«فردا» گزارش می‌دهد

ماجرای اختلالات اخیر اینترنت/حمله سایبری بود؟

کد خبر: 1257265

وزیر ارتباطات گفت: گمانه‌زنی‌هایی می‌شود که حمله سایبری شده است؛ به‌هیچ‌وجه هیچ حمله‌ای اتفاق نیفتاده بود و یک مشکل فنی بود.

ماجرای اختلالات اخیر اینترنت/حمله سایبری بود؟

گروه سیاست سایت فردا - اوضاع اینترنت هیچ وقت خوب نبوده و درگیر بودن با مشکلاتی مثل قطعی و کندی و فیلترینگ تا حدی برای مردم عادی شده است. با این حال وقتی شاید اختلال سراسری می‌شویم و مثل اتفاقی که دو روز پیش رخ داد، می‌بینیم که یکباره اینترنت قطع می‌شود، هزار فکر به ذهن می‌رسد و حاشیه سازی هم شروع می‌شود. شایعاتی مثل حمله سایبری نیز در این مواقع از اولین گزاره‌هایی است که مطرح می‌شود.

تعلل مسئولان مربوطه در توضیح دلایل اختلالات نیز عموما به شایعات و گمانه‌زنی‌ها دامن می‌زند. شاهد اینکه بعد از دو روز از اختلالات اینترنتی اخیر، عیسی زارع‌پور ، وزیر ارتباطات در این باره توضیحاتی ارائه کرده است. او با اشاره به اینکه «دیروز اختلالی نداشتیم» گفته: «همین الآن که در همایش بودم به‌خاطر بارندگی در خوزستان 30 درصد سایت‌های سیار قطع شده بود که دوستان درحال پیگیری آن هستند.

وی در پاسخ به اینکه "یعنی الآن مشکل اختلال اینترنت فقط در استان خوزستان وجود دارد؟" گفته: خیر، حادثه یک امر طبیعی است و ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتد، دیروز هم بخش‌هایی از اینترنت ترکیه قطع شده بود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: روز شنبه در شبکه زیرساخت کشور یک مشکل فنی پیش آمده بود و حدود نیم ساعت شاید 25 درصد ظرفیت کشور دچار مساله شد و مشکلاتی را برای برخی از مردم به وجود آورد.البته شرکت زیرساخت هم اطلاعیه داد و عذرخواهی هم کردند. بلافاصله مساله حل شد.

او تأکید کرد: گمانه زنی هایی می شود که حمله سایبری شده است؛ به هیچ وجه هیچ حمله ای اتفاق نیفتاده و یک مشکل فنی بود که من به دوستان دستور دادم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

زارع پور گفت: ما شبانه روز درحال تلاش برای فراهم کردن زیرساخت های با کیفیت و پرقدرت و با سرعت بالا هستیم؛ هفته قبل در ساوه اینترنت فیبرنوری را به مردم ارائه دادیم که سرعت آن 70-80 برابر سرعت اینترنتی است که شما الان استفاده می کنید. انشالله به مرور این پروژه در کل کشور افتتاح می شود و همه شما تجربه متفاوت تری از استفاده از اینترنت خواهید داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها