دولت سود سهام عدالت را ۴۰ درصد در مرحله دوم کم کرد | این افراد مرحله دوم سود سهام عدالت نمی گیرند

کد خبر: 1279973

مشاور رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت در خصوص دلایل عدم واریز سود سهام برای برخی مشمولان نکاتی را مطرح کرد.

دولت سود سهام عدالت را  ۴۰ درصد در مرحله دوم کم کرد | این افراد مرحله دوم سود سهام عدالت نمی گیرند

مرحله دوم سود سهام عدالت برای این افراد واریز نمیشود؛ مهدی حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: اگر سهامداری سود مرحله نخست سهام عدالت و یا سود سنوات گذشته را دریافت نکرده است باید به سامانه سجام و یا سامانه سهام عدالت مراجعه کند در این سامانه‌ها چرایی عدم واریز سود مشخص شده و سهامدار می‌تواند نسبت به اصلاح شماره شبا یا ورود اطلاعات جدید بانکی اقدام کند.

سود سهام عدالت

این مقام مسئول می‌گوید: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او ادامه داد: بنابر این افراد با رفع مشکلات مربوط به حساب سود سهام عدالت این دوره و سنوات گذشته را اگر دریافت نکرده باشند دریافت خواهند کرد.

احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت اوایل اسفندماه در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها گفته بود که واریز مرحله دوم سود مشمولان سهام عدالت تا روز ۲۵ اسفندماه پرداخت خواهد شد.

مهدی حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت:افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

کاهش ۴۰ درصدی سود سهام عدالت در مرحله دوم

براساس صحبت های وزیر اقتصاد حالا در مرحله دوم دارندگان این سبدها نسبت به مبلغ دوره اول ۳۰ درصد کمتر دریافت خواهند کرد.

بنابراین می توان پیش بینی کرد سود مرحله دوم سهام عدالت دارندگان سبد ۴۹۲ هزار تومانی مبلغی نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان و دارندگان سبد ۵۳۲ هزار تومانی مبلغی نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان و دارندگان یک میلیون تومانی حدود ۹۰۰ هزار تومان می شود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در خصوص زمان پرداخت سود سهام عدالت و علت کاهش آن نسبت به سود مرحله اول گفت: سود سهام عدالت در مرحله دوم متناسب با سهام عدالت پانصد و یک میلیون تومانی ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر است.

    این سود متناسب با سود وصولی از شرکت‌ها دریافت می‌شود و قرار بر این نبوده که برابر با مرحله اول باشد.

شرکت‌های سهام عدالت سود مربوط به مرحله اول را تا آذر پرداخت کردند اما سود مرحله دوم هنوز به طور کامل وصول نشده و در اسفند ماه با وصول منابع، سود سهام عدالت مرحله دوم پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص سهام عدالت متوفیان گفت: وراث باید با ارائه مدارک مورد نیاز از طریق بانک‌ها و کارگزاری های منتخب اقدام کنند.

خاندوزی در خصوص میزان تسهیلات پرداخت شده در تبصره ۱۸ گفت: تبصره ۱۸ که در واقع تسهیلات اشتغال و تولید با نرخ ترجیحی است، یکی از اتفاقات مبارک است که منجر به پرداخت تسهیلات ترجیحی به کارآفرینان شده است. در سال ۱۴۰۱ از محل اضافه شدن ۱۹ همت منابع دولت با منابع بانکی بیش از ۴۳ همت وام پرداخت شد.

سال ۱۴۰۲ نیز نزدیک به ۴۰ همت منابع که نرخ سود آن نصف سود متعارف است در نظر گرفته شد که تا امروز حدود ۱۳ همت پرداخت شده و تلاش می‌شود تا تیر ماه سال آینده ۴۰ همت تسهیلات تکمیل شود.

سهام عدالت مرحله دوم ۱۴۰۲

مبلغ نهایی و زمان قطعی واریز سود سهام عدالت مرحله دوم ۱۴۰۲ را در اندیشه معاصر بخوانید.

خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت امروز زمان دقیق واریز سود سهام عدالت را اعلام کرد.

احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت امروز در نشست خبری گفت: سود مرحلۀ دوم سهام عدالت تا ۲۵ اسفند به حساب همۀ دارنگان سهام عدالت واریز می‌شود.

مرحله اول سود سهام عدالت در هفته پایانی آذرماه ۱۴۰۲ به حساب سهامداران واریز شد. افرادی که سهام ۵۳۲ هزار تومانی دارند سود ۷۳۶ هزار تومانی در این مرحله دریافت کردند. برای افراد دارای سهام یک میلیون تومانی نیز در این مرحله ۱ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود واریز شد.

بر این اساس سازمان بورس اعلام کرد: باتوجه به دستور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور پرداخت به موقع مرحله دوم سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ تمام تلاش‌ها بر این است تا هفته پایانی اسفند ماه سال جاری پرداخت شود.

سازمان خصوصی سازی نیز اعلام کرد که انتشار برخی اخبار نادرست توسط برخی افراد برای مقاصد کلاهبرداری و اخاذی از مردم از طریق انتشار در شبکه های مجازی و یا پیامک تلفنی و ارسال لینک سایت های جعلی و منتسب به نام سازمان خصوصی سازی با سرشناسه های مختلف در خصوص موضوع سهام عدالت جعلی است و هرگونه واگذاری سهام عدالت پس از تصویب سبد سهام در هیات وزیران و تصویب سازوکار واگذاری از جمله تعیین اولویت های مشمولین در شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قاون اساسی انجام خواهد شد و آخرین تصمیمات در این خصوص از طریق سایت سازمان به نشان www.ipo.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین اطلاع رسانی در خصوص زمان و نحوه واریز سود سهام عدالت نیز تنها از طریق سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به نشانی www.sahamedalat.ir و سایت سازمان خصوصی سازی به نشانی www.ipo.ir انجام خواهد شد.

نحوه ثبت نام سهام عدالت کودکان ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

با توجه به اینکه در حال حاضر طرح ثبت نام جاماندگان سهام عدالت به طور قطعی در مجلس تصویب نشده و جزئیات آن در حال حاضر همچنان در حال بررسی می‌باشد، لذا نمی توان به طور قطعی در رابطه با آن صحبت کرد.

پیش‌بینی می‌شود که روند ثبت نام سهام عدالت این دوره همانند دور اول بوده و کودکان نیز با ارائه مدارک مورد نیاز توسط والدین، ولی یا سرپرست قانونی آن‌ها به سازمان‌های مربوطه که برای این کار در نظر گرفته شده‌اند، قادر به نام نویسی و دریافت این سهام باشند.

مبلغ سود سهام عدالت امسال

به‌گفته سعادتی، سود سهام عدالت امسال برای برخی از سهامداران تحت پوشش، از یک تا دو میلیون تومان است. برای برخی دیگر از سهامداران هم مبلغ ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برآورد شده است. سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت.

در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند. به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند. مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت.

در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند. به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند. مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

پرداخت سود سهام عدالت همچون سال گذشته

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه و جزئیات پرداخت سود سهام عدالت نیز اظهار کرد. با توجه به اینکه شرکت‌ها به صورت تدریجی این کار را انجام می‌دهند. اختلاف چند ماهه را شاهد هستیم. هنوز نهایی نشده است، اما احتمالا در تاریخ‌های مشابه سال گذشته، سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

وی همچنین درباره افرادی که تا کنون سود سهام عدالت دریافت نکردند. آیا سود آن‌ها برای سال‌های گذشته باطل و سوخت شده. گفت: قطعا کسانی که در سامانه سهام عدالت و سجام ثبت نام کردند. شماره حساب کردند سود سنوات گذشته برای افراد واریز شده. اگر فردی در این دو سامانه ثبت نام نکرده و سود سهام عدالت را دریافت نکرده و بخواهد امروز ثبت نام کند. سود آن از سال ٩٨ و به صورت یکجا واریز خواهد شد و سود افراد سوخت نشده. محفوظ است و به محض ثبت نام واریز می‌شود.

درباره سهام عدالت جاماندگان نیز سال گذشته حدود ۳.۵ میلون نفر به عنوان جاماندگان سهام عدالت شناسایی شدند. قرار بود به هرکدام از این افراد مبلغ ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت اختصاص پیدا کند. اما رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد. تحقق این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد. چنین منابعی فعلا موجود نیست. اواسط شهریور امسال هم احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اظهار کرد. مراحل تصویب و تخصیص سهام عدالت به جاماندگان باید از طریق هیات دولت طی شود.

چندی پیش احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی و زمان واریز گفت. صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به تازگی رسیده. اگر همزمان سود‌ها پرداخت شود عدد آن افزایش می‌یابد.

وی افزود: اما اگر مانند سال گذشته سود برخی شرکت‌ها مانند پتروشیمی خلیج فارس با تاخیر مواجه شود. پرداخت آن دو مرحله‌ای خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها