و دولت پیگیری شود./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها