زارع‌پور: تا پایان سال به پوشش 8 میلیون مشترک فیبر نوری می رسیم

کد خبر: 1263557

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در اردیبهشت ماه جشن پوشش اینترنت پرسرعت برای سه میلیون خانوار برگزار شده بود و امروز این تعداد از پنج میلیون خانوار عبور کرد و طبق برنامه تا پایان امسال این امکان برای هشت میلیون خانوار فراهم می‌شود.

زارع‌پور: تا پایان سال به پوشش 8 میلیون مشترک فیبر نوری می رسیم

عیسی زارع‌پور صبح امروز در مراسم افتتاح طرح ملی فیبررسانی به منازل، کسب و کارها و مدارس گلستان با حضور رییس جمهور اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته بیش از 80 درصد مردم به فیبر نوری متصل هستند و امیدواریم در 2 سال آینده کار 10 ساله را انجام دهیم.

وی بیان کرد: در اردیبهشت ماه جشن پوشش اینترنت پرسرعت برای سه میلیون خانوار برگزار شده بود و امروز این تعداد از پنج میلیون خانوار عبور کرد و طبق برنامه تا پایان امسال این امکان برای هشت میلیون خانوار فراهم می‌شود.

وزیر ارتباطات افزود: دیروز سرعت اینترنت را در یکی از مناطق دورافتاده گلستان آزمایش کردیم که 800 مگابیت بر ثانیه است. امروز سه رویداد را در محضر رییس‌جمهور جشن می‌گیریم. پوشش کامل استان گلستان به فیبر نوری، عبور از پنج میلیون خانوار زیر پوشش و و پوشش 99.2 درصدی روستاهای استان که فناوری جدیدی مورد استفاده، جزو بالاترین فناوری روز دنیاست.

وی گفت: رئیس‌جمهور بارها تاکید کرد که سرعت اینترنت افزایش یابد. در سفر رییس‌جمهور به اندونزی رباط جراحی به این کشور اهدا شد که فقط با فیبر نوری کار می‌کند.

زارع‌پور ادامه داد: سیم مسی حداکثر سرعتی که می‌دهد 16 مگابیت بر ثانیه است و بسته به فاصله از مرکز مخابراتی ممکن است کمتر شود اما با فیبر نوری این محدودیت‌ها وجود ندارد.فناوری نسل چهارم که در کشور وجود دارد بدون این که فیبر به سایت متصل شده باشد

وزیر ارتباطات ادامه داد: زیرساختی که در این دوره در حال راه‌اندازی است دست‌کم برای نیم‌قرن آینده نیاز کشور را پاسخ می‌دهد و به یادگار از این دولت باقی می‌ماند.طبقه فرموده رهبر معظم انقلاب این دولت آینده را فدای امروز نمی‌کند. ما کار سخت را انتخاب کردیم تا برای آینده گام برداریم. سختی این است که در تمام شهرها و روستاهای کشور حفاری انجام شود.

وی گفت: در گام نخست فیبر را تا نزدیکی خانه مردم می‌بریم و در گام بعدی مردم باید درخواست دهند تا به فیبر متصل شوند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها