ثبت نام فروش فوری ایران خودرو با آف ویژه شب یلدا | سوگولی ایران خودرو را با قیمت جدید و بدون قرعه کشی بخرید

آغاز حراج پایان فصل بهمن موتور با شرایط از دم قسط | با پرداخت 40 میلیون سوار فیدیلیتی؛ دیگنیتی و لاماری ایما شوید

کد خبر: 1258377

متقاضیان می‌توانند تا ساعت ۱۶ روز پانزدهم آذر از طریق عاملیت‌ها اقدام به ثبت نام کنند‌. همچنین لیست عاملیت‌های سراسر کشور در سایت گروه بهمن به آدرس bahman.ir در دسترس است.

آغاز حراج پایان فصل بهمن موتور با شرایط از دم قسط | با پرداخت 40 میلیون سوار فیدیلیتی؛ دیگنیتی و لاماری ایما شوید

خبرنگار شکیبا بقال زاده: بهمن موتور انواع کامیون فورس ۶ تن خوابدار و بدون کابین خواب، فورس ۱۲تن و همچنین کامیون امپاور BD300 (باری و کمپرسی) و کشنده امپاور BD500 و مینی‌بوس پگاسوس را به صورت نقدی می‌فروشد.

متقاضیان می‌توانند تا ساعت ۱۶ روز پانزدهم آذر از طریق عاملیت‌ها اقدام به ثبت نام کنند‌. همچنین لیست عاملیت‌های سراسر کشور در سایت گروه بهمن به آدرس bahman.ir در دسترس است.

گروه+بهمن

بررسی دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور

"دانگ‌فنگ Fengon ix5" که بهمن آن را "دیگنیتی" نامیده، اولین کراس‌اوور کوپه‌ مونتاژی کشور به حساب می‌آید که در همین مدت کوتاه از عرضه توانسته به لطف ظاهر جذاب و آپشن‌های رنگارنگ (و صد البته نبود رقبای قدر) توجهات بسیاری را به خود جلب نماید. با این حال نسخه اولیه یا همان پرایم علیرغم ظاهر اسپرت و جوان‌پسندانه‌، از نظر فنی یک کراس‌اوور معمولی نشان داد و با موتور 1.5 لیتری توربو و جعبه‌دنده اقتصادی CVT نتوانست لذت رانندگی خاصی به مشتریانش ارائه کند. اما در نسخه پرستیژ اوضاع کاملاً تغییر کرده؛ در این مدل یک پیشرانه 2 لیتری توربو GDI جایگزین انجین 1.5 لیتری قبلی شده و گیربکس 6 سرعته AT ساخت پاورتک نیز بجای مدل حوصله‌سربر ضریب‌پیوسته قدرت را به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند.

بهمن موتور

نتیجه تمامی اینها به بهبود محسوس شتاب و کشش ماشین منتهی شده است به شکلی که کمتر رقیبی در این حوالی قیمتی می‌تواند سر به سر پرستیژ بگذارد. البته تغییرات به همین موارد محدود نمی‌شوند؛ مثلاً سپر جدید در قسمت جلو، دیفیوزر متفاوت و سراگزوزهای دوگانه در بخش عقب و رینگ‌های اسپرت 20 اینچی، ظاهر پرستیژ را نیز تاحدودی ارتقاء داده‌اند. همچنین آپشن‌هایی نظیر سیستم صوتی پایونیر با آمپلی‌فایر مجزا، پشت‌آمپر تمام دیجیتال و نورپردازی داخلی، فضای کابین نسبتاً لوکس‌تری در اختیارمان قرار خواهند داد. البته در کنار تمامی این نکات مثبت باید در نظر داشته باشید که پیشرانه‌های توربو GDI حساسیت بالاتری به کیفیت بنزین و شرایط نگهداری دارند. ضمناً استفاده از رینگ‌های 20 اینچی و تایرهای فاق‌کوتاه هرچند روی ظاهر و هندلینگ خودرو تاثیر مثبت داشته اما سواری را اندکی خشک نموده است.

بهمن موتور

در سایر موارد اوضاع مشابه با نسخه پرایم می‌باشد. یعنی همان اتاق جادار و صندوق‌عقب مناسب، ارگونومی نسبتاً خوب و کیفیت ساخت قابل‌قبول که در گذشته هم شاهدش بودیم. فقط ای کاش سیستم دودیفرانسیل هم برای این محصول در نظر گرفته می‌شد تا بتوانیم از این همه گشتاور در بیراهه‌نوردی نیز استفاده نمائیم که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

داخل دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور

با گشودن درب ماشین با فضایی مشابه با نسخه پرایم روبرو خواهید شد. البته تغییر نشانگرهای پشت‌‌آمپر به نوع تمام دیجیتال و نورپردازی جذاب داخلی اندکی به حال و هوای لاکچری کابین افزوده‌اند اما در سایر موارد همه چیز مشابه قبل دیزاین شده و شاهد همان شکل و شمایل و کیفیت قبلی هستیم.

بهمن موتور

فضای کلی برای استفاده یک خانواده 5 نفره کافی به نظر می‌رسد و صندوق عقب جادار ماشین در مسافرت‌ها حسابی کارآمد ظاهر می‌شود. از لحاظ ارگونومی هم اوضاع در اکثر قسمت‌ها رو به راه است و مشکلاتی مثل محدودیت دید عقب، با آپشن‌های کمکی (دوربین 360 درجه) پوشش داده شده است‌. شاید یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های کابین مربوط به طراحی پنل لمسی تنظیمات تهویه باشد؛ هرچند این زیباسازی به قیمت کاهش تسلط راننده تمام شده زیرا برای استفاده از آن گاه مجبور میشویم چشم از جاده برداریم.

طراحی دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور

دیگنیتی پرستیژ از نظر ظاهری یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه نموده که در نهایت به بهبود جلوه ماشین منتهی شده است. مثلاً رینگ‌های 20 اینچی نسبت به مدل 18 اینچی قبلی ابهت بیشتری به خودرو بخشیده‌اند و دیفیوزر جدید عقب با اگزوزهای چهارتایی، ذات اسپرت خودرو را به رخ میکشند. سپر جلو هم خوش‌فرم‌تر شده و با ورودی هوای بزرگ‌تر و حالت آیرودینامیک خود جذاب‌تر به چشم می‌آید.

بهمن موتور

مشخصات دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور

مهم‌ترین تغییر صورت گرفته روی نسخه پرستیژ در همین بخش فنی صورت گرفته است؛ یعنی جایی که پیشرانه‌ نه چندان قدرتمند 1.5 لیتری توربو جای خودش را به انجین 2 لیتری توربو GDI داده است تا شاهد قدرت‌نمایی 228 اسب بخاری (دور موتور 5500) و گشتاور 355 نیوتن‌متری (از دور موتور 2200 الی 4000) باشیم. این اعداد حدود 80 اسب و 135 نیوتن‌متر بیشتر از مدل پرایم است. برای درک بهتر مطلب میتوان گفت که این اختلاف از کل توان تولیدی موتور پژو 206 تیپ 2 بیشتر می‌باشد! استاندارد آلایندگی خودرو هم یک پله ارتقاء یافته و به یورو 6 رسیده.

بهمن موتور

پس تا اینجای کار مطمئن هستیم که با شتاب، سرعت و کشش بسیار بهتری روبرو هستیم که نه فقط از پرایم برتر است بلکه تمامی کراس‌اوورهای این رده قیمتی (و یا کمی بالاتر) را نیز به چالش دعوت می‌کند. خبر خوب دیگر اینکه گیربکس CVT هم با جعبه‌دنده 6 سرعته AT جایگزین شده تا ماشین‌بازها حس لذت‌رانندگی بالاتری را تجربه نمایند. البته پرستیژ بدلیل موتور بزرگ‌تر و گیربکس متفاوت و برخی جزئیات دیگر حدود 230 کیلوگرم سنگین‌تر شده اما این اختلاف وزن در برابر افزایش قدرت پیشرانه ناچیز به حساب می‌آید. از دیگر مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ می‌توان به سیستم تعلیق مک‌فرسون جلو و مولتی‌لینک عقب، ترمزهای چهارچرخ دیسکی، فرمان برقی و ساختار انتقال قدرت تک‌دیفرانسیل (جلو) اشاره نمود. ضمناً همانطور که بالاتر اشاره شد باید در نظر داشته باشید که موتورهای توربو GDI حساسیت بالایی به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری دارند و در این خصوص باید وسواس و وقت بیشتری به خرج دهید.

بهمن موتور

منبع: ایلنا

۴

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها