عیدانه دولت برای ماه رمضان و نوروز | عرضه گوشت یارانه ای 290 هزار تومانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

کد خبر: 1276855

با سیاست‌های افزایش تولید داخل و واردات گسترده، عرضه گوشت قرمز در بازار افزایش یافته و قیمت‌ها نسبت به قبل پایین آمده است.

عیدانه دولت برای ماه رمضان و نوروز | عرضه گوشت یارانه ای 290 هزار تومانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

با سیاست‌های افزایش تولید داخل و واردات گسترده، عرضه گوشت قرمز در بازار افزایش یافته و قیمت‌ها نسبت به قبل پایین آمده است.

مشاهدات خبرنگار فارس از عرضه گوشت قرمز در سطح پایتخت، حاکی از آن است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گوشت گوسفندی گرم کیلویی 370 هزار تومان، گوشت گرم گوساله هر کیلو 310 هزار تومان و گوشت گردن گوسفندی هر کیلو 290 هزار تومان عرضه می‌شود.بر اساس مشاهده خبرنگار فارس از فروشگاه‌های بزرگ در مرکز تهران، فروش گوشت قرمز گرم بدون محدودیت انجام می‌شود‌.

چند ماه گذشته قیمت گوشت قرمز در بازار از کیلویی 500 هزار تو‌مان عبور کرده بود، بر اساس اعلام مرکز آمار 14 میلیون راس دام به کشتارگاه‌ها در سال‌های 1401 و 1400روانه شده بود که دو برابر استاندارد هر ساله است.به گفته دامداران، کمبود و گرانی نهاده موجب شده بود آنها دام خود را روانه کشتارگاه‌ها کنند که در بین آنها دام‌های مولد هم کم نبود؛ نتیجه اینها باعث کمبود و گرانی گوشت شده بود.

پیگیری های خبرنگار فارس از وزارت جهاد کشاورزی حاکی است که در سال جدید 1.3 میلیون تن نهاده بین دا‌مداران توزیع شده که قیمت را برای دامداران پایین آورده است، کشتار دام هم به رقم استاندارد 8 میلیون راس رسیده است که اثر آن در کاهش قیمت بازار از همین الان دیده می‌شود و تاثیر اصلی روی قیمت بازار از سال جدید خواهد بود.به گفته قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی تا پایان ماه مبارک رمضان 30 هزار تن گوشت وارد کشور می‌شود.با این حال گزارش‌هایی هم از استان‌های مختلف کشور وجود دارد که نشان می‌دهد بر توزیع گوشت در استان‌ها، نظارت چندانی از سوی ادارات کل انجام نمی‌شود.یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس در شهر شیراز، به خبرنگار فارس گفت: اینجا خبری از توزیع گوشت گرم گوسفندی و گوساله با قیمت 310 و 370 هزار تومان نیست، گوشت منجمد برزیلی با قیمت کیلویی 450 هزار تومان عرضه می‌شود که آن هم صف‌های طولانی دارد و خیلی اوقات به افرادی که در صف ایستاده‌اند، نمی‌رسد.به گفته وی، در شیراز قیمت گوشت گرم در قصابی‌ها، نزدیک به هر کیلو 600 هزار تومان است. پیگیری خبرنگار فارس حاکی است گوشت‌های گرم به اصلاح دولتی، با وجود وفور در کشور، در برخی استان‌ها در نبود نظارت دقیق بر عرضه، به کبابی‌ها می‌رسد‌./فارس

قیمت روز گوشت قرمز در ۵ اسفند ۱۴۰۲

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

قیمت انواع گوشت قرمز در پنجم اسفند ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

 

نام محصول

قیمت واحد کیلوگرم (تومان)

راسته با استخوان گوسفندی

۳۹۵,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۵۹۰,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۵۷۵,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۴۴۵,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۳۹۰,۰۰۰

گردن گوسفندی

۳۴۰,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۲۸۰,۰۰۰

گردن گوساله

۲۴۰,۰۰۰

قلم گوساله

۱۹۵,۰۰۰

سردست گوسفندی

۴۶۰,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۴۷۰.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۳۷۰.۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۴۶۵.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۴۵۰,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۵۸۰,۰۰۰

اعلام قیمت گوشت منجمد گوساله و گوسفندی وارداتی در بازار

رئیس شورای تامین کنندگان دام، قیمت هر کیلو گوشت منجمد گوساله وارداتی را ۲۸۵ هزار تومان و قیمت گوشت منجمد گوسفندی را ۲۳۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آزاد منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: از اواسط هفته پیش توزیع گسترده گوشت منجمد گوساله در حال انجام است و از ابتدای اسفند عرضه گسترده گوشت منجمد گوسفند آغاز شد.

نرخ گوشت منجمد وارداتی از ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار تومان

او نرخ هر کیلو گوشت منجمد گوساله وارداتی را ۲۸۵ هزار تومان و گوسفندی را ۲۳۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش عرضه گوشت‌های وارداتی، شاهد کاهش قیمت در بازار گوشت داخل هستیم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تن گوشت گرم وارداتی و در برخی مقاطع حتی بالاتر از این رقم خبر داد و گفت: با توجه به شرایط عرضه گوشت‌های وارداتی و زایش‌های مناسب پاییز و زمستان، دام زنده به طور گسترده در میادین در حال عرضه است که همین امر منجر به کاهش تقاضا برای خرید بره نر در بازار شده است.

هر کیلو گوشت گوسفندی ۳۱۰ هزار تومان

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: توزیع روزانه و مستمر گوشت گرم و منجمد وارداتی موجب شد تا در دی ماه طبق گزارش اعلامی مرکز آمار شاهد کاهش کشتار جمعیت دامی کشور باشیم، از این رو پیش بینی می‌شود که در اسفند ماه روند کاهشی قیمت در بازار ادامه یابد.

او از ذخیره سازی مناسب ۱۰ هزار تن گوشت منجمد در سردخانه‌ها خبر داد و گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته محموله ۴۰ هزار تنی گوشت منجمد قبل از ماه رمضان و نوروز وارد کشور می‌شود که همین موضوع موجب شده تا قیمت گوشت داخل به نرخ واقعی نزدیک شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها