آغاز فروش اقساطی خودرو با وام ۲۵۰۰۰ یورویی بدون قرعه کشی بمناسبت 22 بهمن | با وام قرض الحسنه دولتی تا عید سوار خودروی لوکس شوید + شرایط

کد خبر: 1271576

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: ثبت نام خودرو برای جانبازان معزز ۷۰ درصد در سامانه یکپارچه فروش خودرو تا فردا تمدید شد.

آغاز فروش اقساطی خودرو با وام ۲۵۰۰۰ یورویی بدون قرعه کشی بمناسبت 22 بهمن | با وام قرض الحسنه دولتی تا عید سوار خودروی لوکس شوید + شرایط

خبرنگار شکیبا بقال زاده: آقای مهدی تقدسی افزود: جانبازان ۷۰ درصد از روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ تا امروز دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ فرصت داشتند در سامانه یکپارچه فروش خودرو جانبازان به نشانی janbazan.saleauto.ir مراجعه و ثبت نام کنند که این فرصت تا فردا تمدید شده است.

وی در ادامه گفت: در این مرحله از ثبت نام فقط جانبازان معزز ۷۰ درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو می‌توانند از خودرو‌های اعلامی، انتخاب خودرو کنند.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: از فردا سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ تا روز جمعه ۱۴۰۲/۱۱/۱۳ فقط جانبازان معزز ۵۰ درصد تا ۶۹ درصد میتوانند تا سقف ۲۵۰۰۰ یورو از خودرو‌های اعلامی، انتخاب خودرو کنند.

تقدسی در خصوص ثبت نام جدید برای خودرو‌های وارداتی هم گفت: به زودی اطلاعیه برای ثبت نام خودرو‌های وارداتی ابلاغ می‌شود و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

واردات خودرو

اجازه واردات خودرو برای جانبازان و ایثارگران صادر شد

دولت در لایحه بودجه سال ١۴٠٢، برای جانبازان با درصد معلولیت بالای ۷۰ درصد، واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازان را در نظر گرفت و برای سایر مشمولان نیز اینگونه تصمیم گرفت که از محل تسهیلات قرض‌الحسنه، برای خرید خودرو داخلی توسط وزارت صمت تخصیص صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، دولت در لایحه بودجه سال 1402، تصمیم به واردات یک دستگاه خودرو برای جانبازان با درصد معلولیت بالای 70 درصد گرفته و برای سایر مشمولان نیز اینگونه تصمیم گرفته که از محل تسهیلات قرض‌الحسنه، برای خرید خودرو داخلی توسط وزارت صنعت تخصیص یابد. بر اساس این لایحه، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به تخصیص مجوز واردات خودرو برای جانبازان بالای 70 درصد معلولیت شده است.

مبلغ اعتباری برای خودروی وارداتی بر اساس وضعیت جانبازان تعیین شده و از محل تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک مرکزی تأمین می‌شود. ارزش خودروهای وارداتی برای جانبازان با معلولیت بیش از 70 درصد تا سقف 35 هزار یورو، برای جانبازان با معلولیت 70 درصد تا سقف 30 هزار یورو و برای جانبازان با معلولیت 50 تا 69 درصد تا سقف 25 هزار یورو خواهد بود.

بر اساس آخرین اطلاعات، از اوایل آذر ماه امکان ثبت‌نام برای جانبازان از طریق سایت شرکت‌های واردکننده وجود دارد. هر خودرویی امکان واردات ندارد و باید خودرویی وارد شود که خدمات پس از فروش آن در کشور تضمین شده باشد. تحویل خودرو به جانبازان از دو دسته 25 تا 50 درصد و بیش از 50 درصد به ترتیب اولویت دارد.

در زمینه واردات خودروهای جانبازان، تاکنون توافق‌ها صورت گرفته و به مرحله آخر رسیده است. جانبازان می‌توانند از طریق شرکت‌های معرفی شده خودرو وارد کنند؛ همچنین می‌توانند خودروهایی که امکان ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها وجود دارد را در سامانه انتخاب یا خودشان وارد کنند یا به شرکت‌های واردکننده مجوز دهند. اولویت اول با جانبازان بالای 75 درصد است.

جزئیات واردات خودروی جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر

اطلاعیه‌ای اخیراً منتشر شده که براساس آن، نکاتی را جهت اطلاع جانبازان مشمول واردات خودرو ارائه کرده است:

*  اصلاح ماده ۱۷ و حذف ۲۰ آیین‌نامه کماکان در دست پیگیری است که بنا بر گزارشات واصله ماده ۱۷ اصلاح شده و ماده ۲۰ در دست اقدام است.

* طی یک ماه اخیر، چهار جلسه با معاونان و مدیران وزارت صمت و یک جلسه نیز با وزیر برگزار شده و مقرر است که در هفته جاری نیز جلسه‌ای با وزیر صمت برگزار شود.

در ادامه این اطلاعیه از جانبازان مشمول واردات درخواست شده است:

۱-  طبق وعده‌ای که مسئولان وزارت صمت داده‌اند، قرار است در اوایل بهمن ماه، سامانه خودرو باز و انتخاب خودرو انجام شود.

۲ - پس از انتخاب خودرو از سوی جانباز و تایید بنیاد، مراحل بعدی نیز طی می‌شود و مقرر است تا آخر بهمن ثبت سفارش کامل شود.

۳- در این مراحل هیچگونه پرداخت وجهی صورت نخواهد گرفت.

۴- توصیه می شود از مذاکره با دلالان پرهیز شده و جانبازان، اقدام به فروش امتیاز خود با قیمت‌های کمتر، نکنند تا پیگیری‌های شبکه ملی ایثارگران به نتیجه برسد و پس از حصول نتیجه بنا بر شرایط زمان و قیمت‌های واقعی و مناسب اقدام کنند.

ثبت درخواست خودرویی در سه مرحله انجام می‌شود

در نهایت، قابل ذکر است که به‌تازگی رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرده است که به دلیل کثرت جانبازان مشمول و محدودیت زیرساختی سامانه، مراجعه به سایت برای انتخاب خودرو در سه نوبت انجام می‌پذیرد؛ بر این اساس ابتدا جانبازان ویژه، سپس جانبازان ۷۰ درصدی عادی و در نهایت جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد امکان انتخاب خودرو را خواهند داشت.  

ضیغمی خاطرنشان کرده است که کلیه مراحل انتخاب خودروی جانبازان در سه نوبت فوق، در بهمن ماه انجام خواهد گرفت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها