امیرعبداللهیان: حماس نابود شدنی نیست

کد خبر: 1273447

وزیر امور خارجه: توصیه می‌کنیم امریکا باید از بدعهدی دست بردارد و در مسیر مذاکراتی که پیشرفت خوبی داشت به نتایج پایبند باشند. حماس نابودشدنی نیست. امروز طرف های مذاکره کننده در انتظار پاسخ حماس هستند.

امیرعبداللهیان: حماس نابود شدنی نیست

وزیر امور خارجه در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سفرای خارجی مقیم ایران تاکید کرد که مقاومت فلسطین حذف شدنی نیست.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سفرای خارجی مقیم ایران با اشاره به دستاورد‌های انقلاب در دهه‌های گذشته گفت که با وجود اقدامات دشمنانه در اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، امروز دستاورد‌های بسیاری در بیش از ۴ دهه به‌دست آمده که جزو افتخارات ارزشمند مردم ایران است.

امیرعبداللهیان گفت: ما امروز در حوزه‌های محتلف، از فناوری‌های علمی تا توسعه مرز‌های دانش و همچنین حضور در فضا در سطح قابل قبول سخن می‌گوییم و توصیه مقام معظم رهبری و جناب آقای رئیس‌جمهور همواره بر ما در دستگاه دیپلماسی این است که دستاورد‌های ایران به همه دوستان ما و کشور‌های همسو در منطقه ما تعلق دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما از این که این دستاورد‌ها و فناوری‌ها و پیشرفت‌های بزرگ را به کشور‌های مسلمان منطقه، به همسایگان، کشور‌های همسو و سایر کشور‌هایی که مراوداتی با آن‌ها داریم واگذار کنیم دریغ نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به جنگ غزه گفت: بیش از چهار ماه از جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کرانه سپری شده است.

وی تصریح کرد: آن کسانی که جنگ افروزی کردند و گفتند تا زمانی که مقاومت و حماس نابود نشوند امروز از این‌که حماس یک ابتکار سیاسی را مورد بررسی قرار داده است و شروطی را پذیرفته ابر از خرسندی می‌کنند.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: از ابتدا اعلام کردیم جنگ راه‌حل نیست و مقاومت فلسطین حذف شدنی نیست؛ امروز طرف‌های مذاکره‌کننده در انتظار پاسخ حماس و مقاومت هستند.

 حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما بار دیگر همبستگی خود را با مقاومت فلسطین اعلام می‌کنیم و اطمینان داریم فروکش کردن جنگ و تنش‌ها در منطقه ریشه در حل مشکل فلسطین دارد؛ ایران ایده سیاسی و ابتکار دموکراتیک خود را در سازمان ملل به ثبت رسانده است.

میزان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها