برنامه دولت برای پرداخت کالا برگ الکترونیکی در سال آینده | پرداخت یارانه ویژه 2 میلیونی برای این خانوار

کد خبر: 1273217

معاون «رفاه و امور اقتصادی» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» گفت:کالا برگ الکترونیکی در سال آینده نیز توزیع خواهد شد آنهم به این دلیل که دولت بر روی سبد غذایی و سفره خانوارها و مردم متمرکز است و طرح های متعدد زیادی برای تقویت آن دارد.

برنامه دولت برای پرداخت کالا برگ الکترونیکی در سال آینده | پرداخت یارانه  ویژه 2 میلیونی برای این خانوار

علیرضا عسگریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در ارزیابی خود از روند اجرای طرح توزیع کالابرگ در کشور، گفت: موضوع کالابرگ الکترونیکی یکی از طرح های ایجاد شده روی پایگاه رفاه ایرانیان است.

کالا برگ الکترونیکی 61 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کالابرگ الکترونیکی 61 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است،ادامه داد:در راستای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی مسیر نسبتا طولانی را پشت سر گذاشتیم.

عسگریان با بیان اینکه طرح کالا برگ الکترونیکی 7 پایلوت داشت، تصریح کرد:  کالا برگ الکترونیکی ابتدا در یک استان و پس از آن در 3 استان اجرایی شد. همچنین ابتدا یک دهک و پس آن سه دهک مشمول دریافت کالابرگ شدند.

وی ادامه داد: در ادامه رقم تشویقی کالابرگ 80 هزار تومان و بعد به 120هزار تومان افزایش پیدا کرد و بعد از آن دهک چهار و پنج و در ادامه شش و هفتم هم اضافه شدند. از این رو وقتی کالا برگ مشمول هفت دهک شد، 61 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داد.

فرآیند کالا برگ الکترونیکی، انتخابی است

عسگریان با بیان اینکه فرآیند کالا برگ الکترونیکی، انتخابی است، تصریح کرد: مردم در این فرآیند هم می‌توانند کالابرگ استفاده کرده و هم یارانه خود را در محل دیگری مصرف کنند؛ هر فردی که 200 هزار تومان از یارانه خود را مصرف کند می تواند مشمول دریافت 120 هزار تومان یارانه تشویقی شود. در این شرایط فاصله تورمی آن جبران خواهد شد.

استقبال از کالابرگ الکترونیکی تا پایان سال به 25 درصد می رسد

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تاکنون میزان استقبال از طرح کالا برگ الکترونیکی چقدر بوده است،گفت: در دو ماه اخیر یک شیب جدی در زمینه بهره مندی از کالا برگ داشته ایم و به نظر بنده تا آخر سال به 20 الی 25 درصد استقبال دست پیدا خواهیم کرد.

کالا برگ الکترونیکی در سال آینده توزیع می شود/ طرح های متعدد برای تقویت امنیت غذایی مردم

عسگریان در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا کالا برگ الکترونیکی در سال آینده نیز توزیع خواهد شد و یا خیر؟ گفت: کالا برگ الکترونیکی در سال آینده نیز توزیع خواهد شد آنهم به این دلیل که دولت بر روی سبد غذایی و سفره خانوارها و مردم متمرکز است و طرح های متعدد زیادی برای تقویت آن دارد.

تشریح طرح «امنیت غذایی کودکان »

وی با بیان اینکه دولت درصدد ثبات در امنیت غذایی مردم است، ادامه داد: حتما باید طرح های دیگری در پایگاه رفاه ایرانیان در حوزه معیشت به اصطلاح ایجاد شوند و یکی از طرح های مد نظر قرار گرفته طرح امنیت غذایی کودکان است.

عسگریان با بیان اینکه 125 هزار کودک از  145 هزار کودک استحقاق دریافت این یارانه را دارند، بیان کرد: یک میلیون تومان در این طرح به ازای هر کودک جدای از یارانه و کالا برگ پرداخت می شود از این رو وقتی دو کودک در یک خانواده نیازمند تغذیه مضاعف باشند، دو میلیون تومان پرداخت خواهد شد. در این طرح به دهک یک تا پنج، یک میلیون تومان و به دهک شش و یا هفت ششصد هزار تومان پرداخت می شود.

مجلس همواره از طرح های مردمی دفاع کرده  تمام قد در کنار آن ایستاده است

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی همواره از طرح های مردمی دفاع کرده  تمام قد در کنار آن ایستاده است، ادامه داد: مجلس به خوبی می داند که امنیت غذایی مردم حائز اهمیت است  لذا اگر داده ها کافی و منابع مکفی در این بخش داشته باشیم،به واقع اصابت به هدف اقدامات بالا خواهد رفت./خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها