شرط شارژ یارانه تشویقی خانوار های یارانه بگیر |حذف یارانه نقدی با دریافت یارانه تشویقی صحت دارد؟

کد خبر: 1276266

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعتبار یارانه فجرانه مختص همان ماه است و قابل انتقال به ماه‌های بعد نیست.

شرط شارژ یارانه تشویقی خانوار های یارانه بگیر  |حذف یارانه نقدی با دریافت یارانه تشویقی صحت دارد؟

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعتبار یارانه فجرانه مختص همان ماه است و قابل انتقال به ماه‌های بعد نیست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای عسگریان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح فجرانه مانند همان طرح‌های قدی می‌است، گفت: در این طرح از ۱۷ تا ۲۰ بهمن ماه اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی برای هر یک از افراد خانوار در نظر گرفته شده و مردم می‌توانند تا ۲۰ اسفندماه از این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی مورد نظر اقدام کنند.

او افزود: در صورتیکه تا پایان مهلت یک ماهه اعتبار در نظر گرفته شده هزینه نشود مبلغ مانده اعتبار حذف و در بیستم ماه بعد دور بعدی اعتبار برای خانوار شارژ می‌شود.

عسگریان گفت: طرح فجرانه ۳ ماهه (از ۲۰ بهمن ماه تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) است و در هر بار شارژ مردم یک ماه فرصت دارند برای خرید کالاها اقدام کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هم اکنون ۲۲۰ هزار فروشگاه اعم از زنجیره ای، اینترنتی و فروشگاه‌های مواد غذایی به سامانه شما متصل هستند و مردم می‌توانند خرید خود را ازا این فروشگاه‌ها انجام دهند.

تکذیب شایعه حذف یارانه‌ نقدی با دریافت یارانه تشویقی

معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخی شایعات درباره حذف یارانه‌ در صورت دریافت یارانه مضاعف تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا عسگریان در این باره بیان کرد: یارانه که از سالهای گذشته پرداخت می‌شود سرجای خودش است و اعتبار آن در بودجه ۱۴۰۳ هم دیده شده است.

وی افزود: یارانه مضاعف تشویقی در ابتدا ۸۰ هزار تومان تعریف شده بود اما پس از آن به ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافت و اکنون هم به ۲۲۰ هزار تومان رسیده است این در حالیست که با دریافت یارانه مضاعف، حتی احتمال حذف یارانه اولیه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ما یک یارانه با ثبات داریم که یارانه اولیه است و یک یارانه مضاعف داریم که با شیبی در چند مرحله افزایش یافته است و در صورت خرید ۱۱ قلم کالا از سبد تعریف شده به ازای هر فرد ۲۲۰ هزار تومان به صورت غیرنقدی پرداخت می شود.

عسگریان در ادامه با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک نسبت به گذشته تفاوت‌هایی دارد که مورد استقبال واقع شده است، گفت: شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر برداشته شده و مبلغ یارانه تشویقی به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: مابه‌التفاوت هر کالای تعریف شده در سبد ۱۱قلمی، به افراد پرداخت می‌شود. به طور مثال وقتی افراد پنیر خرید می‌کنند مابه‌التفاوت همان کالا نسبت به قیمت مبنای سال ۱۴۰۱ به افراد پرداخت می‌شود. تنها جایی که اعتبارات به صورت چرخشی است، میان سه قلم پنیر، شیر و ماست است. یعنی همه مبالغ یارانه مربوط به حوزه لبنیاتی را می‌توانند فقط شیر یا ماست بگیرند و مابقی به ازای هر کالا اعتبار جداگانه دارد و مابه‌التفاوت و تورم آن جدا پرداخت می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها