همه چیز درباره یارانه معیشتی فجرانه| با این کد دستوری اعتبار یارانه تان را چک کنید

کد خبر: 1275331

فارغ از واریز یارانه بهمن ماه، بسیاری از مردم این روزها به دنبال جزییات طرح کالابرگ الکترونیک هم برای مردم به یک دغدغه تبدیل شده است که به بررسی جوانب این امر خواهیم پرداخت.

همه چیز درباره یارانه معیشتی فجرانه| با این کد دستوری  اعتبار یارانه تان را چک کنید

به گزارش اقتصادنیوز، همزمان با واریز یارانه بهمن ماه، طرح یارانه تشویقی فجرانه به صورت کالابرگ الکترونیکی هم اجرا شده است و همین موضوع باعث شده است تا ابهامات زیادی در ذهن بسیاری از مشمولان این طرح و حتی متقاضیان شکل بگیرد.

از جمله موضوعاتی که بسیاری برایشان سوال شده است، چگونگی اطلاع از جزئیات دهک بندی یارانه هاست، موضوعی که بسیار ساده و با چند راه حل می توان به آن رسید.

نحوه اطلاع از دهک بندی یارانه خانوار

در قدم اول با استفاده از کد دستوری (#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*) از اینکه از یارانه برخوردار است یا خیر مطلع شوید. در صورت پاسخ مثبت می توانید به سامانه حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir  مراجعه کنید. با ورود به سامانه دهک بندی خانوار امکان بررسی و پیگیری واریز یارانه معیشتی برای متقاضیان وجود دارد.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان گفت: اگر برخی خانواده ها به دهک شان اعتراض داشته باشند، می توانند به سامانه حمایتی ما مراجعه کنند هم دهکشان را ببینند و هم اعتراض شان را ثبت کنند

همچنین در سامانه جدید دهک بندی یارانه به نشانی hemayat.mcls.gov.ir افراد می‌توانند با وارد کردن شماره ملی خود، مراحل نام نویسی در سامانه حمایت دهک بندی با کد ملی را انجام دهند.

همچنین در یکی دیگر از روش های استعلام دهک خانوار، می توانید از طریق شماره گویا اقدام کنید و براین اساس باید بدین شکل عمل کنید: استعلام دهک خانوار از طریق شماره گویا برای استفاده از این روش باید ابتدا با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید. سپس کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن شان را وارد کنید. به این ترتیب میتوانید از دهک خود مطلع شوید.

در نهایت هم فارغ از تمامی این روش ها در صورتی که می خواهید به دهک بندی خود اعتراض بزنید و نحوه آن را نمی دانید می توانید به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.

آیا کالابرگ دهه فجر از یارانه کم می شود؟

اما نکته جالب توجه که برای بسیاری در این مدت برایشان سوال شده است، تاثیر کالابرگ فجرانه بر یارانه است و بسیاری می خواهند بدانند که آیا کالابرگ دهه فجر از یارانه کم می شود؟ پرسشی که علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در مصاحبه با رادیو به ارائه توضیحاتی در این باره پرداخته است و با تکذیب آن گفت: خبرهایی همچون حذف سه دهک و.. شایعه است، ما بعد از دو سال در ماه گذشته، داده ها و اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان را بروزرسانی کردیم، یارانه هیچ عزیزی در این ماهی که هستیم حذف نشده است.

یارانه معیشتی فجرانه و مشکلات یارانه بگیران

در نهایت اما به نظر می رسد چندان هم وضعیت پاسخگویی و اطلاع رسانی درباره طرح کالابرگ فجرانه، مطلوب نیست. براساس آنچه خبرگزاری صداوسیما منتشر کرده است، با وجود آ«که مسئولان دولتی اخیرا از واریز یارانه معیشتی فجرانه خبرداده اند و چند شماره تماس برای پیگیری و راهنمایی برای اطلاع از نحوه استفاده از این یارانه اعلام کرده اند اما برخی از شهروندان از پاسخگو نبودن این شماره ها گلایه دارند.

خبرگزاری صداوسیما متن یک شهروند خبرنگار را به این شرح منتشر کرده است: «لطفا در مورد این یارانه معیشتی فجرانه پیگیری فرمایید که اصلا معلوم نیست، دو شماره هم داده شده که پاسخگو نیستند و معلوم نیست این اعتبار کجا دیده می شود.»

کد دستوری اطلاع از اعتبار یارانه طرح فجرانه

همچنین شما می توانید برای اطلاع از جزئیات طرح فجرانه از یک کد دستوری استفاده کنید. کالا‌ها در فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی توزیع می‌شود و کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده را برای کالا برگ به شما نشان می‌دهد.

در قالب طرح فجرانه، در این مرحله جدید کالابرگ بین خانواده‌های دهک یک تا هفت توزیع می‌شود و این کالابرگ ارتباطی به یارانه‌های نقدی مردم ندارد./ اقتصاد نیوز

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها