کد مطلب: 31087

درگذشت | آخرین اخبار درگذشت | خبر درگذشت | پیام تسلیت

فوری/ بازیگر معروف سینما درگذشت | جامعه هنر داغدار شد + عکس و علت فوت

متاسفانه باخبر شدیم بازیگر مطرح سینما و تلویزیون درگذشت.

فوری/ بازیگر معروف سینما درگذشت | جامعه هنر داغدار شد + عکس و علت فوت

بازیگر بریتانیایی نامزد اسکار که در فیلم‌هایی از جمله «درخشش ابدی یک ذهن پاک» حضور داشت در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

به نقل از ورایتی، تام ویلکینسون برنده جایزه بفتا برای بازیگر نقش مکمل برای فیلم «فول مانتی» بود که در آن او نقش یک کارگر فولاد بیکار را بازی می کند و پس از ۲۶ سال نقش خود را در این فیلم در سریالی از سامانه نمایش آنلاین دیزنی پلاس تکرار کرد.

ویلکینسون برای نقش‌هایش در فیلم «مایکل کلیتون» ساخته تونی گلیوری و «در اتاق خواب» به کارگردانی تاد فیلد نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. جورج کلونی که در سال ۲۰۰۷ در درام «مایکل کلیتون» به کارگردانی با ویلکینسون بازی کرد، از این بازیگر تمجید کرد و او را مظهر ظرافت و مهارت توصیف کرد.

درگذشت

ویلکینسون همچنین در فیلم‌هایی مانند «ساعت شلوغی»، «هتل بزرگ بوداپست»، «گرین هورنت»، «بتمن آغاز می‌کند»، «درخشش ابدی یک ذهن پاک» و «ماموریت غیرممکن – پروتکل شبح» نیز نقش‌آفرینی کرد.

او در تلویزیون نقش بنجامین فرانکلین را در سریال «جان آدامز» و نقش جیمز بیکر در سریال «بازشماری» ایفا کرد که برای مورد دوم نامزد دریافت جایزه امی شد.

تام ویلکینسون بازیگر سینما و تلویزیون است. وی سال 1326 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار تام ویلکینسون می‌توان به بازیگری در فیلم بتمن آغاز می کند، فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک و فیلم هتل بزرگ بوداپست اشاره کرد.

تام ویلکینسون نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1364 در 38 سالگی در فیلم Wetherby به کارگردانی دیوید هار بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم بتمن آغاز می کند، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای تام ویلکینسون محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون ونسا ردگریو، ایان هولم، جودی دنچ و Marjorie Yates را تجربه کرد.

درگذشت

تام ویلکینسون در سال 1384 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 4 فیلم مهم سینما خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم تام ویلکینسون در این سال، بازیگری در فیلم بتمن آغاز می کند به کارگردانی کریستوفر نولان، فیلم Separate Lies به کارگردانی Julian Fellowes، فیلم Ripley Under Ground به کارگردانی راجر اسپاتیسوود و فیلم جن گیری امیلی رز به کارگردانی اسکات دریکسون محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی تام ویلکینسون بازی در فیلم بتمن آغاز می کند بوده است. تام ویلکینسون سال 1384 در 58 سالگی در فیلم بتمن آغاز می کند نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با کریستوفر نولان همکاری داشته است. تام ویلکینسون توانست با بازی در فیلم بتمن آغاز می کند تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر کریستین بیل، مایکل کین، کن واتانابه و لیام نیسون بر تجارب او افزود.

تام ویلکینسون علاوه‌بر فیلم بتمن آغاز می کند، سال 1383 در 57 سالگی در فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک نیز بازی کرده است. تام ویلکینسون این‌بار با میشل گوندری یعنی کارگردان فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک و هنرمندانی چون جیم کری، کیت وینسلت، گری رابرت بایرن و الیجاه وود همکاری داشت.

در این سال‌ها تام ویلکینسون با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران جودی دنچ با 4 مرتبه، جولی ریچاردسون با 3 مرتبه، Harriet Walter با 3 مرتبه، روپرت اورت با 3 مرتبه و امیلی واتسون با 3 مرتبه بیشترین همکاری را با تام ویلکینسون داشته‌اند.

درگذشت

در مجموع در کارنامه 70 ساله و بیوگرافی تام ویلکینسون آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی تام ویلکینسون و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار تام ویلکینسون در منظوم سر بزنید. همه 54 اثر مهم تام ویلکینسون در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار تام ویلکینسون در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر تام ویلکینسون در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی تام ویلکینسون درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی تام ویلکینسون بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم بتمن آغاز می کند محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی تام ویلکینسون کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم جان آدامز محسوب می‌شود.

اگر در مورد بیوگرافی تام ویلکینسون نکات بیشتری می‌دانید حتما برای ما ارسال کنید تا کمکی بزرگ به همه مخاطبان و طرفداران تام ویلکینسون کرده باشید. مثلا اگر اطلاعاتی دقیق‌تر در مورد بیوگرافی تام ویلکینسون، آثار تام ویلکینسون، جوایز تام ویلکینسون، همکاران تام ویلکینسون، گالری عکس تام ویلکینسون، قد تام ویلکینسون، وزن تام ویلکینسون، رنگ چشم تام ویلکینسون، وضعیت تأهل و همسر تام ویلکینسون، فرزندان تام ویلکینسون، حواشی تام ویلکینسون و کودکی تام ویلکینسون می‌دانید حتما برای ما ارسال کنید.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی