تشویقی جدید دولت برای یارانه بگیران| شرایط افزایش ۲۲۰ هزار تومانی یارانه معیشتی | با این کد دستوری از میزان افزایش یارانه تان با خبر شوید

کد خبر: 1274555

یکی از خبرهای خوبی که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط صولت مرتضوی، وزیر تعاون، مطرح شد، افزایش اعتبار خرید کالابرگی از ۱۲۰هزار تومان تا سقف ۲۲۰هزار تومان بود. با این طرح که قرار است به مدت ۳ ماه اجرایی شود افراد یک سبد کالایی با قیمت ۷۴۳هزار تومان را به مبلغ یارانه خود خریداری می‌کنند.

تشویقی  جدید دولت برای یارانه بگیران| شرایط افزایش ۲۲۰ هزار تومانی یارانه معیشتی | با این کد دستوری از میزان افزایش یارانه تان با خبر شوید

اعتبار تشویقی که تا پیش از این یک پیش‌شرط برای خرید داشت و فرد باید ۲۰۰هزار تومان خرید می‌کرد تا مشمول یارانه تشویقی می‌شد نیز برداشته شد تا خانوار بدون اینکه اجباری به خرید ۲۰۰هزار تومانی داشته باشند، از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند. برداشته شدن این شرط روند اجرایی شدن طرح کالابرگ الکترونیکی را بهبود می‌بخشد، چراکه یارانه‌بگیرها دیگر مجبور نیستند حتما سقف خرید خود را به ۲۰۰هزار تومان برسانند تا اعتبار تشویقی دریافت کنند. نکته مهم‌تر اینکه به واسطه برداشته شدن این شرط، استقبال مردم از آن بیشتر می‌شود و تا پایان سال می‌توان شاهد رشد استقبال مردم از کالابرگ الکترونیکی بود.وزارت تعاون برای اینکه مردم از این طرح استفاده کرده و از دولت یارانه تشویقی دریافت کنند، راه‌ها را به‌خوبی هموار کرد.

یکی از اقدامات مهم مذاکره برای پیوستن سوپرمارکت‌ها و سکوهای اینترنتی به شبکه اعتباری این طرح بود. به شکلی که افراد بتوانند بدون خارج شدن از خانه، زمانی که سفارش اینترنتی را از سوپرمارکت‌ها یا سکوهای فروش اینترنت به ثبت می‌رسانند با استفاده از گزینه «پرداخت با کالابرگ الکترونیکی» پرداخت خود را انجام دهند.دومین قدمی که در همین مسیر به‌تازگی برداشته شد، افزایش سقف اعتبار تشویقی بود؛ به این صورت که اگر فردی در گذشته ۴۰۰هزار تومان یارانه دریافت می‌کرد، اگر این مبلغ را از فروشگاه‌های متصل به شبکه کالابرگ و از سبد ۱۱ قلم کالای ضروری خریداری کند،‌ می‌تواند یارانه خود را به بیش از ۶۰۰هزار تومان برساند. در گذشته در این سبد کالایی گوشت منجمد گوساله تعریف شده بود که اکنون گوشت گرم نیز به آن اضافه شده است.

نکته مهم طرح کالابرگ الکترونیکی این است که با هدف افزایش یارانه مردم و ترغیب آنها به خرید از سبد کالایی تعریف شده و آنها را در دریافت یارانه نقدی دچار هیچ مشکلی نمی‌کند و فرد با فراغ بال می‌تواند برای یارانه خود تصمیم بگیرد. کالابرگ آمده است تا یارانه افراد را به شکل مضاعف بالا ببرد.طرح جدید کالابرگ الکترونیکی که به طرح فجرانه شناخته می‌شود، همراه با یارانه نقدی به مدت سه ماه (تا اردیبهشت ۱۴۰۳) در حساب افراد شارژ می‌شود. اگر در هر ماه افراد از این طریق خرید کنند، یارانه مضاعف را دریافت می‌کنند اما اگر خریدی از طریق کالابرگ صورت نگیرد، یارانه آن ماه حذف می‌شود و فرد باید برای ماه دیگر خرید را انجام دهد تا یارانه مضاعف را دریافت کند.امکان استفاده از این یارانه به صورت کاملا ساده و در دسترس برای تمام مردم در دهک‌های درآمدی یک تا هفت جامعه وجود دارد و دولت از سرپرستان می‌خواهد حتما از این امکان استفاده کرده و تمام مبلغ یارانه مضاعف را در ماه برای خانواده خود هزینه کنند. وزیر تعاون و معاون امور اقتصادی وی بارها اعلام کرده‌اند برای شارژ اعتبار مضاعف در یارانه‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر میزان استفاده از این امکان افزایش یابد، باعث خرسندی مسوولان است.

بر اساس طرح کالابرگ الکترونیکی، اعتبار یارانه برای همه یارانه‌بگیران در دهک‌های اول تا هفتم جامعه است که ۶۱میلیون نفر را شامل می‌شود و آنها می‌توانند با مراجعه به بیش از ۲۰۰هزار فروشگاه، کالاهای موردنظر خود را خریداری کنند. مشمولان با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» می‌توانند فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت را شناسایی کرده و برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی به این مراکز خرید مراجعه و برای استعلام از مانده حساب کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.سبد کالایی که برای این طرح در نظر گرفته شده است ۷۴۳هزار و ۷۵۰تومان قیمت دارد. حجم کالاها به ازای هر فرد ۳ لیتر شیر کم‌چرب، پنیر ۴۰۰گرمی، ماست کم‌چرب دبه ۲.۵کیلویی، تخم مرغ یک‌کیلو، گوشت مرغ یک‌کیلو، روغن مایع یک بسته ۸۱۰گرمی، ماکارونی یک بسته ۷۰۰گرمی، برنج ۲ کیلو، قندوشکر یک کیلو، گوشت نیم کیلو است.افراد دهک‌های یک تا هفت درآمدی به واسطه طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند به بیش از ۲۰۰هزار فروشگاهی که در شبکه «شما» معرفی شده و اکنون فاصله فروشگاه‌های متصل به این شبکه تا منازل افراد حتی به ۵۰۰ متر رسیده است مراجعه کنند و از میان آن ۱۱قلم کالایی که در سبدی مشخص تعریف شده خرید ماهانه خود را انجام دهند و یارانه تشویقی نیز دریافت کنند.

به طور مثال یک خانواده ۵نفره در دهک‌های یک تا سه، مبلغ ۴۰۰هزار تومان به ازای هر عضو خانواده یارانه دریافت می‌کنند که میزان کل یارانه نقدی را به ۲میلیون تومان می‌رساند. اگر خرید این خانواده از طریق کالابرگ الکترونیکی و از طریق فروشگاه‌های اینترنتی یا فروشگاه‌های حضوری معرفی‌شده انجام شود، یارانه هر عضو خانواده می‌تواند تا سقف ۲۲۰هزار تومان افزایش یابد. از آنجایی که شرط سقف خرید ۲۰۰هزار تومانی نیز برداشته شده، کافی است فرد به فروشگاه متصل برود و یک بسته پنیر کم‌چرب بخرد و آن را با اعتبار کالابرگی خود پرداخت کند. یارانه آن پنیر به شکل آنی در حساب اعتباری او شارژ می‌شود. به همین صورت اگر خریدهای خود را ادامه دهد تا پایان ماه مشمول یارانه ۲۲۰هزار تومانی مضاعف برای هر عضو خانواده می‌شود./ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها