یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید

با کد دستوری زیر 1/500/000 تومان از دولت یارانه جدید بگیرید | تاریخ پرداخت یارانه نقدی اسفند تغییر کرد ؟ + کد دستوری

کد خبر: 1279742

جزئیات تازه از زمان واریز یارانه نقدی اسفند ۱۴۰۲ مشخص شد.

با کد دستوری زیر 1/500/000 تومان از دولت یارانه جدید بگیرید | تاریخ پرداخت یارانه نقدی اسفند تغییر کرد ؟ + کد دستوری

خبرنگار شکیبا بقال زاده: یارانه یا سوبسید، به نوعی از کمک مالی گفته می‌شود که از سوی دولت به یک تجارت یا بخش اقتصادی پرداخت می‌شود. نوع دیگر یارانه کمک‌هایی است که از سوی دولت برای افزایش رفاه حال مردم به کالا و یا خدمات ارائه شده از سوی دولت به مردم داده می‌شود تا رفاه عمومی جامعه افزایش یابد و جزئیات تازه از زمان واریز یارانه نقدی اسفند ۱۴۰۲ مشخص شد 220هزارتومان یارانه معیشتی 400 هزارتومان یارانه نقدی و سهام عدالت برای خانوارها ودر این ماه واریز می شود

یارانه دهک‌های یک تا سه، ۲۵ اسفندماه واریز می‌شود

در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، امروز جمعه ۱۸ اسفندماه به حساب افراد واریز شد

به این ترتیب یارانه دهک‌های یک تا سه، ۲۵ هر ماه واریز می‌شود..

یارانه نقدی کمک معیشتی مرحله ۱۵۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به شرح جدول زیر واریز خواهد شد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در ماه بهمن اعلام کرد از این پس یارانه نقدی و معیشتی بر اساس زمان‌بندی‌های جدید واریز خواهد شد.

البته با توجه به اینکه اسفند، ماه منتهی به عید نوروز است و خانواده‌ها برای خرید‌های نوروزی به یارانه خود نیاز دارند باید دید آیا دولت تصمیمی برای جلو انداختن زمان واریز یارانه‌ها دارد یا خیر.

نکته‌ای که در خصوص زمان واریز یارانه‌های نقدی این ماه وجود دارد این است که اسفند امسال ۲۹ روزه است، بنابراین یارانه دهک‌های چهار به بالا باید حداقل یک روز زودتر از موعد مقرر به حساب آنان واریز شود؛ و اگر دولت حتی برنامه‌ای برای واریز زود هنگام یارانه نقدی نداشته باشد، یارانه دهک‌های چهار به بالا در این ماه استثنائاً در روز بیست و نهم واریز خواهد شد.

زمان واریز یارانه نقدی اسفند ماه ۱۴۰۲

بنابراین واریز یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه در ۲۵ اسفند و واریز یارانه نقدی سایر خانوار‌های مشمول در ۲۹ اسفند است.

دهک‌های اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار داشته باشید، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب افراد واریز خواهد شد.

 آغاز مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ برای این خانوارها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اجرای ماه دوم طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: با آغاز ماه دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در مازندران، سرپرستان خانوار می‌توانند از یارانه تشویقی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی باقری؛ مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: ماه دوم طرح کالابرگ الکترونیکی در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک‌ اول تا هفتم درآمدی آغاز شده است.

باقری گفت: ماه دوم طرح کالابرگ الکترونیکی همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از 18 اسفند سال 1402 آغاز شده و تا 17 فروردین سال 1403 ادامه دارد و خانوارهای دهک‌های مشخص شده می‌توانند از مزایای کالابرگ استفاده کنند.

به گفته وی تاکنون در طرح کالابرگ الکترونیکی 944 هزار تراکنش در استان مازندران ثبت شده است.

باقری افزود: تاکنون میزان کل خرید هزار و 553 میلیارد تومان بوده که از این عدد بیش از هزار میلیارد تومان نقدی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: بیش از 530 هزار خانوار از طرح کالابرگ الکترونیکی بهره‌مند می‌شوند و 433 فروشگاه زنجیره‌ای و 2 هزار و 721 فروشگاه خرد در این طرح فعال هستند.

وی با بیان اینکه طرح فجرانه یک سبد 11 قلم کالا را پوشش می‌دهد، تاکید کرد: این سبد کالا برای تامین پروتئین و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنا سال 1401 انتخاب شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه خانوار‌های مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک جا وجود ندارد، گفت: یازده قلم کالای اساسی پیش بینی شده که شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، روغن، برنج، ماکارونی، پنیر، شیر، ماست، شکر، تخم‌مرغ و قند و حبوبات می‌شود.

باقری خاطرنشان کرد: در این طرح خانوار دهک‌های اول تا هفتم مشمول 220 هزار تومان اعتبار می‌شوند و می‌توانند 11 قلم کالابرگی خرید کنند.

وی گفت: اعتبار جدید 220 هزار تومانی علاوه بر یارانه 300 و 400 هزار تومانی فعلی بوده و خانوار مشمول طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران افزود: مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود که می‌تواند در زمان خرید متناسب با میزان خرید مصرف شود.

این مسئول گفت: افراد می‌توانند برای شناسایی فروشگاه‌ها به نرم افزار کاربردی «شما» مراجعه کنند و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم برای دریافت این نرم‌افزار به سکوهای مایکت، بازار و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه یا از طریق کد دستوری #1463*500* نسبت به دریافت لینک نصب این نرم افزار اقدام کنند.

۷

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها