خبر خوش برای کارگران مستاجر | قرارگاه تامین مسکن کارگران تشکیل می شود

کد خبر: 1257372

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در جلسه امروز شورای عالی کار موضوع اصلاح دستمزدها در دستور کار قرار نگرفت و مقرر گردید تا قرارگاه مسکن کارگران تشکیل تا قدمی در جهت تامین مسکن این قشر از جامعه برداشته شود.

خبر خوش برای کارگران مستاجر | قرارگاه تامین مسکن کارگران تشکیل می شود

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در جلسه امروز شورای عالی کار موضوع اصلاح دستمزدها در دستور کار قرار نگرفت و مقرر گردید تا قرارگاه مسکن کارگران تشکیل تا قدمی در جهت تامین مسکن این قشر از جامعه برداشته شود.

 در شرایطی که جامعه کارگری در انتظار تشکیل جلسه امروز شورای عالی کار بود، به نظر می رسد با رویه دولت و نمایندگان کارفرمایان، بحث ترمیم دستمزد کارگران تا حدود زیادی منتفی شده و قرار است انجام سایر اقدامات حمایتی در دستور کار قرار بگیرد؛ این در حالی است که بر اساس وعده وزیر تعاون، قرار بود در صورت استمرار نرخ تورم بالا در اقتصاد، درباره دستمزد کارگران تجدیدنظر شود؛ اما اکنون با وجود ابلاغ مصوبه پرداخت پاداش به کارکنان دولتی، بازهم خبری از اصلاح دستمزد کارگران نیست.

در همین خصوص، هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در جلسه امروز شورای عالی کار، موضوع ترمیم دستمزد در دستورکار قرار نگرفت و در جلسه هم بحثی در این خصوص انجام نشد.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که با این وضعیت تورم و گرانی کالاهای اساسی، باید معیشت خانوارها تامین شود؛ اما متاسفانه باز هم اصلاح دستمزدها مطرح نشد و تا پایان سال این مساله منتفی به نظر می رسد.

ابوی تصریح کرد: البته در این جلسه مقرر شد قرارگاه مسکن تشکیل شود تا قدمی در جهت تامین مسکن کارگران برداشته شود، هر چند اعتقاد داریم اگر موضوع مسکن حل شود، بخش بزرگی از دغدغه کارگران برطرف خواهد شد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار تاکید کرد: اگرچه بحث افزایش مستقیم دستمزدها مطرح نیست؛ اما تلاش داریم با انجام سایر اقدامات نظیر حل مشکلات بیمه و مسکن، توان معیشتی کارگران را بالا ببریم.

وی در پایان گفت: متاسفانه امروز زندگی کارگران آبرومندانه نیست و لازم است دولت در خصوص انجام طرح‌های حمایتی جدیت داشته باشد که تامین مسکن یک بخش مهم محسوب می شود.

دولت زیر بار ترمیم حقوق کارگران نمی رود/ دستمزد کارگر هم باید همپای کارمندان رشد کند

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در مصوبه تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ تاکید شد که اگر حقوق کارمندان افزایش یابد، باید دستمزد کارگران هم ترمیم شود؛ اما حالا دولت زیر بار این موضوع نمی رود.

  هادی ابوی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره جلسه امروز شورای عالی کار گفت: در این جلسه رئیس سازمان تامین اجتماعی، معاونت تعاون وزارت تعاون و معاون وزارت راه و شهرسازی حضور پیدا خواهند کرد تا درباره مسائل مختلف معیشتی کارگران مذاکره کنیم؛ البته یکی از این موارد مطروحه، بحث نهضت ملی مسکن است که ما معتقدیم با این شکل اجرا، کارگران صاحبخانه نخواهند شد.

وی افزود: مسکن سهم بسیار زیادی از هزینه‌های یک خانوار کارگری را به خود اختصاص می دهد؛ اما شاهد هستیم دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اصلا توان پرداختی و حقوق دریافتی کارگران را در نظر نمی گیرد؛ بنابراین نسبت به این شکل اجرای طرح اعتراض داریم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در خصوص احتمال ترمیم دستمزد کارگران هم گفت: بخشنامه سازمان اداری و استخدامی درباره اعطای پاداش به کارکنان دستگاه‌های اجرایی که به امضای معاون اول رئیس جمهور رسیده، عملا دریافتی آنها را افزایش می دهد، پس دولت باید نسبت به مصوبه دستمزد ۱۴۰۲ تمکین کند و حقوق کارگران هم‌ ترمیم شود؛ البته نمایندگان دولتی نظر دیگری دارند که این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

ابوی اعلام کرد: خط فقر به ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان رسیده است، در این شرایط زندگی کارگران ‌عزتمندانه ‌نیست و اگر دستمزد دریافتی کارگران افزایش پیدا نکند، وضعیت بد معیشتی این گروه بزرگ جامعه تشدید خواهد شد؛ پس حتما تاکید می کنیم که دولت باید قانون را رعایت کند و دستمزد کارگران را هر چه زودتر ترمیم کند.  

نماینده کارگران در شورای عالی کار تصریح کرد: حتما در جلسه امروز شورای عالی کار، مطالبات جامعه کارگری را پیگیری خواهیم کرد؛ چرا که با نرخ تورم ‌فعلی یک خانوار کارگری توان ادامه دادن زندگی به شکل آبرومندانه را نخواهد داشت و معتقد هستیم اصلاح دستمزد تا پایان سال و حل سایر مشکلات معیشتی میتواند کمکی به خانوارها کرده باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها