رشد ۶ درصدی مصرف گاز نسبت به سال گذشته

کد خبر: 1259059

وزیر نفت: براساس گزارش‌ها در روزهای گذشته نزدیک به ۴۶۵ میلیون متر مکعب مصرف داشتیم که رشد مصرف گاز نسبت به سال گذشته را به میزان ۶ درصد نشان می‌دهد.

رشد ۶ درصدی مصرف گاز نسبت به سال گذشته

 وزیر نفت گفت: براساس گزارش‌ها در روزهای گذشته نزدیک به ۴۶۵ میلیون متر مکعب مصرف داشتیم که رشد مصرف گاز نسبت به سال گذشته را به میزان ۶ درصد نشان می‌دهد.

جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت، طی سخنانی با اشاره به افزایش مصرف گاز در کشور اظهار داشت:براساس گزارش‌ها در روزهای گذشته نزدیک به 465 میلیون متر مکعب مصرف داشتیم که رشد مصرف گاز نسبت به سال گذشته را به میزان 6 درصد نشان می‌دهد.

وی افزود: خوشبختانه در بخش سوخت نیروگاه ها نسبت به سال گذشته روزی 36 میلیون متر مکعب گاز بیشتر به نیروگاه دادیم. همچنین  روزی 6 میلیون متر مکعب بیشتر به صنایع گاز دادیم و نزدیک به 20 میلیون لیتر سوخت مایع کمتر مصرف شد که برای کاهش آلوده هوا بسیار موثر است.

اوجی عنوان کرد: 11.5 میلیون متر مکعب از گازهای سمی مشعل را جمع‌آوری کردیم و برنامه ما این است که این میزان تا پایان سال به 18 میلیون متر مکعب برسد.علاوه بر این در راستای گازسوز کردن خودروهای عمومی تمامی تلاش ما برای وانت بارها و تاکسی ها است که در بحث هوای پاک اثرگذار است.

وزیر نفت گفت: در بحث ذخیره سازی گاز در مخازن طبیعی به عدد 3 میلیارد و 100 میلیون متر مکعب رسیدیم که یک رکورد است. همچنین نسبت به شروع دولت 50 میلیون متر مکعب تولید گاز خام افزایش پیدا کرده است. اینها همه کمک می کند که زمستان امسال با توجه به ناترازی گاز که در دوره های قبلی داشتیم با این ابتکارات زمستان را با کمترین چالش پشت سر بگذاریم.

خبر در حال تکمیل است...

 تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها