پیشبینی مهم درباره قیمت گوشت گوسفندی | جدیدترین قیمت گوشت گوسفندی در بازار | گردن گوسفندی کیلویی چند شد؟

کد خبر: 1272496

قائم مقام وزیر کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار گفت: با ورود دام تولید داخل به زنجیره مصرف امیدواریم از پایان سال جاری و به ویژه بهار سال آینده شاهد کاهش چشمگیر قیمت گوشت باشیم.

پیشبینی مهم درباره قیمت گوشت گوسفندی | جدیدترین قیمت گوشت گوسفندی در بازار | گردن گوسفندی کیلویی چند شد؟

علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر در امور تجارت و تنظیم بازار، آخرین وضعیت بازار این کالا را تشریح کرد و گفت: واردات گوشت گوسفندی با جدیت دنبال می‌شود و تا پایان ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: واردات کنترل‌کننده و تنظیم‌کننده شکاف بین عرضه و تقاضا است، شکافی که در سال‌های گذشته به دلیل آسیب‌های وارده به زنجیره دام به وجود آمده است.

پیمان پاک ادامه داد: ترمیم زنجیره گوشت قرمز و افزایش تولید در معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود.

قائم مقام وزیر در امور تجارت و تنظیم بازار از به صرفه  بودن تولید برای دامدار در سال جاری خبر داد و گفت: امسال قیمت دام افزایش یافته است، همچنین با برنامه‌ریزی معاونت بازرگانی وزارت جهاد جو و نهاده‌های دامی به وفور تامین شده و با نرخی تقریبا ۳۰ درصد پایین‌تر از قیمت مصوب عرضه شده است. در نتیجه این موارد، تولید برای دامدار صرفه اقتصادی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: بنا بر داده‌های مرکز آمار در چند ماه گذشته زایش و پرواربندی حدود ۲۵ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بوده و این به معنی عرضه بیشتر دام در پایان سال جاری است و این افزایش عرضه از محل تولید در حالی اتفاق افتاده که واردات نیز همچنان به قوت خود باقیست، این دستاوردها سبب می‌شود شکاف عرضه و تقاضا پر شود و قیمت دام و گوشت قرمز کاهش یابد.

پیمان پاک همچنین گفت: پس از پایان تعطیلات ژانویه و شروع مجدد واردات گوشت گرم و افزایش واردات گوشت منجمد در دو تا سه هفته گذشته شاهد تثبیت قیمت گوشت و در برخی موارد کاهش نسبی قیمت بودیم. همچنین با ورود دام تولید داخل به زنجیره مصرف امیدواریم از پایان سال جاری و به ویژه بهار سال آینده شاهد کاهش چشمگیر قیمت گوشت باشیم.

جدیدترین قیمت گوشت گوسفندی در بازار | گردن گوسفندی کیلویی چند شد؟

این خبربه بررسی قیمت انواع گوشت بسته بندی موجود در بازار با برندهای مختلف پرداخته است.

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت روز گوشت گوسفندی در روز ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ اعلام شد که بر اساس اعلام اقتصاد آنلاین، هر بسته گوشت گردن گوسفندی یک کیلوگرم ۳۴۴ هزار تومان است. همچنین برای خرید ران گوسفندی باید ۳۹۰ هزار تومان هزینه کرد. قیمت راسته گوسفندی هم امروز ۳۱۰ هزار تومان اعلام شده است

قیمت انواع گوشت گوسفندی بسته بندی

 
نام محصول وزن قیمت / تومان
قیمت گوشت گوسفند / راسته گوسفندی مهتا پروتئین (با ارز نیمایی) ۱ کیلوگرم ۳۱۰,۰۰۰
قیمت گوشت گوسفند / ران گوسفندی مهتا پروتئین(با ارز نیمایی) ۱ کیلوگرم ۳۹۰,۰۰۰
راسته گوسفند مهتا پروتئین ۱ کیلوگرم ۴۱۰,۰۰۰
قیمت گوشت گردن گوسفند مهتا پروتئین ۱ کیلوگرم ۳۴۴,۰۰۰
     
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها