واریز ۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان بحساب یارانه بگیران قبل از نوروز | رئیسی یارانه معیشتی بگیران را غافلگیر کرد

کد خبر: 1278221

در اسفندماه مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی طبق روال بهمن ماه در 20 اسفند واریز می شود.

واریز ۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان بحساب یارانه بگیران قبل از نوروز | رئیسی یارانه معیشتی بگیران را غافلگیر کرد

خبرنگار شکیبا بقال زاده: ماه گذشته سازمـان هدفمنـدسـازی یـارانه‌هـا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به منظور نظم بخشی هر چه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از این ماه پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی ذیل انجام خواهد شد.

عمودی زاده مدیرکل بهزیستی لرستان اعلام کرد: مبلغ کمک هزینه خدمات مستمری دو و نیم میلیون تومان است.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: یک نفر مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری در استان نداریم.

همایون عمودی زاده اظهار کرد: ۱۲ هزار نفر پشت نوبت خدمات مستمری داشتیم که از سال‌های ۹۶ به بعد تشکیل پرونده داده بودند و با حمایت رئیس سازمان بهزیستی کشور و دولت سیزدهم همه آنها تحت پوشش دریافت مستمری قرار گرفتند به طوری که هم اکنون یک نفر مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری در استان نداریم.

وی اضافه کرد: همه مددجویان حوزه توانبخشی و اجتماعی تحت پوشش دریافت خدمات مستمری هستند.

مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان در خصوص پرداخت حق پرستاری به مددجویان، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش از خدمات دریافت حق پرستاری برخوردار هستند.

عمودی زاده بیان کرد: مبلغ کمک هزینه خدمات مستمری دو و نیم میلیون تومان است.

وی یکی از نیازهای اساسی جامعه هدف پرداخت کمک هزینه پوشک دانست و با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ نفر ماهیانه کمک هزینه پوشک دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ماهیانه به ازای هر نفر ۶۰۰ هزار تومان کمک هزینه پوشک به حساب این مددجویان واریز می‌شود.

واریز ۱ میلیون و ۹۶۵ تومان برای مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی

​تاریخ جدید واریز مستمری کمیته امداد خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور اعلام شد.

روز گذشته زمانبندی جدید واریز یارانه و مستمری کمیته امداد خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اعلام شد.

مستمری یکنفره تحت پوشش بهزیستی کشور به مبلغ ۷۶۴/۴۰۰تومان، مبلغ مستمری خانوارهای ۲نفره: ۱/۰۹۰/۰۰‌۰تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰۰تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۵/۶۰۰تومان، ۵نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز گردید.

همچنین، حق پرستاری خانواده‌محور برای افراد معلول شدید و خیلی شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ ۲/۱۰۰/۰۰۰ تومان است.

تیرماه امسال بود که علیرضا عسگریان، با اشاره به اعلام خبر افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از شهریور ماه امسال، اظهار کرد: در تبصره بودجه سال جاری به طور مستقیم اعلام شده بود که مستمری مددجویان ۴۰ درصد افزایش یابد. در دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۴ نیز در دو بند اعلام شد که مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یابد و افزایش ۲۰ درصد دیگر نیز درصورت تامین منابع انجام شود. در حال حاضر این تامین منابع صورت گرفته است و به جز افزایش ۲۰ درصدی که در ابتدای سال بر روی مستمری مددجویان اعمال شده، تامین اعتبار برای افزایش ۲۰ درصد دیگر هم میسر شده است.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قرار بر این بوده است که از شهریورماه مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به میزان ۲۰ درصد افزایش یابد، اما اگر به هر دلیلی این موضوع عملی نشد، مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی واریز خواهد شد و ان شاءالله که مابه التفاوت مستمری شهریورماه نیز پرداخت خواهد شد.

یارانه جدید تشویقی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

یارانه تشویقی که در قالب کالابرگ الکترونیکی پرداخت می‌شود، از تابستان امسال به سرپرستان دهک‌های یک تا سه درآمدی تعلق می‌گرفت، اما از مهرماه شامل سرپرستان دهک‌های درآمدی چهار، پنج، شش و هفت نیز می‌شود. آنطور که محاسبات دوستان در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی نشان می‌دهد فعلا جمعیت هدف طرح یارانه تشویقی ۶۱ میلیون ایرانی هستند و همین عدد اهمیت بالای طرح طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک را مشخص می‌کند.

یارانه تشویقی که در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی طراحی شده، بدون اعمال شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی تعلق می‌گیرد و طبق وعده اعلام شده از سوی وزارت رفاه این طرح به‌مدت سه ماه یعنی از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.

یارانه جدید تشویقی را می‌توانیم به‌شکل نقدی استفاده کنیم؟

خیر. یارانه نقدی را می‌توان از خودپردازها برداشت کرد، اما این امکان برای مبلغ یارانه تشویقی وجود ندارد. این خبری است که از زمان اجرای طرح واریز یارانه تشویقی در تابستان درجریانش هستیم و حالا معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با رسانه‌ها تاکید دارد، اعتبار شارژ شده صرفا برای خرید از فروشگاه‌ها طراحی شده و امکان برداشت نقدی یارانه تشویقی وجود نخواهد داشت

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد ضمن تشریح اقدامات این معاونت در امور مربوط به حوزه قوانین و مجلس، با بیان اینکه از ابتدای مجلس یازدهم تسهیلات بانکی اشتغالزایی ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۳۵ همت افزایش یافت، اعلام کرد که تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه بانکی در بودجه سال ۱۴۰۳ هم پیش‌بینی شده که این رقم معادل ۳۵ همت است.

حسین فتاحی در نشستی خبری بیان کرد: از آنجایی که بخشی از بودجه و اعتبارات کمیته امداد از محل اعتبارات عمومی کشور تامین می‌شود، لازم است با نمایندگان مجلس تعامل خوبی داشته باشیم. از سوی دیگر آنها نیز دغدغه‌ها و مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود را به امداد منتقل می‌کنند و ما نیز در جهت رفع این موانع ،گزارشاتی به ریاست و معاونت‌های مختلف ارائه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ثمره تعاملات با نمایندگان، تصویب قوانینی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مددجویان تحت پوشش خواهد بود، یادآور شد: در سنوات مختلف بعد از انقلاب، قوانین حمایتی خوبی جهت رفاه حال محرومان به تصویب رسیده که از جمله آنها می‌توان به بحث معافیت از هزینه‌های دادرسی، معافیت‌های مالیاتی، معافیت از پرداخت ارزش افزوده و… اشاره کرد.

فتاحی با بیان اینکه در مجلس یازدهم نیز تعاملات خوبی داشته‌ایم، گفت: در ابتدای دوره مجلس یازدهم، مقام معظم رهبری خواستار توجه به اقشار ضعیف جامعه از مجلس بودند که با توجه به گزارشات موجود، بخشی از دغدغه‌ها برطرف شده و بخش دیگر با تعاملاتی که با مجلس داریم در آینده مرتفع خواهد شد. از دیگر عواملی که در دوره مجلس یازدهم، ما و نمایندگان را به یکدیگر نزدیک می‌کرد، حضور موثر نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه بود که از نزدیک با مشکلات مردم روبرو می‌شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها