برنامه وزارت نفت برای مشکل گاز در زمستان

کد خبر: 1259068

نسبت به زمان شروع دولت ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش تولید گاز خام داشتیم.

برنامه وزارت نفت برای مشکل گاز در زمستان

 وزیر نفت گفت: براساس گزارش‌ها در روزهای گذشته نزدیک به ۴۶۵میلیون مترمکعب مصرف داشتیم که رشد مصرف گاز نسبت به سال گذشته را به‌میزان ۶درصد نشان می‌دهد.

جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت، طی سخنانی با اشاره به افزایش مصرف گاز در کشور اظهار داشت: براساس گزارش‌ها در روزهای گذشته نزدیک به 465 میلیون مترمکعب مصرف داشتیم که رشد مصرف گاز نسبت به سال گذشته را به‌میزان 6 درصد نشان می‌دهد.

وی افزود: خوشبختانه در بخش سوخت نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته روزی 36 میلیون مترمکعب گاز بیشتر به نیروگاه دادیم، همچنین  روزی 6 میلیون مترمکعب بیشتر به صنایع گاز دادیم و نزدیک به 20 میلیون لیتر سوخت مایع کمتر مصرف شد که برای کاهش آلوده هوا بسیار مؤثر است.

اوجی عنوان کرد: 11.5 میلیون مترمکعب از گازهای سمی مشعل را جمع‌آوری کردیم و برنامه ما این است که این میزان تا پایان سال به 18 میلیون مترمکعب برسد، علاوه بر این در راستای گازسوز کردن خودروهای عمومی تمامی تلاش ما برای وانت‌بارها و تاکسی‌ها است که در بحث هوای پاک اثرگذار است.

وزیر نفت گفت: در بحث ذخیره‌سازی گاز در مخازن طبیعی به عدد 3 میلیارد و 100 میلیون مترمکعب رسیدیم که یک رکورد است، همچنین نسبت به شروع دولت 50 میلیون مترمکعب تولید گاز خام افزایش پیدا کرده است، همه این ابتکارات کمک می‌کند امسال با توجه به ناترازی گاز که در دوره‌های قبلی داشتیم زمستان را با کمترین چالش پشت‌سر بگذاریم.

وی بیان کرد: در بحث دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی، وزارت نفت و شرکت پالایش پخش، تمامی تلاش خود را برای بنزین‌سوز و گازسوز کردن تاکسی‌ها و وانت‌بارها انجام می‌دهد و این موضوع در هوای پاک بسیار کمک می‌کند.

وزیر نفت با اشاره به بحث ذخیره‌سازی گاز خاطر نشان کرد: امسال رکورد خوبی در بحث ذخیره‌سازی گاز در مخازن طبیعی ثبت شد و به عدد سه میلیارد و 100 میلیون مترمکعب رسیدیم و تعمیرات اساسی در همه پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار انجام شد./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها