واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی | واریز یارانه سهمیه بنزین به کدملی در راه است؟

کد خبر: 1256786

طرح تخصیص یارانه بنزین به اشخاص طرح خوبی است، ولی روش اجرایی آن متاسفانه پیچیده‌سازی شده است و درنتیجه کل طرح به سمت توقف رفته است.

واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی | واریز یارانه سهمیه بنزین به کدملی در راه است؟

سخنگوی صنف جایگاه‌داران کشور گفت: طرح تخصیص یارانه بنزین به اشخاص طرح خوبی است، ولی روش اجرایی آن متاسفانه پیچیده سازی شده است و درنتیجه کل طرح به سمت توقف رفته است.

رضانواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران کشور اظهار داشت: اگر دولت بتواند در سطوح عالی تصمیم بگیرد و با تعارض منافع‌ها و نگاه‌های تعصبی مقابله کند و مانع تعیین تکلیف نمودن دستگاه‌ها به دولت شود و یارانه بنزین را به جای خودروها که روشی منسوخ شده است به اشخاص تخصیص دهد، همزمان به چندین موفقیت که به نفع مردم و کشور است دست می یابد و قطعا مردم استقبال خواهند نمود.

وی افزود: زیرساختهای لازم را داریم و پیچیده سازی در این مورد پذیرفتنی نیست و ادامه روند فعلی به نفع کشور نیست.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران کشور تصریح کرد: در تدوین و اجرای طرح بنزینی کیش یا طرح‌های مشابه مشاوره های ناقصی به دولت داده شده بود و خصوصا این نواقص در فرآیندهای اجرایی توزیع در سطح جایگاهها مشهود بود، در همان موقع نیز اعلام کردیم که طرح تخصیص یارانه بنزین به اشخاص طرح خوبی است، ولی روش اجرایی آن متاسفانه پیچیده سازی شده است و درنتیجه کل طرح به سمت توقف رفته است.

وی ادامه داد: ما بارها اعلام کردیم که می‌توانیم مشاوره‌های تخصصی به دولت ارائه دهیم که طرح‌هایی که به نفع مردم است بدون کوچکترین مشکلی تدوین و اجرا شود.

نواز با بیان اینکه "دولت باید با هر جریانی که در این مورد دنبال حفظ وضع موجود است مقابله نماید"، گفت: امروزه تخصیص سهمیه لیتری از طریق کارت سوخت کاربرد خود را از دست داده، پایشی جدی در خصوص مصرف یا بهینه سازی نمی‌تواند انجام دهد و مشکلات زیادی را موجب شده است که به عینه در حال مشاهده آن هستیم و میتوان همین تخصیص را با روش‌های بهتر و کم هزینه تری انجام داد که زیرساختهای آن خصوصا در بحث بانکی موجود است و هم در حالت آنلاین و هم در آفلاین امکان ارائه سرویس وجود دارد و کار پیچیده ای نیاز نیست.

وی افزود: چون روش فعلی تخصیص سهمیه کارایی لازم را از دست داده و بسیاری از مردم نیز معترض هستند، امیدواریم مجلس و دولت تصمیم مناسبی بگیرند تا شاهد ارتقا و تغییر وضعیت فعلی باشیم؛ چرا که ادامه روند موجود، آسیب‌های فراوانی را به کشور وارد نموده و خواهد نمود که شاید جبران پذیر نباشد.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها