یارانه | استعلام یارانه با کد ملی | یارانه کی واریز میشود

خبر خوش فوری رئیسی برای این گروه از یارانه بگیران | واریز نفری ۱۰ میلیون تومان در این تاریخ

کد خبر: 1273064

امروز خبر داغی درباره واریزی شگفت انگیز بحساب برخی یارانه بگیران اعلام شد که جزئیات آن را در ادامه با هم می خوانیم.

خبر خوش فوری رئیسی برای این گروه از یارانه بگیران | واریز نفری ۱۰ میلیون تومان در این تاریخ

خبرنگار شکیبا بقال زاده: دولت قول داده است که به جاماندگان سهام عدالت مبلغ ۱۰ میلیون تومان سود این چند سال را پرداخت کند.

خبر مهم از افزایش سود سهام عدالت رسید که دولت قول داده است که به جاماندگان مبلغ ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت پرداخت کند. سود سهام عدالت امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به حساب سهامداران بزودی واریز خواهد شد. خبر خوش از سهام عدالت در ادامه میخوانیم ‌

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: در خصوص اعطای سهام عدالت و آخرین جزئیات آن به گفته‌های وزیر امور اقتصاد استناد می‌کنیم که مطرح شد پیشنهاد اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید به هیات دولت ارائه شده و درصورت موافقت اقداماتی شکل خواهد گرفت.

در ادامه دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت بیان کرد: باتوجه به نکات مطرح شده دریافت هرگونه مبلغی بابت هر خدمتی در خصوص سهام عدالت کاملا غیر قانونی است و هیچ ثبت‌نامی برای اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید در حال حاضر وجود ندارد و امیدواریم که افراد به این نکات توجه کافی را داشته باشند تا فریب نخوردند.

او در نهایت مطرح کرد: اگر بنا باشد برای اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید اقدامی صورت گیرد حتما توسط وزیر اقتصاد و مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی و مراحل و اقدامات مورد نیاز آن اعلام خواهد شد.

گرچه اختصاص سهام عدالت به ۴.۷ میلیون نفر به تصویب مجلس رسیده و قانونا باید پرداخت شود برخی وزارتخانه‌ها هنوز با عرضه سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای سهام عدالت موافقت نکرده‌اند.

در حال حاضر حدود ۴.۷ میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی فاقد سهام عدالت هستند که باید به این افراد سهام تعلق بگیرد.

اختصاص سهام عدالت به جاماندگان بر اساس مصوبه سال ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی باید انجام می‌شد که این اقدام صورت نگرفت. در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز این موضوع گنجانده نشد. بنابراین نمایندگان مجلس این طرح را به صحن علنی بردند که با اختصاص سهام به جاماندگان موافقت شد. با این حال هنوز پس حدود دو سال این موضوع شکل اجرایی به خود نگرفته است.

پیگیری سهام عدالت و یارانه با کد ملی

سامانه سهام عدالت سامانه ای است که امکانات مختلفی را مربوط به سهام عدالت در اختیار افراد قرار می دهد. یکی از امکانات سامانه سهام عدالت این است که افراد می توانند از وضعیت سهام عدالت خود مطلع شوند و ارزش سهام اولیه خود را مشاهده کنند.یکی دیگر از قسمت های این سامانه سامانه فروش سهام عدالت می باشد. برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت افراد ابتدا باید به سامانه سهام عدالت وارد شوند و از طریق گزینه های موجود، صورت حساب سهام عدالت خود را مشاهده کنند. برای ورود به سایت سهام عدالت و پیگیری سهام عدالت خود می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

۱در یکی از مرورگرهای گوشی یا لپ تاپ خود سامانه سهام عدالت را جستجو کنید.

۲مانند تصویر زیر بر روی اولین سایتی که گوگل جستجو می کند که همان سایت سهام عدالت samanese.ir می باشد، کلیک کنید.

۳برای پیگیری سهام عدالت ، باید مانند تصویر زیر بر روی گزینه « ورود به سامانه » کلیک کنید.

۴حال تیک گزینه مربوط به «مطالب فوق را مطالعه کردم و می پذیرم» کلیک کنید و سپس بر روی ادامه بزنید.

۵در مرحله بعدی کد ملی خود را در کادر مربوطه وارد نمایید و کد امنیتی که در تصویر نشان داده شده است را تایپ کنید و در نهایت بر روی گزینه «ادامه» کلیک نمایید.

۶در این مرحله نام و نام خانوادگی خود را در بین موارد انتخاب کنید و بر روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

۷در این مرحله شما می بایست تیک مربوط به نام پدر خود را فعال کنید و در نهایت بر روی گزینه «ورود» کلیک کنید.

۸حال باید سال تولد خود را فعال نمایید و مجددا بر روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

۹حال نیاز است که شماره شناسنامه خود را در بین شماره شناسنامه های موجود انتخاب کنید و بر روی گزینه «ادامه» کلیک کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که شماره شناسنامه آن دسته از افرادی که شماره شناسنامه آن ها با شماره ملیشان به صورت یکسان می باشد، در سامانه به صورت خط تیره نشان داده می شود.

۱۰در مرحله نهایی، می بایست تمامی اطلاعات فردی خود را بررسی نمایید و در صورتی که مورد تایید شما بود، بر روی گزینه «تایید و ورود» کلیک کنید. لازم به ذکر است که اگر اطلاعات شما به درستی وارد یا انتخاب نشده بود، می توانید بر روی گزینه اصلاح کلیک کنید و مراحل اصلاح این اطلاعات را انجام دهید.

۱۱حال شما به سایت مربوط به سهام عدالت و پیگیری این سهام وارد شده اید، برای پیگیری سهام عدالت خود می توانید بر روی گزینه «صورت وضعیت دارایی سهام عدالت» کلیک کنید.

اطلاع از وضعیت سهام عدالت و یارانه

در روش قبلی شما می توانستید از طریق سایت سهام عدالت، ارزش اولیه سهام خود را مشاهده کنید. روش دیگری نیز برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت و مبلغ این سهام به صورت به روز وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد. در این روش امکان پیگیری سهام عدالت با کد ملی به صورت به روز و مشاهده دارایی سهام عدالت وجود خواهد داشت.

نکته بسیار مهم: قبل از اینکه این روش را برای پیگیری سهام عدالت با کد ملی توضیح دهیم، باید یک نکته ای را مربوط به این موضوع ذکر کنیم. دقت کنید که استفاده از این روش برای پیگیری سهام عدالت تنها زمانی امکان پذیر است که افراد در سامانه سهام عدالت samanese.ir روش سهام داری مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده باشند. بدیهی است که آن دسته از افرادی که این روش را برای استفاده از سهام عدالت انتخاب نکرده اند، نمی توانند از سایت زیر برای پیگیری سهام عدالت استفاده کنند.

ثبت نام سجام سهام عدالت

سامانه سجام www.sejam.ir قابلیت‌های مختلفی دارد. برای ثبت نام در سجام باید از طریق اولین لینک جدول این مطلب اقدام کنید. لینک sejam برای قابلیت‌های متعدد در جدول زیر آمده است:

سایت سجام برای ثبت نام https://profilesejam.csdiran.ir/session

سامانه بازیابی کد پیگیری سجام https://profilesejam.csdiran.ir/RecoveryTraceCode

لینک ویرایش اطلاعات قبلی سجام https://profilesejam.csdiran.ir/session

سامانه سجام سهام عدالت با سایت‌های بالا متفاوت است و برای دیدن پرتفو در زمان واریز سود به شما کمک خواهد کرد.

سامانه سجام یارانه بگیران چیست؟

سایت یا سامانه سجام www.sejam.ir مخفف عبارت “سامانه جامع اطلاعات مشتریان” است. ثبت نام در سجام و احراز هویت غیر حضوری در سجام (برای طی کردن روند نهایی ثبت نام)، لازمه‌ی دریافت سود سهام عدالت و ثبت نام در کارگزاری برای انجام معاملات بازار سرمایه است.

از سال ۹۷ به بعد، ورود سایت سجام و ثبت نام در آن به یکی از اصلی‌ترین مراحل وارد شدن به بازار سرمایه اعلام شد.

منظور از sejam.ir ثبت نام همان ثبت نام در سامانه سجام است که کاملا به صورت اینترنتی است و شامل ۲ مرحله اصلی زیر است:

ثبت نام در سایت Sejam.ir

احراز هویت سجام

بعد از ثبت نام در سامانه سجام یک کد پیگیری ۱۰ رقمی دریافت می‌کنید. چنانچه قبلا این کد پیگیری را دریافت کرده اما آن را فراموش کردید؛ می‌توانید از طریق لینک بازیابی کد پیگیری (که در جدول بالا آمده) اقدام کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه سجام بورس و سهام عدالت و یارانه

در کل، برای ثبت نام در سایت سجام می‌توانید از ۲ راه زیر استفاده کنید:

ثبت نام مستقیم در سامانه سجام: ابتدا اطلاعات خود را در این سامانه به آدرس sejam.ir ثبت کنید تا از طریق مراجع ذیصلاح راستی آزمایی شود.

ثبت نام سجام با سیگنال: اپلیکیشن سیگنال، خدمات احراز هویت الکترونیکی در سجام را به کاربران ارائه می‌دهد. با انتخاب گزینه “ثبت نام”، مستقیما وارد سایت سجام می‌شوید و مراحل آن را به صورت اینترنتی انجام می‌دهید.

همچنین، مراحل سجامی شدن و دریافت کد بورسی برای سرمایه گذاران به ترتیب است:

۱-ثبت نام در سامانه سجام

۲-احراز هویت سجام

۳-دریافت کد بورسی و ورود به بورس

فعلا، امکان ثبت نام در سامانه سجام سهام عدالت برای افراد جامانده اعلام نشده است. چنانچه مایل هستید تا از شرایط جاماندگان مطلع شوید، مطلب جاماندگان سهام عدالت را مطالعه کنید. (مرحله اصلی ثبت نام سهام عدالت، ثبت نام در سامانه ی سجام است. این روند بعد از اعلام زمان ثبت نام مجدد سهام عدالت از سوی دولت برقرار است.)

سامانه سجام خدماتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین استفاده از سامانه سجام مزایایی به دنبال دارد. مزایای استفاده از سامانه سجام چیست؟ خدمات و مزایای استفاده از سجام را در این بخش به تفصیل شرح می‌دهیم:

۱- دریافت کد بورسی (معاملاتی) و ورود با بازار بورس

همان‌طور که بالاتر هم گفته شد، اولین گام برای ورود به بورس و دریافت کد بورسی ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام است.

در واقع مزیت اصلی ثبت نام و احراز هویت در سجام sejam.ir همین دریافت کد معاملاتی و ورود به بازار بورس است. کد بورسی یا معاملاتی مانند کد ملی برای هر فرد یکتا است و تنها یک بار برای هر فرد حقیقی صادر می‌شود. با استفاده از خدمات احراز هویت غیرحضوری اپلیکیشن سیگنال به راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن می‌توانید کد معاملاتی خود را دریافت کنید و اولین گام برای ورود به بازار بورس را بردارید.

یارانه

۲- ویرایش سریع اطلاعات

با راه‌اندازی سامانه سجام، سرمایه‌گذاران برای تغییر اطلاعات خود نیازی به مراجعه به سازمان‌های مختلف ندارند. پیش از این، افراد برای تغییر اطلاعات خود مانند اطلاعاتی مثل نشانی محل سکونت، شماره تماس، شماره حساب بانکی و… در کارگزاری فعال خود، باید به سازمان‌های مختلفی مراجعه و این تغییرات را به تمامی نهادهای مرتبط و زیرمجموعه بازار سرمایه مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا کارگزاری‌ها اعلام می‌کردند.

۳- دسترسی به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

نکته: دقت کنید که دسترسی به خدمات درگاه ذینفعان بازار سرمایه منوط به ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام است.

سهامداران پس از احراز هویت و سجامی شدن می‌توانند به صفحه اختصاصی خود در درگاه یکپارچه ذی نفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.com مراجعه کرده و از خدمات متنوعی بهره ببرند.

ورود به سامانه سجام sejam.ir

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار، برای دریافت غیر حضوری، کد معاملاتی جهت آغاز فعالیت در بازار بورس و همچنین، نگهداری از اطلاعات شخصی سرمایه گذاران این بازار، سامانه سجام را راه اندازی نموده است.

سرمایه گذاران بازار سرمایه، ملزم به ثبت نام سجام از طریق سایت sejam.ir و احراز هویت از طریق این سامانه، می باشند. هزینه ثبت نام سجام، ۱۰ هزار تومان می باشد و مشتریان بازار بورس، به راحتی می توانند از طریق این سامانه، از خدمات بورسی بهره مند گردند.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار، جهت سهولت دریافت کد بورسی مشتریان این شرکت و آغاز فعالیت در بازار بورس و همچنین، نگهداری اطلاعات شخصی کاربران این بازار، سامانه سجام یا همان سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان را طراحی و راه اندازی نموده است.

سرمایه گذاران بازار سرمایه نیز می بایست پیش از آغاز فعالیت های خود د ر این بازار مالی، در سامانه سجام، به نشانی اینترنتی sejam.ir، برای دریافت کد پیگیری سجام ثبت نام نمایند و سپس، با استفاده از کد پیگیری ده رقمی سجام، جهت دریافت کد معاملاتی، فرآیند احراز هویت را انجام دهند.

بدون شک، راه اندازی سامانه سجام، مزایا فراوانی برای سرمایه گذاران بازار بورس و اوراق بهادار، کارگزاران و فعالان این بازار مالی، به همراه داشته است. از جمله این مزایا آن است که دیگر، برای ثبت نام در کارگزاری ها و دریافت کد بورسی، لزومی به مراجعه حضوری سرمایه گذاران، به شرکت های کارگزاری، نبوده و امکان ثبت نام در این سامانه، به صورت اینترنتی، فراهم شده است.

همچنین، سود حاصل از فروش سهام شرکت ها از جمله فروش سهام عدالت نیز برخلاف گذشته، بدون هیچ دغدغه ای، به حساب سرمایه گذاران واریز می شود. از سوی دیگر، متقاضیان می توانند با احراز هویت در سامانه سجام، برای توثیق سهام در سامانه وثیقه گذاری الکترونیک ستاره سمات و دریافت وام اقدام نمایند.

از جمله امکانات دیگری که سامانه سجام برای فعالین بازار سرمایه فراهم کرده آن است که در صورت تغییر اطلاعات، مانند تغییر نشانی، تلفن همراه و یا حساب بانکی، سرمایه گذاران می توانند به راحتی و به صورت اینترنتی، اقدام به ویرایش اطلاعات خود، در این سایت کنند.

احراز هویت سامانه سجام

پس از انجام تمامی مراحل ثبت نام و تکمیل فرآیند آن، در سامانه سجام، به فاصله ۲۴ ساعت، پیامک کد پیگیری سجام برای متقاضیان، ارسال می گردد. پس از دریافت کد پیگیری ثبت نام، افراد می بایست برای دریافت کد بورسی، فرآیند احراز هویت سجام را انجامدهند. برای انجام احراز هویت، دو روش کلی وجود دارد که در ادامه، توضیح داده شده است.

مراجعه حضوری به دفاتر خدمات پیشخوان دولت

در این روش، سرمایه گذاران می بایست متقاضیان پس از دریافت کد پیگیری ده رقمی سجام خود، به صورت حضوری به دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه کرده و با به همراه داشتن مدارک لازم برای دریافت کد بورسی و تکمیل فرم احراز هویت سامانه سجام، فرآیند احراز هویت را انجام دهند.

به صورت آنلاین از طریق سامانه سجام

در این روش، متقاضیان می توانند به راحتی از طریق بخش احراز هویت الکترونیکی سامانه سجام، سپس، طی کردن مراحل مربوط به فرآیند احراز هویت، به صورت اینترنتی، بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد به دفاتر خدمات پیشخوان دولت، احراز هویت سجام را جهت دریافت کد معاملاتی، انجام دهند.

مشمولان دریافت سود سهام عدالت به سامانه سجام مراجعه کنند

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان سهام عدالت که سود سهام سال مالی ۱۳۹۹ را دریافت نکرده‌اند، اطلاعات بانکی خود را ویرایش کنند.

در این اطلاعیه آمده است: این مشمولان باید برای درج و ثبت شماره شبای معتبر بانکی در سامانه سجام به آدرس https://www.sejam.i یا در سایت سهام عدالت به نشانی https://sahamedalat.ir مراجعه کنند تا سود سهام عدالت برای آنها واریز شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که علاوه بر شماره شبای نامعتبر، «حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت» از مهم‌ترین عللی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود.

بر اساس این، مشمولین سهام عدالتی که یکی از علل فوق شامل آنها می‌شود باید برای رفع و اصلاح این مغایرت‌ها اقدام کنند تا در مراحل آتی سود سهام عدالت به حساب این افراد واریز شود./

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها