سهام عدالت | سود سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت

سود جاماندگان سهام عدالت واریز شد ؟ | واریز سود و معوقات برای جاماندگان و وراث سهام عدالت یکجا

کد خبر: 1280100

چارچوب کلی واگذاری سهام عدالت جدید به مشمولان، رفع موانع و تسهیل واگذاری بنگاه‌های دولتی و واگذاری مدیریت به بخش غیردولتی در شرکت‌هایی که سهام دولت در آنها اندک است، به تصویب رسید.

سود جاماندگان سهام عدالت واریز شد ؟ | واریز سود و معوقات برای جاماندگان و وراث سهام عدالت یکجا

خبرنگار شکیبا بقال زاده: به گفته مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب این گروه از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است و سهامداران برای رفع این مشکل باید با مراجعه سامانه سجام، اطلاعات خود را به روز کنند.

نورنیوز ـ گروه اقتصاد: محمد باغستانی با بیان اینکه فرایند مرحله نخست واریز سود سهام عدالت به اتمام رسیده است، گفت: در این مرحله به حساب ۴۳ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۴۵۱ سهامدار سود واریز شد.

او اظهار داشت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب این گروه از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.

باغستانی با بیان اینکه سهامداران نگران دریافت سود سهام عدالت خود نباشند، تصریح کرد: افرادی که سود خود را دریافت نکرده اند، می توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به آدرس Sejam.ir، اطلاعات خود را بروز رسانی کنند تا شرکت سپرده گذاری مرکزی در مرحله بعدی سود این افراد را به حسابشان واریز کند.

مدیرعامل سمات درباره واریز سود به وراث متوفیان سهام عدالت گفت: در صورتی که وراث تا اوایل اسفندماه امسال با مراجعه به شعب شرکت های کارگزاری و یا بانک های منتخب، مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می توانند تمام سود سنوات گذشته را دریافت کنند.

او در خصوص زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت افزود : سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر را انجام خواهد داد که امیدوارم بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را دریافت و به حساب آنها واریز کنیم.

 سومین جلسه شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در دولت سیزدهم به ریاست حجت الاسلام «سید ابراهیم رییسی» با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

در این جلسه چارچوب کلی واگذاری سهام عدالت جدید به مشمولان پس از بحث و بررسی به تصویب رسید تا پس از تعیین تکلیف سبد سهام مربوطه در هیأت وزیران، مبنای عمل قرار گیرد.

در بخشی دیگر از جلسه، موانع واگذاری بنگاه‌های دولتی تحت مدیریت دولت از جمله آیین‌نامه شیوه‌های قیمت‌گذاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مصوب شد به منظور تسهیل واگذاری این بنگاه‌ها از شیوه‌های ترکیبی در قیمت‌گذاری آنها استفاده شود.

در جلسه امروز شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی همچنین با توجه فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم واگذاری مدیریت به بخش غیردولتی در شرکت‌هایی که سهام دولت در آنها اندک است، با تصویب اعضای شورا و تاکید رییس جمهور، همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند پس از ابلاغ این مصوبه، از طریق روش‌هایی از جمله واگذاری سهام باقیمانده، مدیریت در شرکت‌های مورد اشاره را به بخش‌های خصوصی و تعاونی واگذار نمایند.

در پایان مقرر شد جزییات این روش‌ها در جلسات آتی شورا مورد بررسی قرار گیرد./ مهر

چرا از مبلغ سود سهام عدالت کسر شده است؟

​«شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات سهامداران سهام عدالت را روز چهارشنبه به بانک‌های عامل ارسال کرد تا فرایند واریز سود از امروز عملیاتی شود.»

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: واریز مرحله دوم سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، آغاز شد.

مجید عشقی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، در دو مرحله به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود، افزود: پرداخت سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از روز پنجشنبه آغاز و به مدت ۴۸ ساعت به طول می‌انجامد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات سهامداران سهام عدالت را روز چهارشنبه به بانک‌های عامل ارسال کرد تا فرایند واریز سود از امروز عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه مبلغ سود پرداختی با توجه به میزان سبد سهام عدالت هر سهامدار متفاوت خواهد بود، گفت: دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

عشقی اظهار داشت: متأسفانه با وجود پیگیری‌های سازمان بورس، ۸ شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تأمین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ که در اواخر آذرماه امسال انجام شد، شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار سود واریز کرد.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها