مستمری بگیران کمیته امداد | خبر جدید عیدی مستمری بگیران کمیته امداد | مستمری بگیران بهزیستی

شگفتانه میلیونی رئیس جمهور بمناسبت دهه فجر برای مستمری بگیران | هدیه 3 میلیونی دولت در جیب این خانوارها از امشب

کد خبر: 1272204

دولت قرار است واریزی ویژه ای به حساب مستمری بگیران پرداخت کند. جزئیات این واریزی میلیونی را در ادامه با هم می خوانیم.

شگفتانه میلیونی رئیس جمهور بمناسبت دهه فجر برای مستمری بگیران | هدیه 3 میلیونی دولت در جیب این خانوارها از امشب

به گزارش سایت دیجی سرگرمی: رقم جدید عیدی مستمری بگیران اعلام شد. عیدی مستمری بگیران احتمالا از اواخر بهمن ماه واریز خواهد شد.جزئیات جدید از عیدی مستمری بگیران را با هم می خوانیم.

افزایش مبلغ حقوق مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد در سال ۱۴۰۳

خبر‌ها حاکی از آن است که مستمری بهزیستی و کمیته امداد در سال آینده حدود یک میلیون افزایش می‌یابد.

بر اساس تازه ترین خبرها مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال جدید به ازای هر نفر نزدیک به یک میلیون مستمری دریافت می کنند. با این حساب یک خانواده 3 نفره مبلغ 3 میلیون تومان مستمری دریافت خواهند کرد.

مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در سال آینده ۳۰ درصد افزایش پیدا می کند.

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای، بند الحاقی ۳ تبصره (۱۵) را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

مبلغ حقوق مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد از بهمن تغییر کرد

از شهریور امسال مبلغ مستمری مددجویان 20 درصد افزایش دوباره داشت که در بهمن ماه با پایان یافتن مابهالتفاوت ماه های قبل به صورت کامل مستمری آنها واریز می شود.

به نقل از سازمان بهزیستی، علیرضا عسگریان، با اشاره به اعلام خبر افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از شهریور ماه امسال، اظهار کرد: در تبصره بودجه سال جاری به طور مستقیم اعلام شده بود که مستمری مددجویان ۴۰ درصد افزایش یابد. در دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۴ نیز در دو بند اعلام شد که مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یابد و افزایش ۲۰ درصد دیگر نیز درصورت تامین منابع انجام شود. در حال حاضر این تامین منابع صورت گرفته است و به جز افزایش ۲۰ درصدی که در ابتدای سال بر روی مستمری مددجویان اعمال شده، تامین اعتبار برای افزایش ۲۰ درصد دیگر هم میسر شده است.

براین اساس، مستمری یکنفره تحت پوشش بهزیستی کشور به مبلغ ۷۶۴/۴۰۰تومان افزایش یافت.

مبلغ مستمری خانوارهای ۲نفره: ۱/۰۹۰/۰۰‌۰تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰ ۰تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۵/۶۰۰تومان، ۵نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز گردید.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قرار بر این بوده است که از شهریورماه مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به میزان ۲۰ درصد افزایش یابد، اما اگر به هر دلیلی این موضوع عملی نشد، مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی واریز خواهد شد و ان شاءالله که مابه التفاوت مستمری شهریورماه نیز پرداخت خواهد شد.

جزییات افزایش حقوق مستمری بگیران کمیته امداد ۱۴۰۲

همچنین تیرماه امسال بود که علیرضا عسگریان، با اشاره به اعلام خبر افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از شهریور ماه امسال، اظهار کرد: در تبصره بودجه سال جاری به طور مستقیم اعلام شده بود که مستمری مددجویان ۴۰ درصد افزایش یابد. در دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۴ نیز در دو بند اعلام شد که مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یابد و افزایش ۲۰ درصد دیگر نیز درصورت تامین منابع انجام شود. در حال حاضر این تامین منابع صورت گرفته است و به جز افزایش ۲۰ درصدی که در ابتدای سال بر روی مستمری مددجویان اعمال شده، تامین اعتبار برای افزایش ۲۰ درصد دیگر هم میسر شده است.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قرار بر این بوده است که از شهریورماه مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به میزان ۲۰ درصد افزایش یابد، اما اگر به هر دلیلی این موضوع عملی نشد، مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی واریز خواهد شد و ان شاءالله که مابه التفاوت مستمری شهریورماه نیز پرداخت خواهد شد.

شرایط ضمانت وام خوداشتغالی به مستمری بگیران کمیته امداد

تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون با اخذ یک نفر ضامن معتبر با ارائه گواهی کسر اقساط منوط به احراز توانایی مالی متقاضی در بازپرداخت مطالبات بانک قابل پرداخت است. در تسهیلات بیش از ۲۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان ضامن معتبر الزامی است و یکی از آن‌ها باید حتما گواهی کسر اقساط داشته باشد.

تسهیلات بیش از ۴۰ میلیون تومان به شرط اخذ وثیقه ملکی پرداخت می‌شود. از متقاضی سفته اخد می‌شود و او باید و ضامن معتبر به میزان ۱۲۰ درصد اصل و کارمزد تسهیلات را با ظهرنویسی ارائه دهد. آن‌هایی که در پرداخت اقساط کوتاهی می‌کنند، جریمه خواهند شد و باید اقساط معوقه را با نرخ سود ۱۲ درصد بپردازند. نکته آخر اینکه برای دریافت تسهیلات طرح اشتغالزایی باید یک حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز با حداقل مانده ۱۰۰ هزار تومان در بانک باز کرد. متقاضیان پس از این مرحله به نظام بانکی کشور ارجاع داده می‌شوند.

افزایش حقوق معلولین و مستمری بگیران کمیته امداد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس چندی پیش از افزایش حقوق معلولین و مستمری کمیته امداد خبر داد و گفت: مصوب کردیم دریافتی مستمری بگیران کمیته امداد ۳۰ درصد افزایش پیدا کند همچنین مصوب کردیم ۶۰ درصد دریافتی معلولین شدید و خیلی شدید نیز افزایش یابد. وام ازدواج را برای هر زوج ۳۰۰ میلیون و برای آقایان زیر ۲۵ سال و بانوان زیر ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تعیین شد. کمیسیون اجتماعی همچنین مصوب کرد که دولت باید بدهی ۱۷۰ همتی خود به سازمان تامین اجتماعی را در بازه زمانی یکساله به صورت اوراق یا منابع نفتی و یا گازی برای تامین منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت کند.

منبع: نبض بازار

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها