یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید

واریز هدیه معیشتی دولت برای این دهک ها | این خانوارها همراه با یارانه ۱۲ قلم کالای اساسی تشویقی بگیرند

کد خبر: 1274829

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: خانوارها می‌توانند جدا از مبلغ یارانه، ۱۲ قلم کالای اساسی از دولت دریافت کنند.

واریز هدیه معیشتی دولت برای این دهک ها | این خانوارها همراه با یارانه ۱۲ قلم کالای اساسی تشویقی بگیرند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: خانوارها می‌توانند جدا از مبلغ یارانه، ۱۲ قلم کالای اساسی از دولت دریافت کنند.

فرزاد پیشکاری در پاسخ به این سؤال که جزئیات طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی را تشریح فرمائید؟ اظهار داشت: این طرح از 17 بهمن جاری در سطح استان آغاز شده و تا 17 اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تمام خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم، 2 میلیون و 200 هزار ریال اعتبار بسته تشویقی برای خرید 11 قلم کالا دریافت می‌کنند، افزود: این طرح شامل افرادی می‌شود که کالا برگ استفاده کنند به طوری‌که دهک‌های اول تا سوم که قبلاً 120 هزار تومان بسته تشویقی می‌گرفتند اکنون از سوی دولت به 220 هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: افرادی که شامل دهک یک تا 3 هستند، هر ماه 400 هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که می‌توانند با بسته تشویقی 220 هزار تومان، هر فرد 620 هزار تومان و دهک‌های 4 تا 7 که 300 هزار تومان دریافت کرده همراه با بسته تشویقی 520 هزار تومان کالا برگ؛ 11 قلم کالای اساسی خریداری کنند.

مردم برای دریافت کالا برگ‌ به کجا مراجعه کنند؟

وی با بیان اینکه استفاده از یارانه کالابرگ الکترونیکی تا پایان هرماه امکان‌پذیر است، عنوان کرد: طرح خرید کالاهای اساسی سلیقه‌ای است و اجباری وجود ندارد. هر کسی به دلخواه خود می‌تواند پول نقدی یا اقلام اساسی دریافت کند. اگر فرد یارانه‌بگیر هم تمایل داشته باشد یک ماه از این طرح استفاده کند و ماه‌های دیگر یارانه خود را به صورت نقدی استفاده کند، خللی در دریافت یارانه به وجود نمی‌آید و سبب قطع یارانه نقدی نمی‌شود.

پیشکاری در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم که مردم برای دریافت این کالا برگ‌ها به کجا مراجعه کنند؟ توضیح داد: 4700 فروشگاه، مغازه و مراکز توزیع در سطح استان برای برخورداری شهروندان از این طرح و دریافت‌ 12 قلم اساسی فعال شده است، مردم می‌توانند «برنامه کاربردی شما» - شبکه ملی اطلاعات را از روی گوشی‌های اندروید خود نصب کرده تا پس از ثبت آدرس محل سکونت، نزدیک‌ترین آدرس فروشگاه محل زندگی خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این طرح دولت به منظور ارتقای معیشتی خانوارها در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح خانوارهای یارانه‌بگیر تا دهک 7 می‌توانند کالاهایی شامل شیر بطری، پنیر، ماست، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله را در طرح فجرانه خریداری کنند.

حمایت یک میلیونی دولت از کودکان زیر 5 سال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود از حمایت دولت از کودکان زیر 5 سال خبر داد و افزود: خانوارهایی که فرزندانشان دچار رشد اختلالی هستند، توسط مراکز درمانی و بهداشتی شناسایی و به وزارت تعاون و در استان‌ توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ادراه کل کار معرفی شده و وسع‌سنجی می‌شوند.

وی افزود: در قالب اجرای این طرح خانوارهای دهک یک تا 3 جدا از یارانه، به ازای هر فرزند یک میلیون تومان و دهک‌های 4 تا 7 به ازای هر کودک 600 هزار تومان از دولت کمک برای تهیه ویتامین و نیازمندی فرزندانشان دریافت می‌کنند.

پیشکاری اعلام کرد: تاکنون2450 کودک دچار اختلالات رشدی در سطح استان شناسایی شده و در دهک‌های 1 تا 3 همراه با میزان یارانه هر فرد، 1620 هزار تومان در مجموع در ماه دریافت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در پاسخ به این سؤال که این طرح چند مرحله اجرا می‌شود؟ اظهار کرد: فعلاً این طرح در یک مرحله و 4 ماه تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد، ادامه یا افزایش آن در اختیارات استان نیست و در اختیار دولت و کشوری است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها