واریز یارانه 3 میلیونی برای این یارانه بگیران از این تارخ | یارانه جدید 120 هزارتومانی شامل چه افرادی می شود؟

کد خبر: 1260946

دو یارانه جدید به حساب سرپرستار خانوارها واریز خواهد شد.

واریز یارانه 3 میلیونی برای این یارانه بگیران از این تارخ | یارانه جدید 120 هزارتومانی شامل چه افرادی می شود؟

خبرنگار شکیبا بقال زاده: هرچند سرنوشت واریز یارانه یک میلیونی شب یلدا، مشخص نیست اما احتمالا تا پایان آذر ماه دو وایزی قابل توجه برای خانوارها وجود دارد. مقرر شده است که سود سهام عدالت تا پایان آذرماه به حساب افراد واریز شود. مبلغ این سود برای کسانی که سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی دارد، ۶۰۰ هزار تومان پیش بینی می‌شود. بر این اساس یک خانواد ۵ نفر ۳ میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت خواهد کرد.

یارانه کمک‌معیشتی مرحله ۱۵۴، بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طبق معمول ماه‌های گذشته روز دوشنبه، بیستم آذر به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۱۲ بامداد روز سه‌شنبه، بیست‌ویکم آذر قابل برداشت خواهد بود. بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

پرداخت یارانه 120 هزارتومانی دولت به هر نفر از این تاریخ

یک کارشناس حوزه کار درباره مزایای اختصاص کالابرگ الکترونیکی به کارگران توضیحاتی ارائه کرد.

ایسنا، ناصر چمنی درباره پرداخت کالابرگ الکترونیک به خانوارهای کارگری اظهار کرد: این ایده خوبی است که کارگران در قالب کالابرگ الکترونیکی کالاهای مورد نیاز خود را به قیمت سال قبل خریداری کنند و یقینا می‌تواند به معیشت خانوارهای کارگری کمک کند و جلوی تورم به ویژه تورم کالاهای اساسی را بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های این طرح گفت: طرح الکترونیکی کردن بن خواربار کارگران در وضعیت اقتصادی حاضر یک اقدام اثرگذار است که می‌تواند موفقیت طرح دولت را دو چندان کند ولی پیش از هر چیز باید ساز و کار اجرایی شدن این طرح دیده شود؛ البته سخت نیست و از طریق ثبت کدملی و شناسایی کارگران می‌توان این ایده را عملی کرد.

این کارشناس حوزه کار افزود: درحال حاضر مبلغ بن خواربار هر ماه توسط کارفرما به حساب کارگر واریز می‌شود، در حالی که قبلا به شکل بن کالا بود و کارگران با استفاده از آن از فروشگاه‌های منتخب خرید می‌کردند لذا معتقدم با همراهی وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی می‌توان مقدمات این کار را فراهم کرد.

به گفته چمنی در صورت تحقق این امر حتی دولت می‌تواند ۱۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف را برای کارگران هم درنظر بگیرد تا به خرید از فروشگاه‌های متصل به سامانه تشویق شوند.

وی گفت: اطلاعات جامعه کارگری در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و وزارت رفاه می‌تواند این طرح را مدیریت و از این طریق به معیشت خانوارهای کارگری و کاهش هزینه‌های زندگی آنها کمک کند.

منبع: اقتصاد ۱۰۰

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها