با 141 میلیون تومان و اقساطی صاحب خودرو میلیاردی شوید | شرایط فروش اقساطی تیگو 8 پرو ویژه نوروز 1403

کد خبر: 1280200

در این گزارش به شرایط فروش اقساطی تیگو 8 پرو می‌پردازیم.

با 141 میلیون تومان و اقساطی صاحب خودرو میلیاردی شوید | شرایط فروش اقساطی تیگو 8 پرو ویژه نوروز 1403

خبرنگار شکیبا بقال زاده: خودرو چری تیگو 8 پرو که نسخه ارتقا یافته و مجهزتر از سری تیگو 8 است، در سال‌های 1401 تا 1402 (میلادی 2022 تا 2023) توسط شرکت مدیران خودرو که نمایندگی خودروساز چینی چری در ایران است، به بازار عرضه شد. چری تیگو 8 پرو یک کراس‌اور متوسط با ظرفیت ۷ سرنشین است که با فضای کابینی کاملا پیشرفته و به‌روز نسبت به تیگو 8،  وارد بازار شده است.

قیمت فروش نقدی تیگو 8 پرو مشکی رنگ در حال حاضر 2 میلیارد و 440 میلیون تومان است. در صورت انتخاب شرایط اقساطی برای خرید این خودرو باید حداقل 50 درصد از قیمت فعلی خودرو پرداخت شود و مبلغ باقی مانده در اقساط 6، 12، 18، 24 و 30 ماهه واریز گردد. در شرایط فروش اقساطی سند به نام خریدار ثبت می‌گردد و خودرو با تحویل فوری عرضه می‌شود.

اگر با پرداخت 50 درصد از قیمت فعلی خودرو اقساط 6 ماهه انتخاب شود، مبلغ هر قسط حدودا 246 میلیون تومان خواهد بود.

در اقساط 12 ماهه نیز مبلغ هر قسط نزدیک به 141 میلیون تومان و در اقساط 18 ماهه تقریبا 106 میلیون تومان است.

در صورتی که انتخاب مشتری اقساط 24 ماهه باشد باید هر ماه حدودا 88 میلیون تومان بپردازد. مبلغ هر قسط در اقساط طولانی مدت 30 ماهه نیز نزدیک به 78 میلیون تومان است.

در خودرو تیگو 8 پرو موتوری با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور تعبیه شده است. این کراس اور چینی به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه (7DCT) مجهز شده و شتاب صفر تا صد آن حدود ۸.۹ ثانیه زمان می‌برد. در نسخه هفت سرنشینه وزن تیگو 8 پرو به ۱۵۴۱ کیلوگرم می‌رسد./کاماپرس

بررسی مشخصات فنی چری تیگو ۷ پلاس

خودروساز چری، به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو چین، شاسی‌بلندهایش را با نام تیگو و سدان‌هایش را با نام آریزو در بازارهای جهانی عرضه می‌کند. ایرانی‌ها هم چندین سال است که با ماشین‌های این شرکت آشنا شده و پشت فرمان آنها نشسته‌اند. یکی از این ماشین‌ها، چری تیگو ۷ است که از سال ۲۰۱۶ در چین تولید شد و یک سال بعد، برابر با ۱۳۹۷ خورشیدی به بازار ایران رسید. نسل دوم این شاسی‌بلند در سال ۲۰۲۰ با نام چری تیگو ۷ پلاس که در چین و بعضی کشورها با نام تیگو ۷ پرو فروخته می‌شود، عرضه شد و انتظار می‌رفت که توسط مدیران خودرو به کشور ما هم برسد. هر چند نسل جدید تیگو ۸، با نام فونیکس تیگو ۸ پرو در زمستان ۱۴۰۰ در ایران رونمایی شد و احتمالا به زودی شاهد معرفی چری تیگو ۷ پلاس، البته با برند فونیکس خواهیم بود.

مزایا و معایب

+ کابین جادار

+ ظاهر زیباتر از قبل

+ آپشن‌های بیشتر از رقبا

– تک دیفرانسیل

مشخصات فنی

چری تیگو ۷ پلاس با سه پیشرانه مختلف در چین و کشورهایی مثل روسیه عرضه می‌شود. اولین پیشرانه، ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر و گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک DCT یا CVT است. موتور بعدی همین ۱.۵ لیتری با همین قدرت و گشتاور است که سیستم هیبریدی ۴۸ ولت در کنار آن قرار دارد که قدرت را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

قوی‌تری پیشرانه تیگو ۷ پرو، ۱.۶ لیتر حجم دارد و با استفاده از توربوشارژ حداکثر ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و از طریق گیربکس اتوماتیک DCT ۷ سرعته به چرخ‌های جلو متصل است.

مشخصات کلی

نوع موتور

خطی بنزینی

بنزینی هیبریدی

حجم موتور

۱.۵ لیتر

۱.۶ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربوشارژ

قدرت

۱۵۶ اسب بخار

۱۹۷ اسب بخار

گشتاور

۲۳۰ نیوتن.متر

۲۹۰ نیوتن.متر

گیربکس

۶ سرعته دستی

۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه

CVT

۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

—-

سرعت

۱۸۵ کیلومتر بر ساعت

۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۶.۹ لیتر در صد کیلومتر

۵.۹ لیتر در صد کیلومتر

۶.۶ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

کراس‌اوور

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۴۷۰ میلیمتر

عرض

۱۸۳۷ میلیمتر

ارتفاع

۱۶۷۰ میلیمتر

فاصله محورها

۲۶۷۰ میلیمتر

وزن خالص

۱۴۳۸ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۴۱۴ لیتر

حجم مخزن سوخت

۵۱ لیتر

قطر رینگ

۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری

نسل دوم تیگو ۷ شباهت زیادی به مدل پیشین ندارد و پختگی بیشتر به همراه المان‌های هندسی رایج‌تری را می‌توان در ظاهر این کراس‌اوور مشاهده کرد؛ به‌ویژه طرح چهره این خودرو عامه‌پسندتر به نظر رسیده و با چراغ‌های کشیده به فرم هجومی و طرح اسپرت سپر، نمایی متعادل‌، مهیج و البته متناسب با سلیقه جوانان را به نمایش می‌گذارد.

جلوپنجره بزرگ با الگوی الماسی و تزیینات کرومی رنگ، جلوه‌ای خاص به چهره محصول چری بخشیده است. در نمای جانبی نیز می‌توان اثر مثبت حجم‌پردازی‌های مختلف را مشاهده کرد؛ به نحوی که نوعی ظاهر عضلانی و خوش‌تراش برای این چری تیگو ۷ پلاس پدید آمده است.

از سوی دیگر ستون C هم به رنگ مشکی درآمده تا به شیوه‌ای کاذب فریم جانبی را به شیشه پشت پیوند دهد. در نمای عقب از چراغ‌های LED پیوسته بهره برده شده و سراگزوزهای کروم رنگ در کنار سایر تزیینات سپر و چراغ‌های مه‌شکن، جلوه نسبتا مطلوبی را برای ناحیه پشت این تیگو ۷ پرو پدید آورده‌اند.

طراحی داخلی

درون کابین چری تیگو ۷ پلاس نیز از نوع طراحی مدرن و البته نه‌چندان پیچیده بهره برده شده و نسبت به گذشته کاملا جذاب‌تر جلوه می‌کند. به‌ویژه طراحی داشبرد، دریچه‌های تهویه میانی و نمایشگر ایستاده در این قسمت بسیار چشم‌نواز و خوشایند به نظر می‌رسد و حال و هوای یک خودروی لوکس را در ذهن پدید می‌آورد.

همچنین مواردی همچون پنل دیجیتال سیستم تهویه، دسته دنده الکترومکانیکی با طراحی مدرن و استفاده از روکش‌های چرمی در برخی از نقاط داشبرد و تودری‌ها، موجب القای حس حضور در یک خودروی لوکس به کاربران تیگو ۷ پلاس خواهد شد. آن‌طور که ادعاشده کیفیت متریال کابین این خودرو در سطحی بالاتر از گذشته قرار دارد و فضای داخل آن نیز به‌راحتی پذیرای ۵ سرنشین بزرگسال خواهد بود.

چری تیگو ۷ پلاس؛ نسل دوم

چری تیگو ۷ پلاس یا پرو، نسل دوم تیگو ۷ معمولی است که از سال ۱۳۹۶ روی خط مونتاژ مدیران خودرو قرار دارد. مدیران خودرو در آبان سال جاری تیگو ۷ پرو را با برند فونیکس معرفی کرد، ولی فعلا خبری از فروش و عرضه آن در بازار نیست.

خرید خودرو چری تیگو ۷ پلاس در چین ۱۵ هزار تا ۱۸ هزار دلار برای خریدار ماشین هزینه دارد که با دلار ۲۷ هزار تومانی، ۴۰۵ میلیون تا ۴۸۶ میلیون تومان می‌شود. با مقایسه قیمت مدل‌های قبلی و دیگر محصولات مدیران خودرو و جدیدترین ماشین آن، یعنی فونیکس تیگو ۸ پلاس می‌توان حدس زد که در بازار ایران با قیمتی حدود یک میلیارد تومان و بیشتر فروخته شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها