وام خرید خودرو | وام خرید خودرو بانک مهر ایران | وام خرید خودرو کارکرده

فوری/ از این بانک ها وام خرید خودرو بگیرید | ثبت نام دریافت وام خرید خودرو۳۰۰ میلیونی برای همه

کد خبر: 1271603

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: با مبالغ واریز شده در صندوق توسعه و تحقیقات وزارت صمت از محل واریزی هزینه گواهی اسقاط به صاحبان خودروهای فرسوده، تسهیلاتی ارائه می شود.

 فوری/ از این بانک ها وام خرید خودرو بگیرید | ثبت نام دریافت وام خرید خودرو۳۰۰ میلیونی برای همه

خبرنگار شکیبا بقال زاده: رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: با مبالغ واریز شده در صندوق توسعه و تحقیقات وزارت صمت از محل واریزی هزینه گواهی اسقاط به صاحبان خودروهای فرسوده، تسهیلاتی ارائه می شود.

جزییات جدید از ثبتنام وام خرید خودرو را در ادامه می خوانید.

مهران سالاریه اعلام کرد: بر اساس اصلاحیه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، همه خودروسازان و واردکنندگان موظف هستند برای دریافت مجوز شماره گذاری، (در صورت نبود گواهی اسقاط) نسبت به واریز عوارض اسقاط مربوطه اقدام کنند.

وی گفت: خودروسازان به طور کلی به دو دسته خودروسازان مونتاژی و غیرمونتاژی تقسیم می‌شوند، خودروسازان مونتاژی برای شماره گذاری باید گواهی اسقاط ارائه دهند، اما خودروسازان غیرمونتاژی که شامل خودروهای سواری بالای ۴۰ درصد داخلی سازی، خودروهای تجاری و موتورسیکلت می‌شوند، می‌توانند در صورتی که گواهی اسقاط به اندازه کافی در سامانه وجود نداشته باشد، برای پرداخت ۱.۵ درصدی ارزش خودرو به حساب صندوقی که قانون در نظر گرفته است اقدام و مجوز شماره گذاری دریافت کنند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده افزود: از ابتدای امسال که مسؤولیت این کار به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده سپرده شده، تعدادی از خودروها با پرداخت عوارض ۱.۵ درصدی (عوارض نقدی) و تعدادی هم با ارائه گواهی اسقاط، شماره گذاری شده‌اند.

سالاریه می‌گوید: خوشبختانه در آئین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو که به زودی تصویب خواهد شد، پیش بینی‌های لازم انجام شده که گواهی اسقاط به اندازه کافی تولید شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی‌های سال آینده نیز این است که گواهی اسقاط به اندازه کافی وجود خواهد داشت و حتی همه خودروهایی که قبلاً می‌توانستند در صورت نداشتن گواهی اسقاط، عوارض نقدی را پرداخت کنند، دیگر به آن هم نیازی ندارند، بر این اساس به خودروسازان هم اعلام کرده‌ایم به نحوی برنامه‌ریزی کنند که در آینده به سمت پرداخت عوارض گواهی اسقاط پیش نروند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: قرار است از مبالغی که از عوارض نقدی (عوارض ۱.۵ درصدی) در حساب صندوقی که پیش بینی شده جمع شده، بعد از گردش خزانه داری کل، به صاحبان خودروهای فرسوده تسهیلاتی ارائه شود.

بر این اساس از شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری و شرکت‌های بازرگانی حقوقی‌ مورد تائید وزارت صنعت و واجد شرایط برای مشارکت دعوت به عمل می‌آورد.

۱-میزان تسهیلات برای ناوگان مسافری اتوبوس برون شهری به نسبت ۳۰ درصد آورده متقاضی و ۷۰ درصد تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال.

۲- میزان تسهیلات برای ناوگان مسافری ون و مینی‌بوس برون‌شهری به نسبت ۴۰ درصد آورده متقاضی و ۶۰ درصد تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیارد ریال.

۳- میزان تسهیلات برای ناوگان مسافری سواری کرایه برون شهری به نسبت ۵۰ درصد آورده متقاضی و ۵۰ درصد تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد ریال.

چه بانک‌هایی وام خرید خودرو می‌دهند؟

با توجه به آخرین اخبار منتشرشده، برای دریافت وام خرید خودرو در اکثر بانک‌ها باید بعد از ثبت درخواست، دو ضامن رسمی یا سند ملک نیز به بانک ارائه دهید. در اغلب موارد میزان سودی که این بانک‌ها برای وام ماشین در نظر گرفته‌اند، سالانه ۲۴ درصد است و مدت بازپرداخت وام نیز حداکثر سه سال یا ۳۶ ماه است.

شرایط خرید بیمه شخص ثالث اقساطی برای بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری

به نظر می‌آید با توجه به قیمت خودرو در کشور ما و شرایط دریافت تسهیلات بانکی خرید خودرو، خرید اقساطی ماشین توجیه اقتصادی بیشتری داشته باشد.

در ادامه با شرایط تسهیلات خودرو در بانک‌های مختلف آشنا می‌شوید. این نکته را به خاطر داشته باشید که اکثر این وام‌ها لزوما وام خرید خودرو نیستند و با عناوین مختلف به صورت وام نقدی ارائه می‌شوند. اما شما می‌توانید از آن‌ها برای خرید خودرو نیز استفاده کنید.

وام خرید خودرو بانک سامان

سقف مبلغ وام خودرو بانک سامان، به‌تازگی به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده و یکی از پرداخت‌کنندگان وام صد میلیونی خرید خودرو محسوب می‌شود. مهلت بازپرداخت وام خودرو بانک سامان، ۳۶ ماه بوده و سود آن ۱۸ درصد است. این بانک برای ضمانت از متقاضی وام خرید اتومبیل، سند ملک می‌خواهد و ۱۵% از مبلغ وام خرید خودرو تا زمان تسویه کامل مسدود باقی می‌ماند. حساب سپرده کوتاه‌مدت به همراه سه تا ۶ ماه گردش حساب نیز از دیگر مدارکی است که بانک سامان از متقاضی وام می‌خواهد.

لازم به ذکر است که مبلغ تسهیلات نباید از ۸۰ درصد قیمت خودرو بیشتر باشد.

وام خرید خودرو بانک تجارت

بانک تجارت در سال ۱۴۰۰ تا سقف مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان را تحت عنوان طرح پیشرو بانک برای خرید خودرو با وام اعلام کرد. در طرح وام خودرو بانک تجارت، متقاضی وام با داشتن یک حساب سپرده کوتاه‌مدت عادی و معرفی یک ضامن رسمی، می‌توانست این مبلغ را از بانک دریافت کند؛ اما در حال حاضر این طرح ارائه نمی‌شود. مبلغ هر قسط این وام با بازپرداخت ۳۶ ماهه، سه میلیون و شش‌صد هزار تومان بود.

البته این بانک ۲ طرح دیگر را برای اعطای وام نقدی دارد که یکی از آن‌ها به حساب‌های قرض‌الحسنه و تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و دیگری مربوط به حساب‌های کوتاه‌مدت است و سقف ۲۰۰ میلیون‌تومانی دارد. سود وام قرض‌الحسنه این بانک ۴ و وام حساب‌های کوتاه‌مدت آن ۷ درصد است.

وام خرید خودرو بانک شهر

تسهیلات بانکی خرید خودرو که بانک شهر برای متقاضیان وام اتومبیل در نظر گرفته، برای خودرو سواری، ۶۰% ارزش خودرو تا سقف ۱۵ میلیون تومان و برای جایگزین کردن خودروهای فرسوده از محل تولید، ۸۰% ارزش خودرو تا حداکثر ۲۰ میلیون تومان است.

این بانک هم یک وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون‌تومانی دارد که حداکثر تعداد اقساط آن ۶۰ ماه و سود آن ۲۳ درصد است.

منبع: اندیشه معاصر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها