شارژ 3/100/000 تومان کارت یارانه بگیران از امشب ؟ | واریزی دو یارانه معیشتی فوق العاده در اسفند ماه

کد خبر: 1278503

یارانه بگیران در ماه پایانی سال ۱۴۰۲ در کنار یارانه نقدی ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی که هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، یک یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی نیز در قالب طرح فجرانه دریافت می‌کنند. واریز این دو یارانه از ۱۸ اسفند آغاز می‌شود و تا آخرین روز سال حساب تمامی مشمولان به تناوب شارژ خواهد شد.

شارژ 3/100/000 تومان کارت یارانه بگیران از امشب ؟ | واریزی دو یارانه معیشتی فوق العاده در اسفند ماه

خبرنگار شکیبا بقال زاده:دولت ماه گذشته به مناسب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از طرح کمک معیشتی جدیدی با نام طرح فجرانه رونمایی کرد که در قالب این طرح ۲۲۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ الکترونیکی به یارانه بگیران دهک‌های یک تا هفت اختصاص داده شد و مشمولان می‌توانند با این اعتبار از میان ۱۱ قلم کالای اساسی خریداری کنند.

این طرح قرار است تا ۱۷ اردیبهشت ماه اجرا شود بنابراین در دو ماه اسفند و فروردین نیز اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی خرید کالا به یارانه بگیران اختصاص داده خواهد شد. این یک یارانه مضاعف بر یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰ هزار تومانی است که یارانه بگیران دریافت می‌کنند و استفاده از آن باعث کاهش اعتبار یارانه نقدی نخواهد شد. بنابراین با وجود طرح فجرانه، حداقل تا دو ماه آینده تعداد یارانه‌های دریافتی دهک‌های یک تا هفت جامعه به دو یارانه افزایش پیدا خواهد کرد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در ماه بهمن اعلام کرد از این پس یارانه نقدی و معیشتی بر اساس زمان‌بندی‌های جدید واریز خواهد شد. بر این اساس یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی خانوار دهک‌های یک تا سه در بیستم و پنجم هر ماه و یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی سایر خانوارهای مشمول در سی‌ام هر ماه واریز می‌شود. با احتساب واریز یارانه فجرانه یک خانواده 5 نفره مبلغ 3 میلیون و 100 هزارتومان این ماه یارانه دریافت خواهند کرد.

نکته‌ای که در خصوص زمان واریز یارانه‌های نقدی ماه جاری وجود دارد این است که اسفند امسال ۲۹ روزه است، بنابراین یارانه دهک‌های چهار به بالا باید حداقل یک روز زودتر از موعد مقرر به حساب آنان واریز شود.

البته با توجه به اینکه یارانه بگیران به یارانه خود برای خریدهای نوروزی نیاز دارند این احتمال وجود دارد که دولت یارانه‌ نقدی را زودتر از تاریخ مقرر واریز کند، اما این تنها در حد حدس و گمان است و آنچه که فعلاً می‌توان انتظار داشت، واریز یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه در ۲۵ اسفند و واریز یارانه نقدی سایر خانوارهای مشمول در ۲۹ اسفند است.

همانطور که اشاره شد، در ماه جاری یک یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی نیز به حساب سرپرستان خانوارهای هفت دهک اول جامعه واریز می‌شود که با این یارانه می‌توان کالاهای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات را خریداری کرد.

مبلغ ۲۲۰ هزار تومان کالابرگ الکترونیکی به‌ صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. مشمولان می‌توانند طی یک ماه و به مرور، با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به طرح فجرانه، خریدشان را انجام دهند.

ماه گذشته اعتبار کالابرگ الکترونیکی مشمولان در روز ۱۷ بهمن شارژ شد اما بنا بر گفته سیدرضا یحیوی، مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زمان اختصاص این یارانه به مشمولان بین روزهای ۱۸ تا ۲۰ اسفند خواهد بود.

منبع: اقتصادآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها