یارانه معیشتی| زمان واریز یارانه معیشتی | یارانه معیشتی مرداد ۱۴۰۲

فوری/ واریز یارانه معیشتی 800 هزارتومانی بحساب مردم از همین الان | عیدانه دولت برای یارانه بگیران در شب نیمه شعبان واریز شد

کد خبر: 1276833

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم یارانه معیشتی جدید خبر داد.

فوری/ واریز یارانه معیشتی 800 هزارتومانی بحساب مردم از همین الان | عیدانه دولت برای یارانه بگیران در شب نیمه شعبان واریز شد

خبرنگار شکیبا بقال زاده: «علیرضا عسگریان» معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر کار گفت: شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا، امروز شنبه ۵ اسفندماه، به حساب یارانه سرپرستان خانوار مشمول واریز می‌شود. 

وی گفت: شارژ اول این طرح در پنجم دی‌ماه سال‌جاری برای بالغ بر ۲۲ هزار مادر دارای فرزند زیر دو سال در ۸ استان کم‌برخوردار انجام شده و شارژ مراحل دوم و سوم این طرح نیز برای حدود ۲۳ هزار مادر مشمول به ترتیب در روزهای پنجم بهمن‌ماه و پنجم اسفندماه صورت گرفت.

عسگریان افزود: سبد غذایی رایگان در این طرح مشتمل بر اقلام معین و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان(شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات و غلات) است و در بستر کالابرگ الکترونیکی با شارژ حساب یارانه سرپرستان خانوار با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی اجرا می‌شود. اگر خانواده ای دارای 2 فرزند با شرایط ذکر شده باشند امشب مبلغ 800 هزارتومان به حسابشان واریز خواهد شد.

معاون وزیر رفاه اجتماعی یادآور شد: اعتبار کل طرح حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که به‌طور ماهیانه و به مدت ۶ ماه در بستر کالابرگ الکترونیکی به ۲۷ هزار مادر مشمول(۲۲ هزار مادر شیرده) اختصاص خواهد یافت.

گفتنی است، این طرح در راستای اجرای ماده(۲۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هدف حمایت از مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در دهک یک درآمدی در هشت استان؛ ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، خراسان‌جنوبی و شمالی، با اولویت محرومیت و نرخ باروری زیر ۲/۵ درصد با ارائه سبد غذایی رایگان در بستر کالابرگ الکترونیکی انجام می‌شود.‌

سوال: درباره کلیات طرح یسنا توضیح بفرمایید؟

عسگریان: یک بسته کلان در حوزه امنیت غذایی در دولت سیزدهم تدوین شده، چرا این بسته تدوین شد؟ چون میزان کالری مصرفی مردم از سال 1391 اواخرش، تا 1399 کاهش پیدا کرده بود، اولین قدم همانطوری که همه هموطنان عزیز من اطلاع دارند جنابعالی هم اطلاع دارید، طرح کالابرگ بود که از یک دهک شروع شد، هشت میلیون تا هشت و نیم میلیون جمعیت، به 61 میلیون نفر رسید.

سوال: در هفت دهک؟

 عسگریان: در هفت دهک، قاعدتا طرح دوم کجا می‌بایست اجرا بشود؟ که اصابت بکند من می‌گویم در مورد کودکان، ما نبایست کودکی می‌داشتیم که خدای نکرده نیازمند تغذیه مضاعف یا امنیت غذایی باشد، فلذا این کودکان شناسایی شدند و در واقع یک طرح کلان، دقیق، که کاملا به هدف اصابت می‌کرد، اجرا شد که ما الان میانه طرح هستیم مطمئن هستم که شما در جریان برنامه سوالاتی را خواهید پرسید، خب بعد از کودکان کدام قسمت را باید می‌رفتیم پوشش می‌دادیم؟ به مادران این سرزمین، مادران شیرده، که دارای کودکان زیردوسال هستند، این اولین قدمش است، گزارش شما موید بود اولین قدمش چی بود؟ اینکه ما در هشت استان و در دهک اول گام اول را برداریم، به ازای هر مادر شیرده‌ای که کودک زیردوسال دارد، در این هشت استان 400 هزار تومان شارژ می‌شود، این یک کلیت از یک بسته است، کل مردم، نوزادان، مادران، این بسته به صورت هماهنگی در شبکه ملی اعتبار مدیریت می‌شود که دقیقا سبد غذایی این جامعه فراخ مدیریت بشود و به استاندارد‌های لازمش برسد، این یک مقدمه کوتاه بود خدمت شما.

سوال: این هشت استان را یکبار دیگر بگویید؟

 عسگریان: استان خراسان شمالی، جنوبی را داریم، هرمزگان را داریم، ایلام را داریم، فارس را داریم و لرستان و کهگیلویه و بویراحمد.

سوال: چند قلم کالا شامل این طرح می‌شود؟

 عسگریان: خب قاعدتا در مورد طرح یسنا یک بار دیگر تکرار بکنم این طرح از آن دو تا طرح جداست، هر مبلغی که پرداخت می‌شود جداگانه است.

سوال: یعنی در حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود؟

عسگریان: بله به حساب سرپرست خانوار، مخصوص مادران است، ما در مورد طرح کالابرگ 11 قلم استاندارد داشتیم، می‌گذاریم کنار، در مورد طرح مربوطه به کودکان و نوزادان، امنیت غذایی نوزادان، 16 قلم داشتیم، یعنی فضا را خیلی موسع‌تر تعریف کردیم.

منبع:فارس

۳

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها