خبر مهم برای مالکان و مستاجران/ سامانه رایگان خودنویس راه‌اندازی شد

کد خبر: 1269201

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه اندازی سامانه خودنویس در این وزارتخانه گفت: این سامانه بدون دریافت هیچ وجهی از موجر و مستاجر با هدف تنظیم قرارداد راه‌اندازی شده که تاکنون حدود ۶۰ هزار قرارداد با دریافت کد رهگیری ثبت شده است.

خبر مهم برای مالکان و مستاجران/ سامانه رایگان خودنویس راه‌اندازی شد

مهرداد بذرپاش امروز چهارشنبه(۲۷ دی ماه) در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به راه اندازی سامانه خودنویس در این وزارتخانه گفت: این سامانه مدت‌ها پیش شروع به کار کرده است و اخیرا به خودنویس تغییر نام داد که پیش از این به نام سامانه قراردادهای اجاره بود تا به صورت رایگان، موجر و مستاجر بتوانند قراردادهایی بین یکدیگر تنظیم کنند و شاهدان هم امضاء کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این سامانه بدون دریافت هیچ وجهی از طرفین فعالیت لازم را انجام می‌دهد، افزود: این قراردادها در شورای حل اختلاف معتبر است و قابل استناد بوده و تا امروز حدود ۶۰ هزار قرارداد با دریافت کد رهگیری ثبت شد و کاملا معتبر در نظام معاملات مسکن جاری است.

بذرپاش با بیان اینکه درباره این سامانه تبلیغات خاصی صورت نگرفته است، تصریح کرد: دلیل این موضوع رفع ایرادات احتمالی درباره این سامانه بود و امید است کاربرهای بیشتری به این سامانه بپیوندند تا اثر قابل قبولی در حوزه ساماندهی بازار ملک داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ هزار نفر از این سامانه استفاده کرده اند، تصریح کرد: همانطور که ذکر شد تعداد افرادی که اقدامات آنها در سامانه نهایی شده، حدود ۶۰ هزار قرارداد بود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ساماندهی بافت‌های فرسوده گفت: میزان قراردادهای ثبت شده در سامانه سازمان بازآفرینی شهری از ۲۱۰ هزار قرارداد عبور کرده است و روزانه رشد فزاینده‌ای در این حوزه وجود دارد.

وی اضافه کرد: ۶۰ هزار واحد از واحدهایی که در سامانه ثبت نام کردند، عملیات احداث و نوسازی در بافت فرسوده برای آنها به اتمام رسیده و رشد خوبی در این حوزه شاهد هستیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن‌های مهر به اتمام رسیده نیز گفت: این مسکن‌ها از عدد ۱۱۳ هزار واحد عبور کرده و همکاران ما در این وزارتخانه با وجود کمبود منابعی که برای اتمام آن وجود دارد، با تمام توان نسبت به تکمیل پروژه‌ها اهتمام دارند.

بذرپاش خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم به این موضوع اشاره شد که ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر به اتمام نرسیده از دولت‌های گذشته به این دولت به ارث رسیده بود. اما در این دولت، ۱۱۳ هزار مسکن مهر پس از اتمام آن تحویل متقاضیان شد و همه تلاش وزارتخانه به اتمام رساندن پروژه‌های باقیمانده است تا به متقاضیانی که بیش از ۱۰ سال منتظر دریافت مسکن هستند، تحویل داده شود./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها