ثبت نام جانبازان برای خودروهای وارداتی | جانبازان تا چند سال امکان فروش خودروی وارداتی را ندارند؟

کد خبر: 1272209

سقف ارزش خودرو 25000 تا 35000 یورو با توجه به درصد جانبازی تعیین شده است.

ثبت نام جانبازان برای خودروهای وارداتی | جانبازان تا چند سال امکان فروش خودروی وارداتی را ندارند؟

رئیس بنیاد شهید از مجوز واردات خودروهای وارداتی تا ۳۵ هزار یورو توسط جانبازان خبر داد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: جانبازان دارای بیش از ۵۰ درصد جانبازی طبق قانون بودجه می‌توانند مشمول واردات خودرو شوند.

وی ادامه داد: دو سه ممنوعیت وجود داشت که ممنوعیت پنج ساله فروش خودروی وارداتی یکی از آنها بود. مسئله بعدی که امروز با حمایت وزیر صمت در هیات دولت تعیین تکلیف شد مجوز خودروی وارداتی تا رنج قیمت ۳۵ هزار یورویی بود. با این مصوبه جانبازان می‌توانند هم خودشان خودرو وارد کنند یا می‌توانند از طریق شرکت‌های معرفی شده از سوی وزارت صمت اقدام کنند. این مجوز در آیین‌نامه قبلی محدود به شرکت‌های معرفی شده توسط وزارت صمت بود./ ایسنا

 تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص آیین نامه واردات خودروی جانبازان اعلام شد.

 به گزارش تین نیوز، در این آیین نامه آمده است که واردات خودرو نو یا کارکرده تا سقف پنج سال با نرخ صفر سود بازرگانی و معاف از پرداخت عوارض است.

همچنین سقف ارزش خودرو 25000 تا 35000 یورو با توجه به درصد جانبازی تعیین شده است.

بر اساس این آیین نامه امکان فروش رسمی ، عادی و وکالتی خودروهای وارداتی تا پنج سال وجود ندارد.

اطلاعیه شماره ۸ سامانه یکپارچه فروش خودرو صادر شد.

به استحضار کلیه متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروی داخلی می رساند، متقاضیانی که در سامانه یکپارچه اولویت بندی شدند و با وجود مشخص بودن موعد تحویل خودروی ایشان، تمایلی به واریز وجه خوردوی انتخاب شده خود نداشته و یا در آینده نخواهند داشت و تمایل به شرکت در طرح های عرضه آتی را دارند، از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ الی ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ساعت ۲۳:۵۹ فرصت خواهند داشت با مراجعه به سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی به آدرس https://esalecar.ir نسبت به انصراف از طرح اقدام نموده تا امکان شرکت در طرح های آتی برای ایشان فراهم گردد.

بدیهی است در صورت عدم انصراف، سفارش ایشان محفوظ مانده و لغو نخواهد شد ولی امکان شرکت در سایر طرح های آتی برای ایشان وجود نخواهد داشت. همچنین متقاضیانی که در وب سایت خودروساز واریز وجه کرده اند، تا اطلاع ثانوی امکان ثبت سفارش جدید در سامانه یکپارچه عرضه خودروی داخلی را نخواهد داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها