یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی ۱۴۰۲ | یارانه نقدی کی واریز میشود

واریز یارانه نقدی 400 هزارتومانی جدید برای 24 میلیون ایرانی | سورپرایز نقدی شب یلدا رئیس جمهور برای همه مردم

کد خبر: 1259307

امروز خبرهای خوشی از واریز یارانه نقدی 400 هزار تومانی جدید دولت به میلیون ها ایرانی منتشر شد. جزئیات این واریزی جنجالی دولت را با هم در ادامه مطلب می خوانیم.

واریز یارانه نقدی 400 هزارتومانی جدید برای 24 میلیون ایرانی | سورپرایز نقدی شب یلدا رئیس جمهور برای همه مردم

خبرنگار شکیبا بقال زاده: علیرضا عسگریان با اعلام اینکه سال 1401، یارانه نقدی دهک 10 کلا حذف شد، گفت: در آن مقطع هشت و نیم میلیون نفر حذف شدند، بعد این‌ها اعتراض کردند و یک تعدادشان برگشتند. یعنی ما الان در دهک 10، کسانی داریم که یارانه می‌گیرند.

وی افزود: در حال حاضر فقط حدود 5.5 میلیون نفر در دهک ده یارانه نمی گیرند، افزود: یارانه حدود سه میلیون نفر مجدد برقرار شد.

عسگریان با تاکید بر اینکه طبق قانون سه دهک یعنی 24 میلیون نفر نباید یارانه بگیرند، افزود: ولی الان تصمیم دولت این نیست که دهکی را حذف کند.

پرداخت یارانه نقدی یک میلیونی دولت به این خانوارها

علیرضا عسگریان معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح اقدامات دولت برای حمایت از مادران باردار و کودکان تا ۵ سال، گفت: ماهانه ۳۲ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه و کالابرگ هزینه می‌شود.

علیرضا عسگریان اظهار کرد: خانوارهایی که کودک تا ۵ سال داشته باشند و نمودار رشد آنها کمتر از رشد طبیعی وزارت بهداشت باشد برای پنج دهک پایین ماهانه یک میلیون تومان به ازای یک نفر دریافت می‌کنند که این رقم هم باید صرف خرید اقلام تغذیه‌ای کودک شود.

وی گفت: وزارت بهداشت ۱۴۰ هزار کودک را به ما معرفی کرد اما از این تعداد ۱۲۴ هزار کودک در دهک کم درآمد بود و برای دهک‌های یک تا پنج به ازای هر کودک یک میلیون تومان و دهک‌های شش و هفت به ازای هر نفر ۶۰۰ هزار تومان می‌پردازیم که باید صرف خرید اقلام خوراکی برای تأمین رشد کودک شود.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر شش ماه یک بار نمودار رشد کودک بررسی می‌شود و اگر ناهنجاری رشد تغییر نکرده باشد یارانه تشویقی کودک حذف خواهد شد.

عسگریان همچنین در مورد یارانه مادران باردار و شیرده نیز گفت: در مرحله اول به صورت آزمایشی با همکاری آستان قدس ۲۵ هزار مادر باردار شناسایی شده و در قالب طرح یسنا ماهانه ۴۰۰ هزار تومان برای مادران باردار و شیرده می‌پردازیم و این طرح به تدریج در کشور گسترش می‌یابد. همچنین در مناطق محروم مانند لرستان، کهگیلویه، خراسان شمالی و جنوبی، فارس، هرمزگان و ایلام که نرخ موالید پایین است اجرا می‌شود تا در قالب قانون جوانی جمعیت به فرزندآوری تشویق شوند.

وی در مورد سن بازنشستگی گفت: در حال حاضر ۱۸ صندوق بازنشستگی در کشور داریم که برخی دولتی و تعدادی غیر دولتی هستند. بزرگترین بحران صندوق‌ها این است که از نقطه سر به سر عبور کرده‌اند که علت‌های مختلفی دارد و دو علت اصلی یکی اینکه امید به زندگی از ۵۴ به ۷۴ سال افزایش یافته و متوسط سن بازنشستگی ۵۱ سال شده و صندوق‌ها نمی‌توانند از مستمری‌ها را بپردازند.

جابجایی دهک بندی خانوارهای یارانه نقدی بگیر تا آخر سال

معاون رفاه وزیر کار گفت:پیش بینی می کنیم با صدک بندی مردم در هدفمندی یارانه ها، از ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفریارانه بگیر، هفت میلیون نفر بین دهک ها جابه جا می‌شوند.

علیرضا عسگریان با اعلام اینکه از جمعیت 85 میلیون و 800 هزار نفری کشور، 95 درصد یعنی 79 میلیون و 600 هزار نفر یارانه نقدی می گیرند، گفت: صدک بندی دهک‌های درآمدی در هدفمندی یارانه ها اجرایی شده و داده‌های جدید از اطلاعلات خانوار تا انتهای سال اعمال می شود.

وی افزود: با اعمال صدک بندی، بین دهک‌ها جابجایی شکل می‌گیرد. یک عده‌ای دهک شان بالاتر می‌رود و یک عده‌ای پایین‌تر.

عسگریان با تاکید بر اینکه در این اقدام حذف یارانه نداریم ، افزود: مگر یک عده‌ معدودی که ممکن است به دهک 10 منتقل شوند.

معاون رفاه وزیر کار گفت:پیش بینی ما از جابه جایی مردم بین دهک‌ها حدود هفت میلیون نفر است./تسنیم

منبع: تسنیم

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها