خبر مهم از طرح فجرانه یارانه ها | آخرین فرصت دریافت عیدی ۲۲ بهمن | با خرید کالابرگی یارانه نقدی قطع می شود؟

کد خبر: 1274735

همزمان با فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دولت از اجرای طرح فجرانه یارانه ها خبر داد.

خبر مهم از طرح فجرانه یارانه ها | آخرین فرصت دریافت عیدی ۲۲ بهمن | با خرید کالابرگی یارانه نقدی قطع می شود؟

مجید ظفری پور با اشاره به عیدی ۲۲ بهمن گفت: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی باهدف حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر اجرا شد و افرادی که تمایل دارند از مزایای این طرح استفاده کنند، تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ فرصت دارند.

وی با بیان اینکه استفاده از یارانه کالابرگ الکترونیکی تا پایان هرماه امکانپذیر است، افزود: استفاده از یارانه برای خرید کالاهای اساسی سلیقه‌ای است و اجباری وجود ندارد.

به نقل از صداوسیما ظفری پور با اشاره به اینکه فقط ۷ دهک اول جامعه می‌توانند از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، ادامه داد: اگر فرد یارانه بگیر تمایل داشته باشد یک ماه از این طرح استفاده کنند و ماه‌های دیگر یارانه خود را به صورت نقدی استفاده کند، خللی در دریافت یارانه به وجود نمی‌آید و سبب قطع یارانه نقدی نمی‌شود.

به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان؛ در این طرح خانوارهای یارانه بگیر تا دهک ۷ می‌توانند کالاهایی شامل؛ شیر کم چرب بطری، پنیر یو اف، ماست کم چرب، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله را در طرح فجرانه خریداری کنند.

گفتنی است؛ در طرح فجرانه، همه خانوار یارانه بگیر دهک‌های اول تا هفتم به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی دریافت می‌کنند./ خبرآنلاین

جزئیات استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان جزئیات مربوط به استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی را تشریح کرد.

فرزاد پیشکاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار داشت: تمامی خانوار‌های دهک‌های اول تا هفتم، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار بسته تشویقی برای خرید ۱۱ قلم کالا دریافت می‌کنند.

وی گفت: استفاده از یارانه کالابرگ الکترونیکی تا پایان هرماه امکانپذیر است

پیشکاری با اشاره به اینک برای استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی را اردیبهشت ماه سال آینده فرصت باقی است، افزود: استفاده از یارانه برای خرید کالا‌های اساسی سلیقه‌ای است و اجباری وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: اگر فرد یارانه بگیر تمایل داشته باشد یک ماه از این طرح استفاده کنند و ماه‌های دیگر یارانه خود را به صورت نقدی استفاده کند، خللی در دریافت یارانه به وجود نمی‌آید و سبب قطع یارانه نقدی نمی‌شود.

 به گفته پیشکاری در این طرح خانوار‌های یارانه بگیر تا دهک ۷ می‌توانند کالا‌هایی شامل؛ شیر بطری، پنیر، ماست، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله را در طرح فجرانه خریداری کنند./ باشگاه خبرنگاران

واریز 880 هزار تومان یارانه نقدی مضاعف برای این دهک ها

طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ بند (د) تبصره ۱۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر شش ماه یک بار دهک درآمدی خانوارها را به‌روزرسانی کند و براساس رفتار مالی افراد و شاخص‌های مختلف رفاهی تغییرات حاصل می‌شود.

بر این اساس، دهک‌های درآمدی از بعد خانواری خارج و به صورت «نفری» دهک‌بندی می‌شوند تا فاصله دهک‌ها رُند و ساده شود. در گام دوم نیز آنها به صورت «صدک» آورده می‌شوند تا تحلیل بین دهک‌ها ریزتر و دقیق‌تر بررسی شوند؛ از همین رو هر دهک درآمدی تبدیل به ۱۰ قسمت و صدک می‌شود. با اجرای صدک‌بندی، ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی یارانه‌بگیر (حدود ۸۰ میلیون ایرانی) در این چرخه صدک‌بندی می‌چرخند.

در روزهای اخیر مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام کرد که بر مبنای اجرای صدک‌بندی ۶۰ هزار خانواری که در صدک ۹۹ و ۱۰۰ قرار داشتند از دریافت یارانه حذف و ۶۰ هزار خانوار جدید دارای صدک پایین مشمول دریافت یارانه شدند

صدک‌بندی باعث کوچک‌تر و راحت‌تر شدن تحلیل‌ها خواهد شد و اینگونه امکان دارد فردی در دهک سوم باشد، اما در صدک ۳۹ قرار گیرد و یا فرد دیگری در صدک ۳۱ باشد؛ هر چند هر دوی این افراد در دهک سوم قرار دارند اما صدک آنها فرق دارد.

استعلام از طریق کد ملی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای فهم این موضوع است و افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند.

با توجه به اینکه اعتراض مردم کماکان به مبالغ یارانه‌ای به قوت خود باقی است، دریافتن این موضوع که افراد به کدام دهک درآمدی تعلق ...

با توجه به اینکه اعتراض مردم کماکان به مبالغ یارانه‌ای به قوت خود باقی است، دریافتن این موضوع که افراد به کدام دهک درآمدی تعلق دارند حائز اهمیت است.

استعلام از طریق کد ملی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای فهم این موضوع است؛ برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها