آغاز فروش محصول جدید کرمان موتور بدون قرعه کشی برای اولین بار | کمتر از یک میلیارد هاچبک کراس بک X3 بخرید

کد خبر: 1277017

طرح فروش محصول جدید کرمان موتور، بک ایکس 3 برای اولین بار آغاز می شود.

 آغاز فروش محصول جدید کرمان موتور بدون قرعه کشی برای اولین بار | کمتر از یک میلیارد هاچبک کراس  بک X3 بخرید

خبرنگار شکیبا بقال زاده: شرکت کرمان موتور در نظر دارد برای اولین بار فروش خودرو بک X3 را با قیمت قطعی ویژه اسفندماه 1402 آغاز نماید.

این شرایط از صبح امروز سه شنبه 1 اسفندماه 1402 تا زمان تکمیل ظرفیت فعال خواهد بود

بک  کرمان موتور

شرایط طرح فروش بک X3 اسفند 1402؛

مشخصات فنی:

موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور: 1498 سی سی

تنفس موتور: تنفس طبیعی

انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت: 102 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 140 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه

جعبه دنده: CVT

شتاب 0 تا 100

11.4 ثانیه

بک X3 پرو محصولی از خودروسازان بم است که یک هاچبک کراس کراس اقتصادی محسوب می شود و ویژگی های فنی متوسطی ارائه می دهد.

خودرو سازان بم که جز اولین شرکت های مونتاژ کننده خودرو های چینی در ایران بود و سابقه همکاری با شرکت های لیفان و جیلی را داشته است، بعد از وقفه ای چند ساله، خودرویی را با نام بک X3 پرو را وارد بازار ایران کرده است و قرار است کمبود خودرو های اقتصادی در بازه قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان را تا حدی جبران کند. بک X3 پرو خودرویی اقتصادی و در کلاس هاچبک کراس است و برای اولین بار توسط کمپانی چینی جیلی تولید و با نام میپل X3 پرو آن را روانه بازار چین وارد شده است. وجود مشخصات فنی قابل قبول و امکانات رفاهی مناسب در کنار قیمت اقتصادی از عواملی بوده است که موجب شده این خودرو فروش به نسبت خوبی را در بازار چین تجربه کند. در ادامه بیشتر به این خودرو خواهیم پرداخت.

استفاده از المان های مینیمال در طراحی بک ایکس ۳ پرو، سبک طراحی خاصی را ایجاد کرده است که شاید مورد پسند عامه مردم نباشد. در نما جلو چراغ های اصلی طراحی خوبی دارند و به دور از پیچیدگی هستند و نوشته های Geely در آن به چشم می خورد. جلو پنجره بک X3 پرو از خطوط عمودی تشکیل شده و به وسیله نوار های کرومی رنگ به چراغ ها وصل می شوند. جالب است بدانید که این سبک از طراحی جلو پنجره را دیگر محصولات کمپانی جیلی می توان مشاهده کرد. چراغ های روشنایی روز درون سپر قرار گرفته و به وسیله نواری مشکی رنگ به یکدیگر متصل شده اند.

نمای جانبی X3 پرو

در نمای جانبی، نا هماهنگی خط کاپوت و خطوط طراحی شده بر روی درب ها، نوعی سبک  طراحی است که در این خودرو چشم می خورد. از دیگر نکات طراحی این خودرو وجود شیشه های کوچک بین ستون A این خودرو و درب های جلو بک X3 پرو است که به منظور کاهش نقاط کور طراحی شده اند. وجود رینگ های آلومینیومی ۱۶ اینچی با طراحی مناسب موجب شده است این خودرو کمی اسپرت به نظر برسد.

نمای عقب بک X3 پرو

سبک طراحی نمای عقب بک X3 پرو با سبک طراحی در نما جلو هماهنگ است. به طور مثال در طراحی سپر عقب این خودرو و نحوه قرار گیری چراغ های مه شکن عقب از همان سبک طراحی استفاده شده است که در طراحی این خودرو در نمای جلو وجود دارد. در بین چراغ های عقب نوشته کرومی BAC توجه ها را به خود جلب می کند. همچنین طراحی باله عقب در قسمت بالا شیشه عقب موجب اسپرت به نظر رسیدن این خودرو می شود. ناگفته نماند نشان جدید خودروسازان بم را روی این خودرو می بینیم که توسط حسین وفایی انجام شده است. وفایی همان طراحی است که پیش تر طراحی نشان های کرمان موتور (KMC) و ویرا دیزل را هم انجام داده بود.

مشخصات فنی بک X3 پرو

بک X3 پرو دارای یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است. این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۱۰۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۰ نیوتن متر را تولید کند. همچنین از طریق جعبه دنده ۸ سرعته CVT به چرخ های جلو منتقل می کند. از نکته های مثبت این خودرو می توان به هماهنگی خوب میان موتور و گیربکس اشاره کرد.

بک X3 پرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب سیستم تعلیق میله پیچشی نیمه مستقل بهره می برد. این نوع سیستم تعلیق سیستم تعلیق آنچنان بروز نیست. اما در این خودرو بسیار کارآمد ظاهر می شود و سواری به نسبت نرمی را فراهم می کند. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۱ لیتر است. همچنین این خودرو دارای ۵ ستاره ایمنی از سازمان استاندارد C-NCAP است که امتیاز خوبی برای بک ایکس ۳ پرو به حساب می آید.

برند     بک

مدل     X3 Pro

کلاس بدنه     کراس اوور

سال تولید     ۱۴۰۲

حجم موتور     ۱۴۹۸ سی سی

تعداد سیلندر     ۴

تعداد سوپاپ     ۱۶

فناوری موتور     تنفس طبیعی

قدرت     ۱۰۲ اسب بخار

گشتاور     ۱۴۲ نیوتن متر

شتاب ۰ تا ۱۰۰     ۱۱.۴ ثانیه

حداکثر سرعت     ۱۶۰ کیلومتر در ساعت

گیربکس     CVT

انتقال قدرت     دیفرانسیل جلو

تعلیق جلو     مک فرسون

تعلیق عقب     تویست بیم

طول     ۴۰۰۵ میلی متر

عرض     ۱۷۶۰ میلی متر

ارتفاع     ۱۵۷۵ میلی متر

فاصله محوری     ۲۴۸۰ میلی متر

وزن     ۱۲۱۵ کیلوگرم

حجم باک     ۴۵ لیتر

مصرف سوخت     ۶.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی

ابعاد رینگ و لاستیک     ۲۰۵/۶۰R16

برند نشان مادر     جیلی

کشور سازنده     ایران - چین

کابین و امکانات بک X3 پرو

با اینکه طراحی کابین بک X3 پرو، طراحی به نسبت ساده ای دارد و متریال پرمیوم نیستند. اما در عین سادگی، سبک طراحی بسیار درست و منطقی است. در بخش رودری های BAC X3 Pro ، به طور کامل از پلاستیک خشک استفاده شده است. فقط بر روی دستگیره های سرنشینان جلو از متریال پارچه ای نرم استفاده شده است. اما با اینکه در این بخش از متریال خشک استفاده شده است، وجود طرح های گرافیکی کار شده بر روی رودری ها جلوه مناسبی را به این بخش داده است.

داشبورد BAC X3 Pro

در بخش داشبورد نیز مانند رودری ها از پلاستیک خشک استفاده شده است که برای یک خودروی اقتصادی چیز عجیبی نیست. همچنین در بخش میانی داشبورد از نوعی پلاستیک طرح دار با رنگ روشن استفاده شده است که جلوه خوبی را به داخل کابین بک ایکس ۳ پرو می دهد. در بخش سیستم مالتی مدیا ایکس ۳ پرو از یک نمایشگر ۸ اینچی استفاده شده است که کیفیت خوبی دارد. بسیاری از تنظیمات این خودرو مانند فعال یا غیر فعالسازی سیستم کنترل پایداری و یا حالت های مختلف رانندگی، از طریق این نمایشگر قابل دسترسی هستند.

طراحی بخش سوئیچ کنترل و نحوه قرار گیری کلید استارت بک X3 پرو در کنار سوئیچ کنترل از دیگر نکات جالب طراحی این خودرو در بخش کابین است. غربیلک فرمان X3 پرو از نوع دی کات است و از روی دکمه های تعبیه شده بر روی آن می توان به سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل دسترسی داشت. کلاستر این خودرو از نوع آنالوگ است و در میان عقربه های آن کامپیوتر کوچک سفری قرار دارد که اطلاعاتی مانند ساعت، میزان بنزین ، دما آب و… بر روی آن قابل نمایش هستند.

کنسول ایکس ۳ پرو

طراحی کنسول وسط این خودرو بسیار ساده است. دسته دنده بک X3 پرو طرح خلبانی دارد و حس خوبی را به راننده منتقل می کند. در پایین این بخش جا لیوانی قرار گرفته است که امکان خوبی برای این خودرو است. صندلی های این خودرو طراحی خوبی دارند و تا حدی در بر گیرنده هستند. روکش صندلی ها از جنس چرم مصنوعی هستند و صندلی ها به صورت دستی تنظیم می شوند. فضای بخش عقب بک ایکس ۳ پرو با توجه به فاصله محوری ۲۴۸۰ میلی متری، فضای مناسبی است. متریال به کار رفته در این بخش مانند بخش جلو است. این خودرو امکاناتی مانند درگاه USB و کمربند ایمنی کودک در ردیف عقب را فراهم کرده است.

مزایا و معایب بک X3 پرو

مزایا     مصرف سوخت پایین - استهلاک کمتر نسبت به رقبا - فضای به نسبت جادار کابین - شتاب قابل قبول - جعبه دنده CVT بهتر از رقبا - پایداری مناسب

معایب     امکانات رفاهی و ایمنی نه چندان پیشرفته - خشکی نسبی سواری در بخش عقب - طراحی نه چندان به روز

رقبای X3 پرو خودروسازان بم

بک ایکس ۳ پرو به دلیل داشتن قیمت اقتصادی نسبت به دیگر خودرو های چینی بازار در کنار امکانات مناسب می تواند جز گزینه های اصلی در میان خودرو های زیر یک میلیارد تومان باشد. از رقبا این خودرو می توان به رنو ساندرو، پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما، X22 پرو، جک S3 و… اشاره کرد که حریف های قدری برای این خودرو محسوب می شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها