وام | وام فوری با کارت ملی | وام فوری بدون ضامن | وام فوری قرض الحسنه | وام یارانه

ثبت نام وام بلاعوض ویژه شعبانیه به دهک های 1 تا 5 آغاز شد | شرایط ثبت نام وام 30 و 150 میلیونی با ضمانت حساب یارانه

کد خبر: 1275509

دور جدید ثبت نام وام بلاعوض و وام قرض الحسنه دولت برای یارانه بگیران آغاز شد.

ثبت نام وام بلاعوض ویژه شعبانیه به دهک های 1 تا 5 آغاز شد | شرایط ثبت نام وام 30 و 150 میلیونی با ضمانت حساب یارانه

خبرنگار شکیبا بقال زاده:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان از پرداخت ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بلاعوض به دانشجویان تحت پوشش امداد استان خبر داد.

جلال شیخ‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر ۳۸ هزار دانش‌آموز، ۳ هزار و ۲۰۳ دانشجو  و ۷۸۰ نفر نخبه و استعداد برتر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی‌(ره) لرستان هستند.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات به دانشجویان تحت پوشش امداد لرستان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان بیان کرد: همچنین ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به دانشجویان تحت پوشش امداد لرستان پرداخت شده است.

شیخ‌پور به کمک‌های پرداخت شده به دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: ۸ هزار و ۶۹۰ پک لوازم‌التحریر و ۴۹۳ تبلت به این افراد از سوی کمیته امداد لرستان اعطاء شده است.

وی بیان کرد: همچنین یک‌هزار و ۵۳۰ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش به یکی از موسسات آموزشی معرفی و ۹۵۰ میلیون تومان به قبولین تیزهوشان و نمونه دولتی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان به کمک‌های پرداخت شده به نخبگان تحت حمایت کمیته امداد اشاره و تصریح کرد: ۲  میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۲۷۷ میلیون تومان کمک بلاعوض به نخبگان استان نیز کمک شده است.

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات غیردولتی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به منظور تأمین مسکن مددجویان این سازمان پرداخت خواهد شد.

این کمک در قالب طرح تأمین مسکن است و به اشکالی چون خودمالکی، خریداری‌شده، مسکن ملی یا مسکن مهر قابل پرداخت است و مددجویان برای دریافت این مبلغ باید سند شش‌دانگ ملک را که به نام خودشان است، ارائه دهند. همچنین مددجویان باید توجه داشته باشند ملک خریداری شده نباید بیش از ۲۰ سال عمر داشته باشد و البته از بستگان درجه یک نیز خریداری نشود.

خالدی اضافه کرد: در پرداخت این مبلغ تاکنون مشکلی نداشته‌ایم و محدودیتی هم در شدت معلولیت متقاضیان قائل نشده‌ایم تا همه افراد واجد شرایط بتوانند از این کمک استفاده کنند.

وی خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۱۷ مورد کمک بلاعوض تأمین مسکن پرداخت شده است که مبلغ ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود.

خالدی همچنین متذکر شد: در کنار طرح یادشده، سازمان بهزیستی کشور طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان، برای خانواده‌های دارای ۲ معلول یا بیشتر، تسهیلات ویژه‌ای در نظر دارد؛ بدین منظور در مسکن شهری مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان و در مسکن روستایی ۱۵۰ میلیون تومان به متقاضیان کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد، در حال حاضر، ۲۴۰ مورد پرداخت انجام شده است که ۱۴۰ مورد مسکن شهری و ۱۰۰ مورد نیز مسکن روستایی بوده است.

وام بلاعوض 30 میلیون تومانی دولت به این خانوارها

مدیرعامل مرکز نیکوکاری دانشگاه‌های استان کردستان، اهم فعالیت‌های این مرکز را در سه ماهه پاییز ۱۴۰۲ تشریح کرد.

غلامحسن نورعلی مدیرعامل مرکز نیکوکاری دانشگاه‌های استان کردستان مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: در طی سه ماهه گذشته در راستای کمک به نیازمندان فعالیت‌های متعددی صورت گرفت که از اهم آن‌ها می‌توان به اهدا وام بلاعوض سی میلیبون تومانی به این خانواده‌ها نام برد.

وی افزود: اهدا دو تخته فرش ۹ متری توسط خیر به خانواده مددجویان در محلات غفور و نایسر، بازدید از زنان سرپرست خانوار و اهدا بسته‌های کمک معیشتی گوشت و برنج، واریز وام های ۳۰ میلیون تومانی بلاعوض جهت کارآفرینی خانواده‌های نیازمند، تهیه وسایل فرش بافی و ویزیت و کنترل بیماری نیازمندان به صورت رایگان توسط از اهم فعالیت‌های این مرکز در پاییز سال جاری بوده است.

نورعلی یادآور شد: شناسایی نیازمندان از طریق معرفی مردم و بازدید میدانی توسط کارشناسان این مرکز صورت می‌گیرد.

وی در پایان از همکاری و مساعدت خیرین نهایت تشکر را کرد و از سایر خیرین استان دعوت کرد با اهدای کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود به این مرکز یاریگر نیازمندان باشند.

عباس علوی، اظهار داشت: تسهیلات قرض‌الحسنه به بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزی، روستاییان و عشایر پرداخت می شود که سقف این تسهیلات قرض‌الحسنه بدون ضامن به میزان ۱۵۰ میلیون ریال به مستمری بگیران پرداخت می‌شود.

وی گفت: از ۱۸۱ هزار نفر جمعیت واجد شرایط روستاییان، کشاورزان و عشایر این استان ۸۳ هزار نفر زیر پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند و در حال حاضر ۴۶ درصد جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در این استان زیر پوشش بیمه قرار دارند.

تصریح کرد: مزایای عضویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر را پرداخت مستمری، بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگی از جمله مزایای صندوق بیمه عنوان کرد و گفت: محدودیتی در پوشش بیمه‌ای متقاضیان به غیر از سن ۱۸ تا ۵۰ سال وجود ندارد.

در این گزارش درباره وام ضروری بازنشستگان کشوری و سایت بازنشستگان کشوری www.cspf.ir بیشتر بخوانید.

وام بازنشستگان از جمله وام‌هایی است که با درصد پایین و بازپرداخت بالا توسط بانک‌های رفاه و صادرات به متقاضیان بازنشسته تعلق می‌گیرد. وام ضروری بازنشستگان یا وام بازنشستگان کشوری به صورت هر ساله به درخواست کنندگان این وام داده می‌شود.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی

وام بازنشستگان ۴ درصد کارمزد دارد و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است. وام ضروری بازنشستگان به افرادی که در ارگان‌های دولتی بازنشسته شدن تعلق می‌گیرد.

ابتدا می بایست وارد سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، به نشانی اینترنتی vaam.kabtatamin.ir شوید. سپس، گزینه ثبت نام وام را از بالای صفحه، انتخاب نمایید. لازم به ذکر است ثبت نام این وام در مرحله جدید از ۲۰ تا ۳۰ آبان ماه بوده و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام وام بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی آغاز شد. نحوه ثبت‌نام وام بازنشستگان و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعلام شد. وام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری به بازنشستگان واجد شرایط پرداخت می‌شود. ثبت‌نام وام بازنشستگان به شکل غیرحضوری انجام می‌شود

شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان، دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

طبق این گزارش، برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران ساکن در تمام شهرستان‌های کشور در این مرحله از پرداخت تسهیلات، براساس تعداد مستمری‌بگیران هر شهرستان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده که در صورت ثبت‌نام بیش از سهمیه در نظر گرفته شده، افراد از طریق قرعه‌کشی انتخاب و به بانک رفاه کارگران جهت دریافت وام معرفی می‌شوند و افرادی که در این مرحله در صورت داشتن شرایط، موفق به دریافت تسهیلات مذکور نمی‌شوند، در مراحل بعدی که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد، مجدداً می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین اعلام کرده است بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیاز به مراجعه به هیچ مجموعه‌ای ندارند و درخواست خود را صرفاً باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق درگاه معرفی شده ثبت کنند و در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

سایت ثبت نام ۳۰ میلیون وام بازنشستگان

سایت ثبت نام وام ۳۰ میلیونی وام بازنشستگان به آدرس الکترونیکی https://eservices.cspf.ir/Auth-api/auth/login است برای ورود به سایت ثبت نام وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان برر وی لینک زیر کلیک کنید.

اقساط و سود وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

مبلغ وام ضروری بازنشستگی ۱۴۰۲ ؛ ۳۰ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه است. سود وام بازنشستگان ۴ درصد اعلام شده است.

شرایط ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که از طریق حساب بانک صادرات حقوق بازنشستگی یا مستمری می‌گیرند. همچنین ثبت نام در سامانه وام بازنشستگان به معنای دریافت وام نیست. بلکه بعد از ثبت نام وضعیت متقاضیان گرفتن این تسهیلات بررسی می‌شود و سپس نتایج اعلام خواهد شد.

متقاضیانی که کمترین میزان وام و تسهیلات تسویه‌نشده را داشته باشند، از سایر تسهیلات صندوق بازنشستگی استفاده نکرده‌اند و همچنین کمترین حقوق دریافتی را دارند در الویت دریافت وام بازنشستگان ۱۴۰۲ قرار می گیرند.

درباره وراث صغیر و محجور، اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران درهنگام دریافت وام باید ارائه شود.

ثبت نام برای گرفتن وام در صندوق بازنشستگی کشوری لزوما به معنای پرداخت تسهیلات نخواهد بود.

فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می‌تواند از وام استفاده کند.

وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف می‌شوند، مجاز به ثبت‌نام نیستند.

متقاضی باید پس از دریافت «فرم تعهد وراث» و تکمیل آن توسط سایر وراث، فرم مذکور را به همراه کارت ملی و شناسنامه وراث دیگر برای تأیید به مدیریت‌های استانی تحویل بدهد.

بازنشستگان و موظفین محترم مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با توجه به شرایط و ضوابط زیر اقدام به ثبت درخواست وام ضروری خود نمایند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط ، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز می گردد.

شرایط دریافت وام بازنشستگان کشوری

داشتن حداقل ۶۰ ماه سابقه پرداخت حق بیمه

عدم دریافت وام ضروری در سال ۱۴۰۱

نداشتن تعهد معوق در صندوق بازنشستگی کشوری

نداشتن سابقه چک برگشتیبازنشستگان

نداشتن سابقه محکومیت کیفری

مراحل ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

مراحل ثبت نام به شرح زیر است:

وارد درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری شوید.

شماره دفترکل، شماره ملی و شماره حساب بانک صادرات خود را وارد کنید.

کد امنیتی را وارد کنید.

پس از ثبت نام، درخواست شما بررسی شده و در صورت واجد شرایط بودن، مبلغ وام به حساب شما واریز می‌شود.

نکات مهم در ثبت نام وام بازنشستگان کشوری

برای ثبت نام، حتماً از آخرین نسخه مرورگر خود استفاده کنید.

در صورت بروز مشکل در ثبت نام، با مرکز خدمات تلفنی صندوق بازنشستگی کشوری به شماره ۰۲۱-۸۸۹۲۱۰۰۰ تماس بگیرید.

در سال ۱۴۰۲، وام ضروری بازنشستگان کشوری برای اولین بار به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

این افزایش مبلغ وام، با هدف کمک به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران در تامین هزینه‌های ضروری زندگی انجام شده است.

وام ضروری بازنشستگان کشوری، با کارمزد سالیانه ۴ درصد پرداخت می‌شود.

بازپرداخت اقساط وام ضروری بازنشستگان کشوری، در طی ۳۶ ماه انجام می‌شود.

سایت بازنشستگان کشوری، سامانه ای است که با هدف ارائه خدمات غیر حضوری و اطلاع رسانی به بازنشستگان کشور راه اندازی شده است.گواهی کسر از حقوق بازنشستگان، نامه ای است که از سوی مرجع صلاحیت دار و سازمانی که فرد، بازنشسته آن است، صادر می گردد و به عنوان یکی از مدارک دریافت وام و تسهیلات یا ضمانت از دریافت این امور، به نهاد مورد نظر، نظیر بانک ها، ارائه می گردد تا اگر فرد، از باز پرداخت اقساط، امتناع نمود، بشود با آن گواهی، نسبت به دریافت اقساط از حقوق بازنشستگی ضامن یا وام گیرنده، اقدام کرد.

افرادی که قصد استفاده از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری را دارند، می توانند به سایت www.cspf.ir وارد شوند و از خدمات این سایت استفاده کنند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد این صندوق برای کلیه بازنشستگان در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در خصوص ورود به سایت بازنشستگی کشوری، درگاه خدمات الکترونیکی کانون بازنشتگان، دانلود اپلیکیشن صبا صندوق بازنشستگان کشوری​ و امکانات ارائه شده در سایت cspf ارائه شده است./ اندیشه قرن

 

۳۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها