قیمت سکه عصر دوشنبه صعودی شد | قیمت سکه به کانال 30 میلیون نزدیک شد

کد خبر: 1260098

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (دوشنبه، ۱۳ آذر ۱۴۰۲) در بازار تهران ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت خورد که در مقایسه با روز گذشته ۵۰ هزار تومان افزایش داشت.

قیمت سکه عصر دوشنبه صعودی شد | قیمت سکه به کانال 30 میلیون نزدیک شد

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (دوشنبه، ۱۳ آذر ۱۴۰۲) در بازار تهران ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت خورد که در مقایسه با روز گذشته ۵۰ هزار تومان افزایش داشت.

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم در مقایسه با روز گذشته با ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت، با نرخ ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

امروز نیم‌سکه ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز با نرخ پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. نیم‌سکه و ربع سکه هر کدام نسبت به روز گذشته ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند.

امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان داد و ستد شد.

بهای هر اُنس طلا نیز در روز جاری در بازارهای جهانی ۲ هزار و ۶۸ دلار شد که در مقایسه با روز گذشته چهار دلار کاهش یافت./ایرنا

 قیمت طلا و سکه امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / تداوم روند افزایشی در بازار طلا

قیمت طلا و سکه امروز روند افزایشی دارد. دلار نیز اندکی افزایش است اما انس کاهش قیمت را تجربه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز دوشنبه 13 آذر، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه روند افزایشی دارد. قیمت طلا از نیمه کانال دو میلیون تومانی گذشته است و در این جهت روند افزایشی را تجربه می‌کند. قیمت سکه تمام و قطعات سکه نیز روند افزایشی دارد. مثقال طلا اما اندکی کاهش قیمت را تجربه کرده است.

قیمت دلار در کانال 50 هزار تومان اندکی افزایش قیمت داشته اما انس کاهشی است هر چند هنوز بالاتر از دو هزار دلار معامله می‌شود.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود هشت هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و 531 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات طلای 18 عیار، حدود دو میلیون و 517 هزار تومان قیمت داشت.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و 29 میلیون و 751 هزار تومان است؛ حدود 102 هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته. دیروز سکه در همین ساعات، 29 میلیون و 646 هزار تومان معامله می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود 26 میلیون و 97 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 26 میلیون و 103 هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 83 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 63 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی اما با حدود 26 هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و 456 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با 50 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 15 میلیون و 650 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیم سکه 15 میلیون و 550 هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه نیز با حدود 53 هزار تومان افزایش، روی سه میلیون و 318 هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با 50 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 650 هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات ربع سکه 10 میلیون و 550 هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود 53 هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و 483 هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی با 100 هزار کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و 850 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات ربع سکه پنج میلیون و 900 هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه نیز با حدود 100 هزار تومان کاهش، دو میلیون و 813 هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود 17 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 948 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا 10 میلیون و 935 هزار تومان داد و ستد می‌شد.

کاهش قیمت انس

قیمت جهانی طلا، هم‌زمان با بازگشایی بازارهای جهانی، روند نزولی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در 30 روز گذشته حدود 4.82 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز انا قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهشی است. اونس اکنون، به حدود 2,073.07 دلار رسیده، این به معنای افت حدود 2.16 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

عبداله‌ مشکانی کارشناس اقتصادی با بیان اینکه قیمت طلا و سکه از قیمت دلار در بازار آزاد خط می‌گیرد به تجارت‌نیوز گفت:«مردم در مواجهه با تورم، وقتی ارزش پولشان در حال از بین رفتن است به بازارهای مالی ورود می‌کنند؛ فعلا نوسانات قیمت بازار جهانی طلا سوخت مناسبی برای رشد بازار داخلی طلا فراهم آورده است.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به حباب بالای سکه گفت: «نوسان در بازار ارز مانند هفته‌های اخیر وجود دارد اما بازار روند نمی‌گیرد؛ بنابراین قیمت طلا و سکه نیز همانند دلار از همین الگو تبعیت می‌کند. این در حالی است که قیمت سکه که با دلار بازار آزاد سنجیده می‌شود حباب دارد وحتی تمام قطعات سکه با قیمت دلار بالاتر معامله می‌شود.»

وی درباره بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در بازارها گفت: «هر گونه سرمایه‌گذاری کاملا به اخبار سیاسی مربوط می‌شود. معتقدم باید در بازاری سرمایه‌گذاری کرد که با نرخ دلار کمتری معاملات انجام می‌شود نظیر برخی شرکت‌های بازار سرمایه یا زمین‌هایی که طی دو سال گذشته رشد قیمت بالایی نداشته‌اند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها