خبر مهم برای سهام عدالتی ها | زمان ثبت نام جدید ورثه متوفیان سهام عدالت| سود سهام عدالت متوفیان چه می‌شود؟

کد خبر: 1263895

سامانه میراث قرار است بالاخره به طلسم بلاتکلیفی سهام عدالت متوفیان پایان دهد. اگر در خانواده شخصی داشته‌اید که مالک سهام عدالت بوده و حالا دیگر در بین ما نیست، یکی از وراث باید تا ۳۰ آذر در سجام ثبت‌نام کند و پس از معرفی سامانه میراث، مراحل انتقام سهام عدالت متوفیان را پیش ببرد.

خبر مهم برای سهام عدالتی ها | زمان ثبت نام جدید ورثه متوفیان سهام عدالت| سود سهام عدالت متوفیان چه می‌شود؟

سهام عدالت طرحی بود که در سال ۱۳۸۵ توسط دولت ایران برای توزیع عادلانه ثروت بین مردم اجرا شد. این طرح با استقبال گسترده مردم روبه‌رو شد و بیش از ۴۹ میلیون نفر در آن شرکت کردند. اما با فوت برخی از دارندگان سهام عدالت، این طرح با چالش جدیدی مواجه شد.

تاکنون، سهام عدالت متوفیان به وراث آنها منتقل نشده بود و این موضوع باعث اعتراض بسیاری از مردم شده بود. اما به‌تازگی، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) سامانه میراث را راه‌اندازی کرده است تا به این مشکل پایان دهد.

بر اساس این سامانه، یکی از وراث متوفی باید تا ۳۰ آذرماه در سامانه سجام ثبت‌نام کند. پس از آن، مراحل انتقال سهام عدالت متوفی آغاز می‌شود.

انتقال سهام عدالت متوفیان طبق قوانین مربوط به انحصار وراثت انجام می‌شود. به این ترتیب، سود سهام عدالت متوفی نیز بین وراث تقسیم خواهد شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، انتقال سهام عدالت متوفیان به‌صورت مرحله‌ای انجام می‌شود. در مرحله اول، وراث افرادی که در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ فوت کرده‌اند می‌توانند برای تعیین تکلیف اقدام کنند.

پروسه تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ از ۲۵ آبان آغاز می‌شود. این روند طبق برنامه‌ریزی ادامه پیدا می‌کند و در ۱۹ اسفند انتقال سهام عدالت متوفیان سال ۱۴۰۰ به بعد امکان‌پذیر خواهد شد./ اقتصادآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها