یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید

شمارش معکوس برای واریز دومین یارانه تشویقی طرح جدید دولت | شارژ یارانه نقدی قدیمی باضافه 440 هزار تومان یارانه برای خانواره 2 نفره دهک 1تا 7

کد خبر: 1279010

یارانه نقدی را می‌توان از خودپرداز‌ها برداشت کرد، اما این امکان برای مبلغ یارانه تشویقی وجود ندارد. این خبری است که از زمان اجرای طرح واریز یارانه تشویقی در تابستان درجریانش هستیم. معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعتبار شارژ شده صرفا برای خرید از فروشگاه‌ها طراحی شده و امکان برداشت نقدی یارانه تشویقی وجود ندارد.

شمارش معکوس برای واریز دومین یارانه تشویقی طرح جدید دولت | شارژ یارانه نقدی قدیمی باضافه 440 هزار تومان یارانه برای خانواره 2 نفره دهک 1تا 7

مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) در دهه مبارک فجر از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شد و تا ۱۷ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

سیر تا پیاز اجرای دومین مرحله طرح «فجرانه» کالابرگ الکترونیکی؛ در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جا‌به‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست. به‌عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات (شیر، پنیر و ماست) امکان‌پذیر است. ضمناً یارانه هر قلم غذایی به‌صورت مجزا پرداخت خواهد شد. یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است.

مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ

سیدصولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از استقبال ۸۵ درصدی از طرح کالابرگ الکترونیکی تا کنون خبر داده است.

حالا قرار است دومین مرحله این طرح از ۱۸ اسفند ماه آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه یابد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره گفت: مرحله دوم طرح فجرانه همچون طرح اول است و هیچ تفاوتی ندارد. حدود ۲۲ روز است که از اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک می‌گذرد و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان دولت هزینه کرده است.

علیرضا عسگریان با بیان اینکه حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان بر روی سفره مردم نشسته است، افزود: دامنه مواد خوراکی نیز چرخی در حوزه تولید زده است. در مرحله اول اجرای طرح ۴۷ میلیون بسته غذایی توزیع شده است و یقین داریم در مرحله دوم اجرای طرح نیز مردم با همین استقبال حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرحله دوم طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۱۸ ماه شروع می‌شود، گفت: مردم از نوزدهم می‌توانند خرید خود را انجام دهند.

معاون وزیر کار افزود: تعداد فروشگاه‌های متصل به این طرح ۲۲۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی‌کالا است و فعلا برنامه‌ای برای افزایش آن نداریم. ۱۳ هزار فروشگاه در این طرح دارای تخلف‌هایی بودند که آن‌ها را از طرح خارج کردیم.

یارانه تشویقی را می‌توان نقدی برداشت کرد؟

یارانه نقدی را می‌توان از خودپرداز‌ها برداشت کرد، اما این امکان برای مبلغ یارانه تشویقی وجود ندارد. این خبری است که از زمان اجرای طرح واریز یارانه تشویقی در تابستان درجریانش هستیم. معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعتبار شارژ شده صرفا برای خرید از فروشگاه‌ها طراحی شده و امکان برداشت نقدی یارانه تشویقی وجود ندارد.

یارانه تشویقی به زبان ساده یکجور اعتبار برای دسترسی داشتن به ۱۱ قلم کالابرگ خواهد بود که به قول مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) انتخاب شده‌اند. با چه قیمتی؟ با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ که مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود.

چند نکته مهم درباره کالابرگ الکترونیکی طرح فجرانه

محمدامین بابایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این رابطه گفت: دولت در این طرح هیچ اجباری برای یارانه بگیران جهت دریافت اقلام این کالابرگ ایجاد نکرد؛ خرید این اقلام توسط یارانه بگیران کاملا اختیاری ست. اما هر یارانه بگیری که از این طرح استفاده کند ۱۲۰ هزار تومان پاداش دریافت می‌کند. در واقع در این طرح به ازای خرید ۲۰۰ هزار تومان، ۱۲۰ هزار تومان آن از سوی دولت به صورت پاداش پرداخت می‌شد.

وی افزود: افراد چه از این رقم پاداش استفاده کنند و چه استفاده نکنند یارانه ۴۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومانی خود را ماهانه و به صورت نقدی دریافت خواهند کرد.

بابایی بیان کرد: قیمت خرید این ۱۱ قلم کالا ۷۲۰ هزار تومان می‌شود که ۵۰۰ هزار تومان آن را افراد پرداخت کرده و ۲۲۰ هزار تومان نیز یارانه پاداشی دولت است. افراد می‌توانند این ۵۰۰ هزار تومان را از یارانه نقدی که به حسابشان واریز می‌شود و یا از منابع مالی خود بپردازند.

وی ادامه داد: این طرح به مدت سه ماه اجرا خواهد شد. هر یارانه بگیر می‌تواند در سه نوبت از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اسفند، از ۱۷ اسفند تا ۱۷ فروردین، از ۱۷ فروردین تا ۱۷ اردیبهشت از یارانه ۲۲۰ هزار تومان کالابرگ الکترونیکی خود استفاده کند. در صورتی که از این فرصت در هر نوبت استفاده نکند، این یارانه پاداشی برای وی ذخیره نخواهد شد.

کد دستوری استعلام طرح فجرانه

کالا‌ها در فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی توزیع می‌شود و کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده را برای کالا برگ به شما نشان می‌دهد.

همچنین برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانید به نرم‌افزار کاربردی «شما» مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را پیدا کنید. برای دریافت این نرم‌افزار می‌توانید به سکو‌های بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنید. همچنین از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانید لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنید.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: در طرح فجرانه کالابرگ، ۸۵ درصد مردم استان مرکزی خرید خود را انجام داده اند.

محمدرضا گودرزی  چهارشنبه ۱۶ اسفند در نشست خبری ستاد کالابرگ الکترونیک استان اظهار کرد: طرح کالابرگ فجرانه در راستای حمایت دولت سیزدهم از سفره مردم و به منظور جبران اختلاف قیمت ایجاد شده در ۱۱ قلم کالای اساسی تعیین شده از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲  است.

وی افزود: ۸۵ درصد از مشمولان کالابرگ فجرانه استان، خرید خود را در مرحله اول انجام داده‌اند و آخرین مهلت خرید برای این مرحله تا ساعت ۲۴ امشب ( چهارشنبه) است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد : هفت دهک اول یارانه‌بگیر مشمول طرح کالابرگ فجرانه هستند و به ازای هر نفر، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در حساب سرپرست خانوارها اعتبار شارژ می‌شود.

گودرزی ادامه داد: این طرح به مدت سه ماه لحاظ شده که مرحله اول آن از ۱۷ بهمن‌ماه امسال آغاز شده و تا ساعت ۲۴ امروز ۱۶ اسفندماه ادامه دارد و همچنین مرحله دوم از ۱۸ اسفندماه جاری و مرحله سوم از ۱۸ فروردین‌ماه آغاز خواهد شد. شارژ مرحله دوم فجرانه از ۱۸ اسفندماه جاری است اما چند روز به طول می‌انجامد و مردم در روزهای اول مراجعه نکنند.

گودرزی بیان کرد: سه هزار و ۱۵۱ فروشگاه و واحد صنفی به این طرح متصل هستند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی اضافه کرد: مردم می‌توانند از وضعیت شارژ کارت‌های خود از طریق نصب اپلیکیشن شما یا با کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰*، مطلع شوند.

گودرزی اضافه کرد: دولت سیزدهم در بحث اقتصادی چند طرح مهم را آغاز کرده که بر ۲ طرح مهیا یا مدیریت هوشمند آرد و نان و کالابرگ الکترونیکی، تاکید ویژه دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها