افزایش فوق‌العاده ویژه حقوق کارمندان |حقوق کارمندان چقدر افزایش می‌یابد؟

کد خبر: 1269212

کمیسیون تلفیق برای افزایش حقوق چهار گروه شغلی در بودجه سال آینده مصوبه داد.

افزایش فوق‌العاده ویژه حقوق کارمندان |حقوق کارمندان چقدر افزایش می‌یابد؟

 براساس تصویب کمیسیون تلفیق بودجه، چهار هزار امتیاز به ردیف حقوقی خدمتگزاران، نیروهای نوسازی مدارس، کارکنان وزارتخانه‌های ارشاد اسلامی و جهادسازندگی اضافه شود. پیش از این نیز فوق‌العاده خاص برای کارکنان وزارت میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی تصویب شده بود.

گفتنی‌ست افزایش ۴هزار امتیازی حقوق اقشار مورد ذکر، علاوه بر افزایش حقوق ۲۰ درصدی در سال ۱۴۰۳ خواهد بود. بنابراین میزان دریافتی گروه‌های مختلف کارمندان دولت از محل مزد و حقوق با توجه به عدد ریالی امتیازات بیش از بیست درصد خواهد بود./ ایلنا

علیرضا سلیمی (نماینده مردم محلات و عضو هیات رئیسه مجلس) در توئیتی نوشت:

باتوجه به مصوبه تلفیق، دولت موظف به پرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات خود به سازمان تامین اجتماعی شد. این مصوبه دست این سازمان را برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باز کرد.

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز اولیه ترمیم حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و محیط زیست خبر داد.

براساس مصوبه کمسیون تلفیق:

۱-افزایش حقوق سال آینده ۲۰درصد قطعی قابل ذکر است پیشنهاد دولت متوسط ۱۸درصد بود.

۲-معافیت حقوق‌های زیر ۱۲میلیون از مالیات

۳-حداقل حقوق ۱۰میلیون است.

منبع: خبرآنلاین

حداقل حقوق کارمندان 10 میلیون شد

بنا بر اعلام رئیس کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳، در سال آینده حقوق کارمندان به طور متوسط 20 درصد افزایش می‌یابد و حداقل حقوق دریافتی آن‌ها‌ 10 میلیون تومان خواهد بود.

علی‌اصغر عنابستانی درخصوص آخرین تصمیم‌گیری پیرامون حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان برای سال آینده، عنوان کرد: این موارد در حال حاضر تصمیمات کمیته حقوق و دستمزد است و تا به صحن تلفیق برود و بعد در صحن مجلس به تصویب برسد زمان می‌برد اما فعلا تصمیم این است که حقوق‌ها به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی درخصوص ترتیبات اجرا و اعمال این افزایش حقوق گفت: نخست اینکه کف حقوق و دستمزد حداقل دریافتی باید ۱۰ میلیون تومان برای کارمندان باشد که امسال ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است. نکته دوم اینکه حقوق همه کارمندان به صورت مساوی نفری ۱/۵ میلیون تومان افزایش یابد، این کمک می‌کند که کارمندانی که حقوق‌های پایینی دارند، دریافتی بهتری داشته باشند.

رئیس کمیته حقوق و دستمزد مجلس در ادامه افزود: یعنی این ۲۰ درصد افزایش حقوق اینطور تقسیم می‌شود که ۱/۵ میلیون تومان ثابت و ۱۰ درصد هم به همه افزوده شود، در این حالت کسی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند، کف حقوقش می‌شود ۱۰ میلیون، ۱/۵ میلیون هم به آن اضافه می‌شود یعنی ۱۱/۵ میلیون و حدوداً ۱ میلیون تومان هم عائله‌مندی و اولاد اضافه می‌گردد‌‌ که خارج از این قاعده است و در نهایت تقریباً حدود ۴۰-۴۱ درصد افزایش را خواهیم داشت.

به نقل از ایلنا، عنابستانی در ادامه عنوان کرد: یعنی ما برای آن کسی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند، تقریبا متناسب با تورم افزایش داشتیم و همینطور برای آن کسی که بیشترین حقوق را دریافت می‌کند هم همان ۱/۵ میلیون تومان به همراه ۱۰ درصد افزایش حقوق خواهد بود که می‌شود حدود ۱۳-۱۴ درصد افزایش حقوق که متوسط افزایش حقوق‌ها ۲۰ درصد خواهد شد./کاماپرس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها